مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. فروردين 1396 - 17:56   |   کد مطلب: 20304
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از عدم حضور ظریف در جلسه بررسی روند اجرای برجام علی رغم زمانبندی مشخص خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: گزارش سه ماهه از روند اجرای برجام توسط وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ارائه شد اما وزیر خارجه برای آمدن به کمیسیون بدقولی کرد.

 

وی ادامه داد: علی رغم اینکه طبق زمانبندی مشخص از قبل اعلام شده بود که جلسه کمیسیون برای بررسی روند اجرای برجام برگزار خواهد شد اما آقای ظریف ترجیح دادند در برنامه ای غیر مرتبط با حوزه وزارت خارجه شرکت کنند نه در جلسه کمیسیون.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همزمان با جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی برجام آقای ظریف همراه با تیم وزارت نفت برای افتتاح پروژه های عسلویه عازم شده بودند بنابر این جلسه بررسی روند اجرای برجام به زمان دیگری موکول شد.

 

ضرورت تقویت مراودات با ۱۵ کشور همسایه

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین از انتقاد این کمیسیون از دیپلماسی دولت برای مراودات با همسایگان ایران خبر داد.

 

وی گفت: در نشست کمیسیون که بدون حضور وزیر انجام شد بر ضرورت اصلاح دیپلماسی دولت برای تقویت مراودات با کشورهای همسایه نیز تاکید شد.

 

وی در ادامه در خصوص عدم حضور وزیر خارجه در جلسه امروز کمیسیون طبق زمانبندی عنوان کرد: جلسه مشترک امروز وزارت خارجه و کمیسیون امنیت به علت همراهی وزیر امور خارجه در سفر هیأت دولت به عسلویه، به زمان دیگری موکول شد.

 

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به سفری که قرار است کمیسیون امنیت ملی صبح فردا به قم داشته باشد، یادآور شد: کمیسیون بنا دارد با سفر به قم، محضر علما و مراجع برسد که در همین راستا حضور در دفتر حجت الاسلام شهرستانی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی و بازدید از موزه، حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، دیدار با آیات عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی، اعرافی، سبحانی و حضور در جامعة المصطفی از جمله برنامه های این سفر کمیسیون خواهد بود.

 

این نماینده در مجلس دهم در ادامه به برخی اظهارات اعضای کمیسیون امنیت اشاره و بیان کرد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون، برزگر کلشانی نماینده سلماس پیرامون بخشی از مشکلات فعلی جامعه از جمله مشکلات سیل اخیر آذربایجان، تولید و اشتغال، مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی صحبت کرد، همچنین جاسمی نماینده کرمانشاه ماجرای واگذاری و فروش پالایشگاه کرمانشاه با قیمت غیرواقعی که دومین پالایشگاه کشور محسوب شده و خسارت جدی به کرمانشاه و حوزه اقتصادی کشور وارد می کند را مطرح و نسبت به آن اعتراض کرد و خواستار رسیدگی شد.

 

وی افزود: در ادامه جلسه ذوالنوری خواست مجلس فکری به حال نحوه ثبت نام واجدین شرایط ریاست جمهوری کند همچنین خواست کمیسیون برای تحقق اقتصاد مقاومتی وقت گذاشته و برگزاری جلسات، برای چند معضل اصلی طرح و برنامه ارائه کند.

 

نقوی حسینی ادامه داد: ذوالنوری درباره گزارش شش ماهه دوم گفت اگر مبنای ارائه گزارش شش ماهه آغاز مجلس جدید باشد، ما هنوز به پایان شش ماهه دوم نرسیده ایم و اگر مجلس جدید را مبنا قرار ندهیم از زمان عقب هستیم ولی به هر حال پیش نویس گزارش شش ماهه دوم آماده است تا در کمیسیون مطرح شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار