مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. اسفند 1395 - 23:12   |   کد مطلب: 19799
دبستان شهید علیپور روستای کلدوزخ یک طبق آخرین کارنامه موجود در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد، این دبستان یکی از قدیمی ترین مدارس روستاهای حومه شهرستان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،به نقل از عصر ایذه، دبستان شهید گل محمد علیپور که قبل از انقلاب، فرزاد و حدود ۱۰سال آنزان نام داشت، از همان بدو تاسیس مرکز آموزش تمامی روستاهای حومه محسوب می شد.

 

 

بسیاری از مدیران، کارمندان و معلمان شهرستان مقطع ابتدایی خود را در این دبستان گذرانده اند، دبستانی که پس از گذشت ۵۰سال تغییر چندانی نداشته است.

 

پس از اضافه شدن پایه ششم در سالهای اخیر به مقطع دبستان، یک عدد کانکس برای این دبستان تهیه شد که شاید تنها مدرسه ای در نزدیکی شهر باشد که از کانکس برای کلاس استفاده می کنند.

 

محمد مرادی رئیس اداره نوسازی مدارس شهرستان ایذه در گفت و گو با خبرنگار عصرایذه اظهار کرد: این دبستان به علت قدمت بالا شرایط مقاوم سازی را نداشت اما چند سال پیش تعمیراتی جزئی و محوطه سازی آن انجام شد.

 

محمد مرادی افزود: با پیگیری های مجموعه نوسازی مدارس استان و مسئولین ارشد شهرستان قرار شده چند پروژه در شهرستان شروع شود که نیمی از اعتبار توسط بنیاد برکت و نیمی دیگر را استان تقبل خواهد کرد.
وی عنوان کرد: در همین راستا سه فضای آموزشی رو معرفی کردیم که مدرسه مورد نظر در ردیف اول لیست مربوطه اعلام شده و منتظر اعلام نظر مراجع یاد شده هستیم.

 

 

دهیار روستای کلدوزخ یک نیز در گفت و گو با خبرنگار عصر ایذه در خصوص این مدرسه عنوان کرد: در سالهای اخیر پیگیری های زیادی  از شرکت نفت گرفت و نوسازی مدارس گرفته تا صحبت با خیرین و وزارت نفت انجام دادیم، قول های داده شد اما تاکنون خبری از ساخت مدرسه جدید نیست.

علیرضا احمدی بابیان اینکه روستای کلدوزخ یک یکی از پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان محسوب می شود، اهمیت ساخت مدرسه در این روستا را بالا دانست و گفت: نزدیک به ۷۰۰دانش آموز دختر و پسر در دو مقطع دبستان و راهنمایی در این روستا تحصیل می کنند که برخی از اهالی به علت کمبود امکانات مدارس و مشکلات زیرساختی فرزندان خود را در مدارس شهر ثبت نام می کنند.

 

 

وی افزود: پس از دریافت مجوز مدرسه راهنمایی پسرانه و دخترانه در سال  های اخیر، به علت نبود فضا، یک باب منزل مسکونی که آن هم قدمت بالایی دارد برای دو مدرسه دخترانه مقاطع دبستان و راهنمایی در روستا اجاره شد.

دهیار روستای کلدوزخ یک تصریح کرد: در برخی از روستاهای شهرستان که جمعیتی کمتر از نیم جمعیت روستای ما دارند، مدارس چندین کلاسه و نوساز احداث شده، اما کلدوزخ یک با حدود ۳۵۰۰ نفر جمعیت تنها یک مدرسه با قدمت بیش از ۵۰سال دارد.

احمدی در پایان گفت: امسال طی چند مراجعه حضوری و نامه نگاری از طریق نماینده وقت و بنیاد برکت درخصوص ساخت مدرسه جدید پیگیری هایی انجام داده ایم که احتمالا در سال آینده به نتیجه برسد، اما بازهم به پیگیری های مسئولین ارشد شهرستان را می طلبد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار