مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. اسفند 1395 - 22:13   |   کد مطلب: 19711
علمای اهل سنت کردستان اهل بیت را در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان دانستند و گفتند: کمالات حضرت زهرا رضی الله عنها ایشان را به الگوی مشترک زنان و مردان شیعه و سنی تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از کُردتودی، ماموستا ملاهاشم نوری خطیب نماز جمعه اهل سنت قروه با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س)  از چنان جایگاهی در نزد خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) برخوردار بودند که پیامبر اسلام (ص) همیشه بر ابعاد شخصیتی ایشان تاکید می نمود.

 

وی افزود: این بانوی بزرگوار در ایفای نقش فرزندی برای پیامبر اسلام (ص) ، در ایفای نقش همسرداری برای  امام علی (ع) و نیز در ایفای نقش مادری برای اهل بیت پیامبر اسلام (ص) الگو و اسوه ای حسنه برای تمام بانوان هستند.

 

خطیب نماز جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد: بانوان باید با الگوگیری از رفتار و کردار حضرت فاطمه زهرا (س) در راه خدمت به اسلام و در جهت تربیت فرزندان صالح قدم بردارند.

 

ماموستا حسینی:هر نعمتی که بر امت پیامبر نازل می شود به برکت حضرت فاطمه است

ماموستا سید عبدالقادر حسینی با اشاره به فرموده پیامبر اسلام(ص) که فرمودند فاطمه پاره تن من است و هر کس او را برنجاند مرا رنجانیده و رنجاندن پیامبر اسلام نجاندن خداوند است گفت: حتی در حال حاضر و دنیای کنونی هر نعمتی که بر خلق از آسمان نائل می شود به برکت حضرت فاطمه(س) بر امت پیامبر نازل می گردد.

 

امام جمعه موقت سروآباد نیز طی سخنانی با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه(س) گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) مختص مذهب و دین خاصی نیست و حضرت فاطمه بزرگترین شخصیت زن در جهان اسلام بوده است.

 

ماموستا سید عبدالقادر حسینی گفت: حضرت زهرا با توجه به اینکه جگر گوشه پیامبر اسلام(ص) بوده و با سند و طبق آیه حضرت رسول دخترش را پاره تن خود و مایه مسرت و شادمانی خویش پنداشته اند.

 

این عالم برجسته اهل سنت همچنین با تشریح فرازهایی از زندگی ، شخصیت و ویژگیهای اخلاقی حضرت فاطمه(س) این بانوی بزرگوار را مظهر و نماد مادر و همسری الگو و اسوه عنوان کرد و گفت: سرمشق قرار دادن زندگی حضرت فاطمه ، موجب خیر و برکت برای زنان جهان است.

 

ماموستا حسینی گفت: در هنگام ناراحتی و سخت ترین شرایط حتی آن هنگام که آیه های عزاب بر پیامبر نازل میشد برای آرامش و  رفع حزن ایشان حضرت فاطمه را به محضر پیامبر می آوردند.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) فرزندانی را پرورش داد که به فرموده خداوند و پیامبر اسلام جوانان اول بهشت هستند و خداوند و پیامبر بزرگوارش احترام و تکریم این خاندان را بر همه مؤمنین تکلیف کرده اند.

 

ماموستا سید عبدالقادر حسینی با اشاره به فرموده پیامبر اسلام(ص) که فرمودند فاطمه پاره تن من است و هر کس او را برنجاند مرا رنجانیده و رنجاندن پیامبر اسلام نجاندن خداوند است گفت: حتی در حال حاضر و دنیای کنونی هر نعمتی که بر خلق از آسمان نائل می شود به برکت حضرت فاطمه(س) بر امت پیامبر نازل می گردد.

 

 

ماموستا سجادی: حضرت فاطمه مختص به دین و مذهب خاصی نیست

ماموستا سید احمد سجادی با اشاره به شخصیت آسمانی و ممتاز حضرت فاطمه افزود: حضرت زهرا با توجه به فرموده پیامبر اکرم(ص) او را پاره تن خودش خوانده لذا دارای شخصیتی متمایز و برجسته ای می باشند.

 

وی افزود: برای شخصیت والای حضرت فاطمه همان بس که سوره ای در قرآن به ایشان اختصاص یافته که دارای بار معنایی زیادی از جمله شفاعت مقام محمود نیز می باشد.

 

عالم بزرگ اهل سنت همچنین به بسیاری از صفات پسندیده ی آن حضرت(س) اشاره کرد و گفت: اگر همسران و دختران و مادران ما صفات حضرت فاطمه(س) را الگوی واقعی خود در زندگی قرار دهند تربیت فرزندانمان به بهترین شوه ممکن بوده و زندگی در این جهان نیز مانند بهشت بود.

 

 

ماموستا راستی: شخصیت حضرت فاطمه (س) شخصیت جهانی است/اهل بیت(ع) در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان‌اند

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، آن حضرت را الگوی حقیقی زنان جهان دانست و گفت: زنان جامعه اسلامی در ابعاد مختلف زندگی، سیره و روش بانوی بزرگوار اسلام را مقتدا و الگوی خود قرار دهند.

 

وی اظهار کرد: از دیدگاه اسلام ، قرآن و حدیث نبوی، شخصیت حضرت فاطمه (س) در جهان یک نمونه بی بدیل و بی نظیر است.

 

به گفته وی از بدو خلقت حضرت آدم تاکنون و تا ختم دوران بشریت، هیچ نسلی بابرکت تر از نسل فاطمه(س) نبوده و نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: اهل سنت نسبت به اهل بیت  محبت و مودت دارند و این جز اعتقاد آن هاست.

 

وی افزود: برای داشتن جامعه سالم و عاری از معصیت و بی بندو باری باید به روش و شیوه زندگی حضرت فاطمه زهرا رجوع کرد و خصوصیات اخلاقی وی را در زندگی الگو قرار داد.

 

امام جمعه موقت سنندج گفت: پیامبر اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) را سرور و سیده تمام زنان جهان معرفی کرده است.

 

به گفته وی حضرت فاطمه (س) مادر دو امام مظلوم امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بوده و 12 امام معصوم (ع) از سلاله و نسل مطهر آن حضرت هستند.

 

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه اهل بیت در تمام دنیا نقطه مشترک اتحاد مسلمانان اند، گفت:  کمالات حضرت زهرا رضی الله عنها ایشان را به الگوی مشترک زنان و مردان شیعه و سنی تبدیل کرده است

 

وی حضرت فاطمه (س) را در تعلیم و تربیت فرزندان و همسرداری نمونه ای بی نظیر توصیف کرد و گفت: زنان جامعه اسلامی برای تربیت فرزندان خود باید آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

وی قناعت و سادگی را از ویژگی های دخت گرامی اسلام برشمرد و گفت: آن بانوی بزرگوار همیشه به ظرفیت های همسرش توجه داشته و روزی نبوده که توقع نابجا و نامعقولی از حضرت علی (ع) داشته باشد.

 

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: حضرت علی (ع) تنها زوجی بوده که شایستگی همسری با آن حضرت را داشته است.

 

وی افزود: روزی خواهد رسید که نسل حضرت فاطمه (س) در دنیا حکومت کند.

 

 

امام جمعه کامیاران: لزوم تأسی به حضرت فاطمه زهرا برای کسب معرفت/احترام پیامبر نسبت به فاطمه تکریمی الهی بوده است

حجت الاسلام علی اشرف علیمحمدی درباره شان و شخصیت حضرت فاطمه زهرا عنوان داشت: بیانات و روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) در وصف حضرت زهرا آمده است، احترام ایشان را نزد نبی اکرم به خوبی نشان می دهد.

 

وی اضافه کرد: زمانی که حضرت زهرا بر پیامبر وارد می شد، آن حضرت 4رفتار زیبنده درمقابل ایشان انجام می دادند؛ ابتدا بر می خاستند، با احترام باایشان احوالپرسی کرده و فاطمه زهرا را در جای خود می نشاند و سپس دستانشان را می بوسیدند.

 

امام جمعه اهل تشیع کامیاران به جایگاه ویژه حضرت فاطمه نزد خداوند اشاره کرد و ابراز نمود: این احترام و تکریم پیامبر در نزد خداوند دارای جایگاه ویژه ای است؛ زیرا که رفتار پیامبران الهی بوده و از روی احساس روی نداده است؛ پس احترام پیامبر نسبت به فاطمه زهرا تکریمی الهی بوده است.

 

حجت الاسلام علیمحمدی تشریح کرد: همین احترام الهی باعث شد که بعد از وفات پیامبرتا زمان شهادت حضرت فاطمه زهرا، جبرئیل  دائما و مکرر نزد آن حضرت آید و با او درباره آینده و بسیاری موارد دیگر سخن بگوید که تمام این سخنان توسط حضرت علی(ع) انشا شده و به عنوان مصحف فاطمه گزارش شده است.

 

وی در بخش دیگری از این گفت وگو، حضرت فاطمه را الگویی بصیر نام برد و بیان داشت: جایگاه حضرت زهرا نزد علمای اسلام و مسلمانان بسیار بالا است و ایشان بهترین الگو برای زنان هستند.

 

امام جمعه کامیاران افزود:توانایی دینی و علمی حضرت زهرا نشان می دهد که زن در آیین اسلام می تواند به مقامات بالای تقوا، زهد، ایمان و علم برسد؛ در جامعه اسلامی تفاوتی میان انسان ها وجود ندارد و همه با تقوا و پرهیزگاری سنجیده می شوند.

 

حجت الاسلام علیمحمدی در پایان این گفت وگو ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه، از زنان و دختران جامعه اسلامی خواست که با تاسی به رفتار، گفتار، منش و توانایی های علمی حضرت زهرا، ایشان را الگوی برتر در همه امور قرار دهند.

 

 

حجت الاسلام مرادی امام جمعه بیجار نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ساده زیستی و پرهیز از تجمل از نکات بارز زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است. مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفا به غذای اندک و معاش کم، استفاده از حداقل امکانات برای زندگی و... همانگونه از خصوصیات آشکار سیده زنان عالم است.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار