مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. فروردين 1396 - 11:27   |   کد مطلب: 20339
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفتگو با خبرنگار نافع از طرح جدید مقابله با واردات بی رویه کالا خبر داد: طرحی دو فوریتی تحویل هیئت رئیسه مجلس گردید که این طرح در واقع جهت کنترل واردات کالا و تجهیزات از خارج کشور به داخل می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار نافع از طرح جدید مقابله با واردات بی رویه کالا خبر داد: دیروز طرحی دو فوریتی تحویل هیئت رئیسه مجلس گردید، این طرح در واقع جهت کنترل واردات کالا و تجهیزات از خارج کشور به داخل می باشد.

وی ادامه داد: طرح مقابله با واردات بی رویه کالا شامل یک ماده واحده و هفت تبصره است. در این ماده واحده پیش بینی شده است که به کالاهایی که مشابه داخلی داشته باشند اجازه وارد شدن به کشور را ندهیم و در خصوص کالاهایی هم که در کشور تولیدات کافی نداریم، فقط در حد نیاز کشور واردات صورت بگیرد.

 

دلیگانی با اشاره به تهیه لیستی از کالاهایی که ممنوعیت واردات دارند گفت: پیش بینی شده که وزارت صنعت و معدن و تجارت لیستی از کالاهای اینچنینی که به طور مطلق نباید وارد شود و یا در آن کالاها کاهش واردات باید داشته باشیم را با همکاری وزارتخانه های زیربط از جمله وزارت اقتصاد و ، جهاد و... تهیه نماید و این لیست را به تصویب هیئت وزیران برسانند.

 

وی در رابطه با تبعات واردات چنین کالاهایی افزود: کسانی که مبادرت به واردات کالاهایی می کنند که در این لیست ذکر شده است، علاوه بر این که در یک فورجه زمانی مشخص شده کالاهایشان منهدم می شود، همچنین مجازاتی که در قوانین مربوطه آمده را متحمل خواهند شد و پیش بینی می گردد نتوانند از تخفیفات قانونی در مجازات هم بهره مند شوند.

 

حاجی دلیگانی در پایان این گفتگو عنوان کرد: ما امیدوار هستیم که در اواسط اردیبهشت ماه این طرح در صحن مطرح شود و با آرای خوبی هم به تصویب برسد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار