مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. فروردين 1396 - 20:48   |   کد مطلب: 20328
دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی سودهای بانکی را عامل شکسته شدن کمر تولید دانست و گفت: نظام بانکداری در حال مکیدن شیره جان تولیدکنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز در ارتباط با شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی, تولید – اشتغال» اظهار داشت: امسال  اقتصاد مقاومتی متمرکز بر بحث تولید و اشتغال است. تولید و اشتغال نیازمند سلسله اقدامات است و باید از فضای شعاری و قول و قرارهای زیبا ولی توخالی خارج شویم.

وی به تشریح مشکلات کشور و راه حل آن‌ها پرداخت و عنوان کرد: یکی از اقدامات اساسی این است که با قاچاق به معنای واقعی کلمه مبارزه کنیم. قاچاق در مناطق آزاد بیداد می‌کند و تا ۲۵ میلیارد دلار هم گزارش شده است. افزایش قاچاق برابر با از دست رفتن میلیون‌ها شغل است.

 

تاکید بر توجه جدی مسئولان به بررسی کیفیت کالاهای ایرانی / نظام بانکداری امروز جزو بزرگ‌ترین مشکلات محسوب می‌شود

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگری که مطرح می‌شود موضوع بررسی کیفیت کالاهای ایرانی است. مسئولان باید در این زمینه جدی‌تر عمل کنند. اگر ما شعار مصرف کالای ایرانی را می‌دهیم، باید حق مصرف کننده را هم رعایت کنیم و کالای مرغوب به او بدهیم.

حجت‌الاسلام سلیمی از نظام بانکی کشور انتقاد کرد و بیان داشت: نظام بانکداری ما امروز جزو بزرگ‌ترین مشکلات محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که نظام بانکداری در حال مکیدن شیره جان تولید است. بانک‌ها به مصرف کننده تلاش تولیدکنندگان تبدیل شده‌اند. سود ۲۵ درصد بانک‌ها کمر تولید را شکسته است.

 

فقط نام «تسهیلات بانکی» زیبا است / امروزه مسائل آموزشی و مهارتی متاسفانه به واژه‌ای ناشناخته تبدیل شده‌اند

وی با بیان این‌که «تسهیلات بانکی» فقط نام زیبایی دارد ، تصریح کرد: اسم تسهیل اسم قشنگ و زیبایی است اما در واقع همانند زالویی عمل می‌کند که در حال خوردن خون تولید کنندگان است. در دلالی مالیات کمتری را مشاهده می‌کنیم. چرا باید این‌گونه باشد؟ چرا قاچاقچیان نباید مالیات بدهند؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه مسائل آموزشی و مهارتی متاسفانه به واژه‌ای ناشناخته تبدیل شده‌اند. در همان رشته‌های مهارتی هم برخی از کارآموزان بعد از چهار سال هنوز هیچ حرفه‌ای را به طور کامل فرانگرفته‌اند که این موضوع باعث افزایش تعداد بیکارها می‌شود.

 

۹۰ درصد بودجه کشور در امور جاری هزینه می‌شود / اقتصاد دانش‌بنیان در حد ایران شکوفا نشده است

وی با بیان این‌که دولت در بحث کوچک‌سازی موفق عمل نکره‌ است، عنوان کرد: دولت ما دولتی فربه است. ۹۰ درصد بودجه کشور در حال هزینه شدن برای مسائل جاری است و این نشان از فربه بودن دولت است.

حجت‌الاسلام سلیمی در ادامه گفت: در بخش معدن و فرآوری سرمایه‌گذار کم داریم. ما کشوری هستیم که نفت داریم اما اقتصاد دانش‌بنیان در کشور ما جدی گرفته نشده است. اقتصاد دانش بنیان در حد و اندازه نام کشورمان شکوفا نشده است و باید تلاش بیشتری کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: نباید با کوچک‌ترین مسئله‌ای تولیدکننده را پای میز حاکمه بکشانیم. سرمایه‌گذاران ما باید احساس امنیت کنند. ما مشکلات بسیاری در بخش اقتصادی داریم که باید آن‌ها را در اولویت قرار دهیم.

 

تشریح فرآیند رفع رکود اقتصادی / نقدینگی کشور باید مدیریت شود

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صادرات غیرنفتی را باید جدی گرفت چرا که اگر گاز و پتروشیمی را فاکتور بگیریم و محاسبه نکنیم، تراز صادرات ما منفی می‌شود.

وی عنوان کرد: این‌ها مسائلی هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند کشور را از رکود فعلی بیرون ببرد. مسکن، سال‌هاست که رکود دارد و باعث پیش آمدن مشکلات عدیده شده است.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نقدینگی کشور باید مدیریت شود چرا که تاکنون سرگردان بوده است. امسال فارق از تشکیل ستادهای تهی و پوچ، باید اقدامی جدی را انجام دهیم.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار