مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. فروردين 1396 - 14:25   |   کد مطلب: 20229
در روزهای اخیر مراجعات و دعوت ها از نایب‌رئیس اول مجلس برای کاندیداتوری افزایش پیدا کرده و بر خلاف روزهای گذشته، احتمال ثبت نام او وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

 

کیهان

نگرانی نشریات حامی دولت از آمارهای منفی اقتصادی

نشریات حامی دولت نسبت به برخی آمارهای اقتصادی اظهار نگرانی می‌کنند.

روزنامه اعتماد با مرور گزیده آمارهای اقتصادی دولت نوشت: آمارها نشان می‌دهد نقدینگی در بهمن‌ماه سال گذشته به رقم هزار و 211 هزار میلیارد تومان رسیده که نشان می‌دهد در سه سال و چند ماهی که دولت یازدهم سکان امور را در دست گرفته، رقم نقدینگی بیش از 100 درصد افزایش یافته است و به سطح خطرناکی رسیده است. افزایش نقدینگی خطر افزایش نرخ تورم را در آینده گوشزد می‌کند و اگر تدابیر لازم اندیشیده نشود، شاخص تورم دو رقمی می‌شود از سوی دیگر در بهمن‌ماه 1395، میزان بدهی دولت به بانک‌ها افزایش چندانی نداشت،  اما در بخش بودجه، کسری بودجه 13هزار میلیارد تومان بیش از برآوردهای دولت شد و سطح تحقق پروژه‌های عمرانی بسیار ناچیز است.

افزایش شاخص نقدینگی نه تنها کارشناسان را نسبت به آینده بیمناک می‌کند، بلکه رئیس کل بانک مرکزی هم در گفت‌وگویی که پیش از عید با روزنامه اعتماد داشت، پذیرفت در مدیریت نقدینگی ضعف‌هایی وجود دارد و مدیریت او در این حوزه قابل نقد است.

نکته قابل تامل دیگر در گزارش بانک مرکزی، افزایش چشمگیر بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است. این بدهی بیشتر از سوی بانک‌های خصوصی افزایش پیدا کرده، به گونه‌ای که بدهی این بخش رشد 225 درصدی را از سر گذراند. در حال حاضر روند رو به رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی سبب شده این رقم از حدود 115 هزار میلیارد تومان هم عبور کند که حاکی از رشد 35/3 درصدی است.

روزنامه آرمان نیز با استناد به گزارش بانک مرکزی نوشت: براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی نقدینگی در ایران از 1200 تریلیون گذشته است. افزایش نقدینگی می‌تواند تبعات منفی اقتصادی زیادی داشته باشد، تا جایی که کارشناسان اقتصادی از نقدینگی با عنوان بمب ساعتی در اقتصاد ایران یاد می‌کنند.

اردیبهشت سال گذشته مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در حال حاضر اقتصاد ایران روی دو بمب ساعتی بزرگ قرار گرفته است. یک بمب ساعتی حجم بالای جمعیت غیرفعال نسبت به جمعیت فعال است که نسبت بسیار بالایی است، مسعود نیلی ادامه داد: اما نقدینگی که بمب دوم است و اگر فعال شود فاجعه درست می‌کند نیازمند اتخاذ سیاست‌های بلندمدت‌تر است.

گزارش‌هایی که در حوزه بانکی منتشر شد محدود به نقدینگی نمی‌شود. براساس آمارهای رسمی، بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در بهمن‌ماه سال قبل، 210 هزار میلیارد تومان بوده که 25/8 درصد افزایش داشته، همچنین بدهی بانک‌ها به این نهاد هم به 115 هزار میلیارد تومان رسید. جداول گزیده آمارهای بانک مرکزی در بهمن‌ماه نشانگر این است که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی از مرز 115 هزار میلیارد تومان گذشته که رشدی 38/1  درصدی نسبت به اسفندماه 94 داشته است.

نشریه ایتالیایی: حمله موشکی آمریکا تنفس مصنوعی به داعش بود

یک نشریه ایتالیایی نوشت حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، تنفس مصنوعی به داعش است.

نشریه نظامی «Difesaonline» نوشت: نخستین کسانی که با حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشریعات سوریه شادی کردند به ترتیب داعش، شبه نظامیان جبهه ادلب، ترکیه اردوغان،  اسرائیل و عربستان سعودی بودند. بنابراین اگر تاثیر یک اقدام بیانگر نیت عامل آن باشد، این کافی است تا بتوانیم  چارچوب این حمله را درک کنیم.

این نشریه نوشت: الشریعات یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی سوریه برای ضربه به داعش در جبهه جنوب یعنی اراضی میان پالمیرا و دیرالزور محسوب می‌شود. از نظر نظامی ضربه به این ساختار، به معنی نفسی تازه دادن به داعش که در تمامی جبهه‌ها عقب‌نشینی کرده بود است.

این نشریه افزود: البته از نظر سیاسی این بازی کمی حساس‌تر است.

از زمان استقرار ترامپ در کاخ‌سفید تا روز 7 آوریل، یک توازن ژئوپلیتیک پیچیده ولی آشکار در سوریه در حال شکل‌گیری بود: اسد و روس‌ها در جنگ علیه شورشیان و داعش پیروز می‌شدند، آمریکا نیز با آگاهی از اشتباهات دوران اوباما، با آزاد کردن رقه از طریق نیروهای دمکراتیک سوریه در این پیروزی شرکت می‌کرد و ترکیه نیز در منطقه‌ای نزدیک مرز به کنترل پناهجویان کرد پرداخته و توازن داخلی سوریه نیز به دنبال آن مورد بحث قرار می‌گرفت.

این نشریه نوشت:  اما برخی‌ها از این صحنه راضی نبودند. عربستان شاهد محو شدن رویای برقراری یک دولت سنی در کشوری که دشمن محسوب می‌شد، بود. اسرائیل با وجود ضمانت مسکو شاهد تقویت وزنه سیاسی و نظامی حزب‌الله و ایران بود.

در همین حال پایگاه اینترنتی موسسه امریکن اینترپرایز در تحلیلی با عنوان «راه دمشق، از مسکو می‌گذرد»  نوشت: ولادیمیر پوتین که سرمایه‌گذاری سیاسی قابل توجهی برای احیای دست کم بخشی از دارائی‌های ژئوپلیتیک خود که پس از فروپاشی شوروی از دست داده بود کرده است، حال از بشار اسد با تمام توان دفاع خواهد کرد مگر آنکه هزینه‌های سیاسی داخلی بیش از اندازه بالا رود و وی نتواند این هزینه‌ها را متحمل شود.

ماه عسل خاص که از قبل هم تحت تاثیر حملات سایبری روسیه علیه آمریکا قرار گرفته بود اکنون به پایان رسیده است.

بدون تردید مهم‌ترین پیامد حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه، تاثیر آن بر روابط میان آمریکا و روسیه است. دلیل این اهمیت زیاد، مخاطرات سیاسی داخلی ولادیمیر پوتین در محافظت از بشار اسد است.

دست دادن پوتین با بشار اسد در کاخ کرملین در روز 21 اکتبر 2015 که در تلویزیون ملی روسیه به نمایش درآمد تعهد پوتین به محافظت از بشار اسد را محکم کرد.

پوتین نمی‌تواند از اسد دست بشوید و هزینه‌های سیاسی داخلی حذف بشار اسد امروزه بسیار بالاتر رفته، چرا که میلیون‌ها روسی فکر می‌کنند که با آمریکا در حال جنگ هستند.

در همین حال وال استریت ژورنال نوشت: حمله موشکی آمریکا به پایگاهی در سوریه، روسیه و ایران را به هم نزدیک‌تر می‌کند. به رغم این حمله، دولت سوریه از عملیات نظامی خود نکاسته است.

بداخلاقی همیشه بد است آقای وزیر!

وزیر بهداشت با انتقاد از روحانیت می‌گوید حجاب مهم‌تر است یا اتهام و دروغ.

به گزارش آفتاب، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت، گفت: من واقعاً از روحانیت معظم تعجب می‌کنم چرا که آن زمان خیلی راجع به غیبت و اینکه این مسئله یک گناه کبیره است و مجازاتش برابر زناء با مادر است، به کرات سخن می‌گفتند ولی الان غیبت، تهمت و دروغ رایج شده ولی خبری از بیان مجازات آن نیست. اگر نهی از منکر است باید در رأس آن نهی از غیبت، تهمت و دروغ باشد؛ حجاب کی (چه زمانی) آیات آن نازل شده و کی (چه زمانی) در حکومت رسول‌الله به نوعی اجباری شده است؟ و این مسئله چند سال طول کشید.

وی تصریح کرد: متن اولیه دین ما «اخلاق» بود و من غصه می‌خورم که به خاطر قدرت، متوسل به تهمت، دروغ و آمار کذب می‌شویم.

وی تصریح کرد: من یکی دو بار گفته‌ام که اگر اخلاق را از جمهوری اسلامی ایران بگیریم هیچ چیز ندارد لذا باید مراقب باشند به ویژه کسانی که پولشان از بیت‌المال است، یا به خاطر 2 تار مو رگ گردنشان برجسته شده و صورت‌های برافروخته پیدا می‌کنند، اخلاق را زیر پا نگذارند.

این سخنان درباره نگرانی نسبت به زیرپا گذاشتن حریم‌های اخلاقی در حالی است که چندی پیش، شخص وزیر بهداشت در مقابل خبرنگاران، فرماندار «بدره» ایلام را مورد توهین و تحقیر و تهدید قرار داد و پس از انتشار فیلم ماجرا و اعتراض شدید رسانه‌ها، مجبور به عذرخواهی شد (البته در تماس بعدی نیز، بیشتر آقای فرماندار عذرخواهی می‌کند نه وزیر!)

ماجرا از این قرار بود که وزیر بهداشت در مقابل طرح مشکلات و مطالبات مردم منطقه توسط فرماندار، شدیداً عصبانی می‌شود و به وی می‌گوید «تو نماینده دولت هستی یا مردم... بی‌شعور! اگر گذاشتم یک روز دیگر سرکارت بمانی»!

بهترین سال اقتصادی!

در ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم، همایش‌های مختلف برای ارائه نمایش موفقیت دولت تشکیل می‌شود. در اغلب این همایش‌ها، مقامات ارشد دولتی بدون توجه به واقعیات جامعه به تعریف و تمجید از عملکرد خودشان می‌پردازند!

به عنوان نمونه، اسحاق جهانگیری در همایش «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» (که معلوم نیست اساسا قرار بوده گزارش‌دهنده چه اقداماتی باشد) مدعی شده: «سال 95 یکی از بهترین سال‌های درخشان اقتصادی کشور در همه زمینه‌ها بوده است و کسانی که آن را قبول ندارند در واقع بی‌اطلاع هستند.»!

جهانگیری نه تنها فراموش کرده که سعدی در هفتصد سال قبل گفته بود «مشک آن است که خود ببوید...»! بلکه حاضر نیست اندکی از جلسات و همایش‌ها و لابی‌های مختلف فاصله بگیرد و درد دل مردم کف جامعه را هم بشنود و بداند که کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شدند و می‌شوند.

جهانگیری فراموش کرده که در سال 95 ارج و آزمایش و ایرانا و ده‌ها برند مشهور ایرانی پس از 60-70 سال قدمت برای همیشه تعطیل شدند. آخرین آنها، داروگر است که با حدود یک قرن سابقه، در دولت یازدهم تعطیل شد و کارگرانش بیکار شدند. البته شاید جهانگیری از «بهترین سال در همه زمینه‌ها» منظور دیگری داشته و آنها که قبول ندارند اقدامات درخشان دولت موجب بیکاری گسترده و وسیع و تعطیلی پی‌درپی صنایع شده‌اند واقعا از آن منظور خبر ندارند

معلمان از رئیس جمهور آینده چه انتظاری دارند؟

«معلمان از رئیس جمهور آینده چه انتظاری دارند؟ معلمان به کدام رئیس جمهوری دل خواهند بست؟»

روزنامه رسالت با طرح این سؤال نوشت: رئیس‌جمهور آینده در قبال چپاول دسترنج آنان در صندوق ذخیره فرهنگیان بی‌تفاوت نباشد و از این سوء استفاده کنندگان با تعبیر بدهکارانی که مطالبات معوقه دارند، دفاع ننمایند.
رئیس جمهوری که درد معلم روستایی را احساس کند و خود را در برابر مجاهدت معلم مسئول بداند و برای جبران این مجاهدت تلاش کند.
رئیس جمهوری که برای آرامش خاطر معلمان هم که شده، با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد کند و جرأت داشته باشد آنان را از عرصه‌های مدیریت کشور کنار بگذارد.
رئیس‌جمهوری که اشرافی و تجمل‌گرا نباشد تا بتوان واژه‌هایی نظیر «طعم تلخ فقر» و «شرمندگی معلم» در برابر همسر و فرزندان را با تمسک به سیره او التیام بخشید.
رئیس‌جمهوری که بودجه دستگاه‌ها را براساس عدالت توزیع کند و نه براساس قلدری و نفوذ و پارتی وزرا و بدین وسیله گامی در راه رفع مظلومیت از معلم بردارد.
رئیس‌جمهوری که درک کند آموزش و پرورش مسئله اساسی نظام و کشور است و بزرگترین سرمایه‌های مملکت، نسل آینده هستند نه گاز و نفت و پتروشیمی.
رئیس‌جمهوری که باور داشته باشد آموزش و پرورش دستگاهی تولیدی و مولد سرمایه اجتماعی است و نه دستگاهی مصرفی.
رئیس‌جمهوری که با لطایف‌الحیل نخواهد چوب حراج به مدارس دولتی بزند و آنها را به بخش خصوصی واگذار نماید.
رئیس‌جمهوری که به آمار نمایشی اقتصادی اکتفا نکند و از واقعیات زندگی مردم و سفره ساده معلم با خبر باشد، برای رونق آن غیر از سخنرانی، اقدامی هم به عمل آورد.
رئیس‌جمهوری که مشکل بیکاری جوانان و از جمله شرمندگی و استیصال معلم در برابر خانه‌نشینی جوان تحصیلکرده‌اش، خواب شب را بر او حرام نماید.
رئیس‌جمهوری که به آموزش و پرورش طمع سیاسی نداشته باشد و نخواهد از معلم به عنوان ابزار سیاسی برای تحکیم موقعیت خویش بهره‌برداری نماید.
رئیس‌جمهوری که در بین یک میلیون معلم، لااقل یک نفر را واجد شرایط وزارت آموزش و پرورش بداند و با سپردن زمام این وزارتخانه به مدیر مهمان، جامعه ‌معلمان را تحقیر ننمایند.

قاطعیت رئیسی مقابل تروریست‌ها اقبال مردم به وی را افزایش می‌دهد

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب گفت عملکرد قاطع آیت‌الله رئیسی در مقابله با سازمان تروریستی منافقین، اقبال مردم به وی را افزایش می‌دهد.

داریوش سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا اظهار داشت گروهک منافقین نزد بدنه شهروندی ایران مطرود است و عملکرد قاطع رئیسی در مقابل منافقین در سال 67 می‌تواند به سبد آرای وی کمک کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، داریوش سجادی روزنامه‌نگار مقیم آمریکا در گفت‌وگویی با اشاره به جاذبه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در نزد افکار عمومی ایران گفت: دیگر آقای رئیسی برخوردار از یکسری جاذبه‌هایی است که در این صورت می‌تواند سبد رای خود را هم مشمول رای اصولگرایان و هم تا حدود زیادی مشمول رای معتدلین کند.

وی افزود: برخلاف تلقی که به خصوص اپوزیسیون خارج از کشور در مورد سابقه آقای رئیسی در ماجرای اعدام منافقین دارند و بر روی آن مانور کرده و می‌کنند، اتفاقا و برعکس در بدنه شهروندی ایران، منافقین نزد غالب ایرانیان اعم از موافقین یا مخالفین جمهوری اسلامی تا آن اندازه کریه‌اند و مردم از عملکرد ایشان در پیوستن خائنانه‌شان به ارتش صدام و کشتن و ترور جوانان و شهروندان و مقام‌های ایرانی تا آن اندازه متنفرند که عملکرد قاطعانه آقای رئیسی در مقابل این گروهک را نقطه قوت، قاطعیت و اعتبار آقای رئیسی می‌دانند و این می‌تواند به سبد آرای آقای رئیسی کمک کند.

 

خراسان
اختیارات جدید دولت به مدیران برای نظارت بر کارمندان
بر اساس بخشنامه ای که طی روزهای گذشته خطاب به مدیران ارشد تعدادی از سازمان های دولتی ارسال شده، با اشاره به قانون کلی مبنی بر اینکه "دستگاه های اجرایی مجاز به استفاده از نظارت الکترونیکی مغایر با حریم شخصی افراد نیستند"، در خصوص استثنائات این دستور آمده: "مگر آن که بر مبنای دلایل قوی، احتمال ارتکاب فعالیت های مجرمانه در محیط کار از قبیل سرقت، تخریب اموال یا سوء استفاده از اموال محل کار وجود داشته یا این موضوع برای تامین امنیت و بهداشت محل کار یا کارکنان ضروری باشد."
ضرب الاجل روحانی به کابینه برای تربیت مدیران جوان
بر اساس نامه روزهای اخیر حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور به تعدادی از اعضای کابینه، از آنها خواسته شده طرح ساماندهی نیروی انسانی دستگاه های دولتی با توجه به لزوم تربیت مدیران مستعد و جوان برای آینده کشور را تدوین و موضوعاتی چون ارتقای بهره وری در دستگاه های اجرایی را در آن لحاظ کنند. این ابلاغیه از مخاطبان مربوطه خواسته است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ این ابلاغ، نسبت به تدوین طرح مذکور اقدام کنند.

 

ایران

مواضع متفاوت امریکا و آلمان درخصوص نقش ایران در سوریه

نماینده امریکا در سازمان ملل گفت که رئیس‌ جمهوری کشورش در حال بررسی احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه به دلیل حمایت آنها از دولت سوریه است. به گزارش ایسنا، نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان با ادعای اینکه امریکا در سوریه با داعش مبارزه می‌کند، افزود: «برکناری اسد در سوریه تنها اولویت ما نیست بلکه ما آشکارا با داعش در این کشور مبارزه می‌کنیم، اما هیچ راه حل سیاسی برای آینده سوریه با حضور اسد وجود ندارد. همچنین از بین بردن نفوذ ایران در سوریه دیگر اولویت ما است. پس از آن ما سرانجام می‌توانیم به سمت یک راه حل سیاسی حرکت کنیم.» این در حالی است که «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان  در نشست اعضای گروه هفت تأکید کرد که ایران و روسیه باید در روند دستیابی به صلح در سوریه حضور داشته باشند. وی در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی امریکایی افزود: «اوضاع در سوریه پیچیده‌تر از حد تصور است. انتظار دارم روسیه، امریکا، عربستان و ایران برای بهبود وضع موجود تلاش کنند.»

تیلرسون: روسیه از میان ایران و امریکا یکی را انتخاب کند

وزیر خارجه  امریکا اعلام کرد که  «مسکو باید از میان امریکا و همفکرانش در مورد سوریه و یا ایران، دولت اسد و حزب‌الله یک طرف را انتخاب کند.» . به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتد پرس رکس تیلرسون  در نشست گروه هفت گفت: «مذاکرات صلح سوریه که ایران و روسیه به انجام آن در آستانه  قزاقستان کمک کردند می‌تواند باعث تسریع مذاکرات برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه شود، البته در صورتی که این مذاکرات به یک آتش‌بس پایدار ختم شود.» امریکا ۱۸ فروردین در واکنش به حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون سوریه علیه پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه حمله موشکی انجام داد این در حالی است که روسیه و دولت اسد هرگونه مشارکت در انجام این حمله شیمیایی را قویاً رد کرده‌اند.

احضار عضو شورای شهر تهران به دادسرا

شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، براساس شکایت چهار عضو شورای شهر تهران از احمد حکیمی‌پور عضو اصلاح‌طلب این شورا، وی را برای ادای توضیحاتی احضار کرد. به گزارش تسنیم، پیش از این به دنبال انتشار نامه محرمانه سازمان بازرسی کل کشور، یاشار سلطانی مدیر مسئول سایت انتشار دهنده، احضار و بازداشت شد که هم اکنون با تودیع وثیقه آزاد است.

پرونده مفتوحه تخلفات بقایی در کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از پرونده مفتوحه «حمید بقایی»، نامزد مورد حمایت احمدی‌نژاد در این کمیسیون درباره تخلفات صورت گرفته در زمان مسئولیت وی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طبق پرونده آقای بقایی در کمیسیون اصل 90، حکم محکومیت علیه ایشان در دیوان محاسبات صادر شده که هم شامل انفصال از خدمات دولتی و هم برگرداندن بخشی از درآمدهایی می‌شود که به خزانه واریز نشده است. پارسایی با بیان اینکه این پرونده همچنان مفتوح است و مکاتباتی با قوه قضائیه صورت گرفته اما پاسخ قطعی به کمیسیون نرسیده گفت:‌ در این پرونده مکاتباتی با قوه قضائیه و دیوان محاسبات صورت گرفته و آخرین مکاتبه مربوط به اواخر سال گذشته بوده است.

 

آرمان

احتمال کاندیداتوری پزشکیان

شنیده شد که احتمال کاندیداتوری مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری تقویت شده است. انصاف نوشت؛ در روزهای اخیر مراجعات و دعوت ها از نایب‌رئیس اول مجلس برای کاندیداتوری افزایش پیدا کرده و بر خلاف روزهای گذشته، احتمال ثبت نام او وجود دارد.

عباسی قصد کاندیداتوری ندارد

شنیده شد که وزیر ورزش و جوانان دولت دهم در پاسخ به این سوال که او در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد خواهد شد؟ گفت: هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم. محمد عباسی در پاسخ به این سوال که آیا برای کاندیداتوری یا فعالیت در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری با کسی مشورت کرده است؟ اظهار داشت: خیر. وی درباره ارتباطاتش با محمود احمدی‌نژاد هم تصریح کرد: در سال جدید هیچ دیداری با ایشان نداشته‌ام.

مداحی که رئیس ستاد رئیسی شد

شنیده شد که در گردهمایی حامیان مردمی ستادهای آیت‌ا...‌رئیسی در بوشهر که دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بوشهر برگزار شد، سید محمد صادق هاشمی به عنوان رئیس ستاد مرکزی آیت‌ا... رئیسی در استان بوشهر معرفی شد. ایلنا نوشت؛ میثم نیلی مسئول امور استان‌های آیت‌ا... رئیسی در این مراسم سخنرانی کرد. سید محمدصادق هاشمی مداح اهل‌بیت و از فعالان فرهنگی و سیاسی استان بوشهر بوده که سابقه مدیرکلی دفتر اجتماعی استانداری و بخشداری تنگستان را در کارنامه خود دارد.

بازداشت ۲ نفر به خاطر شایعه‌پراکنی‌سایبری

شنیده شد که ۲ زن و مرد که در فضای مجازی شایعه‌سازی می‌کردند دستگیر شدند. تابناک نوشت؛ در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ ایرج محمدخانی رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عاملان انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی که یک مرد ۴۰ ساله و یک زن ۴۵ ساله اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار