مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. ارديبهشت 1396 - 16:32   |   کد مطلب: 20403
ژنرال‌های اسبق وزارت امنیت ملی (ام تی ان) جمهوری آذربایجان که زمانی قوانین را زیر پا می‌گذاشتند امروز با شاهدان دروغین در دادگاه مواجه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، بنابر اخبار رسانه‌های جمهوری آذربایجان دادگاه رسیدگی به اتهام رئیس سابق بخش امنیت انرژی و ارتباطات وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان، ژنرال عاکف چووداراف به همراه سه کارمند دیگر این وزارتخانه در ساختمان اداری دادگاه شهرستان صابونچی باکو پیگیری شد. با توجه به روند دادگاه می‌توان گفت متهمینی که  قبل از بازداشت در موارد زیادی قوانین را زیر پا گذاشته و حقوق مردم را ضایع کرده‌اند اکنون خود به این عاقبت دچار شده‌اند.

فؤاد نجف یکی از شاهدانی که در دادگاه علیه چوداراف شهادت داده در سپتامبر 2015 از طرف وزارت امنیت ملی بازداشت و به اداره پلیس شهرستان نسیمی تحویل داده شده است.پس از 7 ماه تحقیق و بازجویی به دنبال غیر ممکن بودن اثبات اتهامات، با گرفتن حکم برائت از زندان آزاد شده است.

در این ارتباط عاکف چووداراف اظهارات قابل توجهی در قبال شاهد مذکور داشته است: این فرد قاچاقچی مواد مخدر بود و از راه های قاچاق، مواد مخدر وارد کشور می‌‌کرد، حکم برائت وی با هدف شهادت علیه من در دادگاه داده شده است.

عاکف چووداراف که در تاریخ 14 نوامبر 2015 دستگیر شده است به اتهاماتی از قبیل: سوء استفاده از سمت دولتی، رشوه خواری، تهدید به مرگ در صورت عدم تمکین به درخواست های غیر قانونی و غیره متهم شده است.

به نظر می‌رسد فشار بر چووداراف با حربه‌های گوناگون نه از روی عدالت خواهی و احقاق حقوق شهروندان بلکه به منظور رسیدن به مطامع خاص دولتمردان جمهوری آذربایجان صورت می‌‌پذیرد چراکه راس حکومت از فعالیت‌های غیر قانونی عاکف چوودار اف و دیگر متهمین از این دست در زمان تصدی پست‌های مهم دولتی خبر داشته و حتی در حال حاضر نیز هستند کسانی که در پست‌های دیگر اقداماتی مشابه چووداراف انجام می‌دهند اما اصل قضیه در واقع زهر چشم گرفتن از رقبای احتمالی و آلترناتیو خانواده علی اف در دولت‌های آینده است.

آنچه مسلم است چووداراف در واقع به نوعی قربانی واهمه‌ای است که علی اف از برخی وزیران کابینه خود از جمله وزیر امنیت ملی ( ام تی ان) ائلدار محمود اف دارد و این دست دادگاه‌های فرمایشی و شهادت‌های ساختگی به نوعی ضرب و شصت نشان دادن به وزیرانی است که خود را پادشاه و وزارتخانه‌ی متبوعشان را ملک پادشاهی شان پنداشته‌اند.

در هر صورت به نظر می‌رسد این قبیل داگاه‌ها و بازداشت‌ها در میان مدت و بلند مدت افزایش خواهد یافت تا پایه‌های قدرت علی اف‌ها بیش از پیش تقویت گردد.

 انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار