مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. اسفند 1395 - 13:02   |   کد مطلب: 19848
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی استان همدان از فعالیت ۸ اتوبوس گردشگری VIP در همدان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح با توجه به انتخاب همدان به‌عنوان شهر سبز پایدار و پیاده راه‌سازی خیابان بوعلی معرفی صنعت گردشگری به‌عنوان صنعت برتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ سید محمد پوروخشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان در هر اتوبوس یک راهنمای گردشگری برای ارائه توضیحات لازم همراه مسافران حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه پک‌های گردشگری توسط میراث فرهنگی در اتوبوس‌ها بین مسافران توزیع می‌شود، بیان کرد:  اگر اجرای طرح اتوبوس گردشگری در ایام نوروز بازخورد مناسبی داشته باشد این طرح را در تابستان با توجه به اینکه بیشترین مسافرت‌ها در این فصل انجام می‌شود اجرا می‌کنیم.

پوروخشوری اظهار داشت: این اتوبوس‌ها از یکم تا دوازدهم فروردین از ساعت 8:30 تا 20 فعالیت می‌کنند و زمان حرکت هر اتوبوس 15 دقیقه یک بار است و شهروندان همدانی نیز می‌توانند برای بازدید از مناطق گردشگری از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی استان همدان با اشاره به مسیر رفت اتوبوس‌های گردشگری، عنوان کرد: مسیر رفت این اتوبوس‌ها از میدان امام به سمت خیابان باباطاهر، گنبد علویان، تپه‌ی هگمتانه، آرامگاه باباطاهر، یادمان عین‌القضات، میدان امام‌زاده عبدالله، میدان شریعتی، میدان قائم، باغ‌موزه به سمت گنج‌نامه برای بازدید از آبشار و کتیبه‌ی گنج‌نامه است.

وی تصریح کرد: مسیر بازگشت گنج‌نامه به سمت میدان قائم، بلوار ارم و شهربازی رنگین‌کمان به سمت سعدیه، بلوار بعثت و پل رسالت از آنجا به سمت میدان شیر سنگی، میدان فردوسی، بلوار مدنی بازدید از امام‌زاده یحیی و برج قربان، آرامگاه بوعلی و بازدید از پیاده راه بوعلی، خواجه رشید، خیابان شریعی و آخرین ایستگاه میدان است.

پوروخشوری با بیان اینکه هدف اصلی ما معرفی پیاده راه بوعلی به‌عنوان محور گردشگری همدان است، اظهار داشت: پیاده راه بوعلی که به‌عنوان المان شهر پایدار انتخاب‌شده است در این طرح معرفی می‌شود. هشت بنر در هشت نقطه سطح شهر نصب می‌شود که ورودی شهر میدان فرودگاه، گنج‌نامه، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و میدان امام(ره) از جمله این نقاط است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار