مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. اسفند 1395 - 21:07   |   کد مطلب: 19905
فرمانده انتظامی رودبار جنوب در آستانه سال جدید از کشف محموله 880 میلیون ریالی میوه قاچاق و دستگیری یک نفر متهم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از"رودبار ما"، ورود کالای قاچاق باعث به وجود آمدن اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود و حذف کالاهای قاچاق باعث جلوگیری از   بیکاری و افزایش تولیدات داخلی در کشور می شود.

طبق نظر کارشناسان تمامی میوه هایی که قاچاقی وارد کشور می شوند وارد کنندگان برای جلوگیری از فساد این میوه ها در طول مسیر زمان میبرد تا به بازار مصرف برسد از مواد نگهدارنده و سمی استفاده می کنند.

حتی برای برخی از این میوه ها تا 10 برابر حد مجاز از این مواد نگهدارنده استفاده می کنند که بالطبع این مواد از طریق پوست میوه به داخل جذب می شوند و سلامت میوه را از بین می برد

قاچاق میوه نیز ضربه مهلکی به اقتصاد کشاورزی وارد می کند، از سالیان گذشته تا کنون قاچاق محصولات کشاورزی منشا ورود انواع آفات و بیماری ها به باغات کشور بوده که از این رو طبق قانون حفظ نباتات علاوه بر معدوم سازی میوه های قاچاق برخورد با خاطیان امر در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سرهنگ رضا فیروز بخت فرمانده انتظامی شهرستان رودبار جنوب با اشاره به توقیف یک دستگاه کامیونت حامل میوه های قاچاق طی روزهای اخیر در این شهرستان، گفت: ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایستگاه بازرسی بهادر آباد در حین کنترل خودروهای عبوری در محور کهنوج –جیرفت به یک دستگاه کامیونت حامل میوه خارجی مشکوک و برای بازرسی بیشتر آن را به پارکینگ منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد که محموله شامل انواع میوه های خارجی فاقد بارنامه و مجوز گمرکی لازم می باشد.

سرهنگ فیروزبخت ارزش تقریبی ریالی میوه های کشف شده را 880 میلیون ریال اعلام و افزود : در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر، که پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی به همراه کالاهای کشف شده به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار