مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. فروردين 1396 - 10:13   |   کد مطلب: 20296
آمار گمرک نشان می دهد سال گذشته بیش از 2 هزار و 600 تن مداد تراش به کشور وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از یزدرسا؛ طبق آمارهای رسمی کمرگ در 11 ماهه منتهی به بهمن سال 95، بیش از 2 هزار و 600 تن مداد تراش  به کشور وارد شده است.

این مقدار واردات ارزشی معادل 19 میلیارد و 596 میلیون ریال داشته و منجر به خروج 6 میلیون و 306 هزار دلار ارز از کشور شده است.  چین با 5 میلیون و 827 هزار دلار در صدر کشورهای صادر کننده مداد تراش به کشورمان قرار دارد.

واردات مداد تراش به کشور در حالی است که این کالا از کالاهای مشابه تولید داخل محسوب می شود و بسیاری از تولید کنندگان این حوزه به واسطه رکود بازار با مشکلات عدیده ای دست و پنجره نرم می کنند. در این راستا، رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار درخصوص وضعیت تولید لوازم‌التحریر می گوید: امسال این صنعت از نگاه تولیدکنندگان در وضعیت نامناسبی قرار دارد، چراکه در گمرک برای واردات محصول نوشت‌افزار کم‌اظهاری می‌شود و متاسفانه گمرک از واردکنندگان، یک‌چهارم کمتر از آن چیزی که در تعرفه وجود دارد، دریافت می‌کند. این موضوع باعث شده که قیمت تمام شده محصولات وارداتی نسبت به تولید داخل با کاهش قیمت چشمگیری مواجه باشد.

جهانبخش بهزادی‌ افزود: چند سال قبل، لوازم‌التحریر جزو کالاهای ردیف۱۰ و لوکس در رده‌بندی کالاهای وارداتی به‌شمار می‌رفت و ورود آن به داخل کشور ممنوع بود، اما در یک سال اخیر، این ممنوعیت واردات برای لوازم‌التحریر برداشته و واردات برای واردکنندگان این نوع کالاها آزاد شد که این موضوع خود باعث نابودی صنعت داخلی کشور شده است.

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار