مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. اسفند 1395 - 13:16   |   کد مطلب: 19857
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه در کشور ما بانکداری بدون قرض در حال انجام کار است نه بانکداری بدون ربا که نتیجه آن می شود همین مفاسد کلانی که شاهد آن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، آیت الله حائری شیرازی در گفت و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: ریشه مفاسد اقتصادی در ربا است، باید قانون هایی که باعث می شود تا پول ربوی وارد زندگی های مردم شود را حذف کرد.

 

 وی افزود: ریشه ربا هم در پول است، سهم هر اسکناسی که تولید می شود در تولید نا خالص ملی مشخص نیست،اگر سهم هر اسکناس مشخص بشود ارزش پول هم بالا می رود و پاک می شود در غیر این صورت ربا در کل جامعه خواه نا خواه به صورت غیر عمدی رخنه می کند.

 

آیت الله حائری شیرازی گفت: اگر این کار انجام شود ارزش پول به صورت طلا می شود و اگر چنین اتفاقی برای پول رایج کشور بیافتد بانک ها بدون بهره پول را قرض می دهند و قرض می گیرند.

 

وی با انتقاد از عملکرد بانک ها بیان داشت: اگر به ربای بانک ها توجهی نشود باعث می شود پولی که در جامعه دست به دست می شود از ربا خارج نشود، امروزه در کشور ما بانکداری بدون قرض در حال انجام کار است نه بانکداری بدون ربا که نتیجه آن می شود همین مفاسد کلانی که شاهد آن هستیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مفاسد اقتصادی معلول هستند نه علت، سیستم بانکداری باید درست شود تا مفاسد اقتصادی به وجود نیایند.

 

 انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار