مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1396 - 15:38   |   کد مطلب: 21682
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شنبه هفته آینده جلسه فوق‌العاده در این خصوص برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار سایت قم فردا، ، ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: این اقدام کنگره آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران برخلاف ادعای برخی افراد که آن را تجمیع تحریم‌های قبلی می‌دانند، کاملاً جدید و با اهداف مشخصی وضع‌شده‌اند.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها نشان‌دهنده این است که آمریکایی‌ها بر رفتار خصمانه و دشمنی خود با ملت جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند و همچنان بر طبل دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کوبند.

نقوی حسینی بابیان این‌که آمریکایی‌ها بنا ندارند که بر توافقنامه‌هایی که بر اساس عرف بین‌المللی صورت گرفته، پایبند باشند، تصریح کرد:

انتظار این بود که بعد از برجام آمریکایی‌ها رفتارشان را در چارچوب این توافق تنظیم بکنند و دست از این خصومت بردارند.

وی ادامه داد: این اقدام آمریکا نشان داد که این کشور قصد اقدام در چارچوب توافق و گفتگوهای بین‌المللی ندارد و همان‌طوری که مقام معظم رهبری بارها فرمودند آمریکایی‌ها غیرقابل‌اعتماد و عهدشکن هستند امروز این بیانات در عمل و رفتار آمریکایی‌ها آشکارشده است.

وی به اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز باید در مقابل این دشمنی‌ها اقدامات قاطع و عملیاتی انجام بدهد، به همین منظور مجلس شورای اسلامی قبل از تعطیلات دوهفته‌ای طرح یک‌فوریت مقابله با اقدامات آمریکا را به تصویب رساند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارجاع این طرح به این کمیسیون خبر داد و افزود: هیات رئیسه مجلس این طرح را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع داد که طی یک ماه آینده طرح را بررسی و پیشنهادها و نظرات کمیسیون‌ها را برای تنظیم بهتر طرح دریافت کند.

وی به برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون امینت ملی در روز شنبه نیز اشاره کرد و گفت: هدف این است که طرح به نحوی تنظیم شود که از استحکام کافی برخوردار باشد تا قدرت اجرایی و توان مقابله با تمامی ابعاد خصومت آمریکایی‌ها برخوردار باشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار