مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. فروردين 1396 - 12:11   |   کد مطلب: 20213
معاون فرهنگی و حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان از آغاز به کار طرح ملی همسان گزینی ازدواج در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از همدان ورزش ؛ اسدالله ربانی مهرظهر امروز در نشست خبری به مناسبت شروع طرح ملی همسان گزینی در استان، با اشاره به آغاز طرح همسان گزینی تبیان در همدان به عنوان چهارمین شهری که این طرح در آن دنبال می شود، افزود: مطالعات طرح همسان گزینی با مشارکت وزارت ورزش و جوانان انجام شده و خرداد سال گذشته از این طرح در تهران رونمایی شد.

وی با اشاره به چگونگی ثبت نام در این طرح تصریح کرد: پس از ثبت اطلاعات متقاضیان در این سامانه به آدرس http://hamsan.tebyan.net/ این موارد به واسطه ارجاع داده می‌شود و یک راستی آزمایی حضوری از افراد واجد شرایط ازدواج صورت می‌گیرد.

ربانی مهربا بیان اینکه پس از این مراحل، شخصی که مناسب فرد باشد به خانواده آن فرد معرفی می‌شود، ادامه داد: در پروژه همسان گزینی ۴ اصل به هنگام، آسان، آگاهانه و پایدار بودن ازدواج مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این که طرح همسان گزینی تبیان با سایت‌های همسریابی و همسرگزینی در فضای مجازی تفاوت‌ دارد، بیان داشت: در واقع محوریت این طرح احیای بحث واسطه گری در ازدواج و رایگان بودن طرح نیز از جمله مزیت‌های طرح همسان گزینی تبیان است.

معاون فرهنگی و حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تاکید کرد: معاونت اجتماعی ناجا اعلام کرده که تا کنون هیچ طرح و سایتی با شرایط و ویژگی‌های طرح همسان گزینی تبیان ثبت رسمی نشده است و مابقی ساییت ها غیر قانونی هستند

وی اضافه کرد: اطلاعات افراد ثبت نام شده در سامانه در اختیار هیچ کس به جز واسطین ازدواج قرار نمی‌گیرد و امنیت اطلاعات در این فضا را مدنظر داشته ایم.

ربانی مهرافزود: از خردادماه 95 تا کنون حدود ۱۵ هزار نفر در تهران در این طرح ثبت نام کردند که تا کنون منجر به ازدواج ۶۰۰ زوج شده است.

معاون فرهنگی و حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه پس از ثبت نام برای واسطین کارگاه‌های آموزشی ترتیب داده می‌شود، تصریح کرد: از افراد ثبت نام شده تست‌هایی نامحسوس گرفته می شود که به واسط آموزش داده شده و سوال های روانشناسی سفارشی شده نیز در اختیار واسطان قرار می گیرد.

وی با اشاره به تلفیق روش سنتی با مدرن در این طرح گفت: پارامترهایی همچون همسان بودن شرایط اقتصادی و فرهنگی در این طرح مدنظر است و نرم افزار و واسطه موردنظر، تناسبِ پارامترها برای همسان‌گزینی را در نظر می گیرند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار