مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. ارديبهشت 1396 - 21:27   |   کد مطلب: 20516
این کارشناس آموزش و پرورش به رابطه این طرح و قرارداد2030 اشاره کرد و گفت: 2030 دستپخت یونسکو و فرانسه برای نظام آموزشی کشورهای دیگر برای تسلط به نظام آموزش کشورهاست؛ یکی از مظاهر تحقق 2030 در کشور طرح برون سپاری دانشجو معلمان است به طوریکه طراح برون سپاری دانشجو معلمان همان مسئول اجرای 2030 در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، عزت الله دهقانی، کارشناس آموزش و پرورش و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص طرح برون سپاری دانشجو معلمان اظهار داشت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که تربیت معلم و تربیت نیرو در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروهای متخصصی که از نظر علمی و قدرت القای مطلب در سطح عالی باشند در هر جامعه ای یکی از دغدغه های آن جامعه است.

 

وی با بیان اینکه لزوماً هر شخص با سوادی نمی‌تواند معلم خوبی باشد تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که دانش آموزان سعی می‌کنند از معلم خود الگو بگیرد بنابراین باید معلمانی به مدارس راه پیدا کنند که تربیت شده نظام باشند؛ این تربیت هم از نظر اخلاقی و همسو بودن با نظام و هم از نظر تخصص مد نظر مسئولان قرار می‌گیرد.

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه معلمی می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد که تربیت شده در نظام آموزشی اسلامی باشد خاطر نشان کرد: ما معلمانی می خواهیم که رفتارشان برای دانش آموزان الگو باشد و این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه معلمان از ابتدا در سیستم تربیتی مشخصی پرورش پیدا کنند.

 

دهقانی ضمن یادآوری این نکته که تربیت معلم یکی از یادگاران شهیدان رجایی و باهنر است تصریح کرد: متاسفانه از اولین روزهایی که دولت اصلاحات روی کار آمد برخی شمشیر خود را برای مقابله با مراکز تربیت معلم از رو بستند و اکنون در ادامه سیاست های اصلاحات به دنبال برون سپاری آموزش و پرورش هستند.

 

وی در ادامه گفت: برون سپاری تربیت دانشجو معلمان و دانشگاه فرهنگیان در حقیقت زدن چوب حراج به تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان و سپردن آن به کسانی است که خودشان مد نظرشان است؛ قطعاً کسانی که صلاحیت اداره تربیت معلم و تربیت دانشجویان به عنوان یک معلم را دارند اکنون وجود دارند و این اقدام برای خارج کردن این افراد از حیطه تربیت معلم برای فرزندان این مملکت است.

 

این کارشناس آموزش و پرورش یادآور شد: در خصوصی سازی مدارس هم که اکنون در حال انجام است متاسفانه نور چشمی ها و افراد ویژه وارثان دولت اصلاحات مدیریت این کار را بر عهده گرفته و روی کار آمده اند.

 

دهقانی با بیان اینکه برون سپاری تربیت دانشجو معلمان تنها یک کار سیاسی است تاکید کرد: این یک کار غیر تجربی و غیر علمی است که دانشگاه فرهنگیان و تربیت دانشجو را به بخش خصوصی بسپارند و به دنبال تغییر دادن جهت تعلیم و تربیت در کشور هستند.

وی همچنین بیان داشت: در حال حاضر تربیت صحیح و اسلامی صورت نمی گیرد مگر اینکه معلمین پرورش یافته دانشگاه ها و مراکز تربیت معلم و فرهنگیان باشند؛ در وزارت بهداشت که یک مکان تخصصی است هم این امکان وجود ندارد که خارج از مراکز آموزشی مرتبط با وزارت بهداشت پزشکان و پیراپزشکان تربیت شوند.

 

این کارشناس آموزش و پرورش به رابطه این طرح و قرارداد2030 اشاره کرد و گفت: 2030 دستپخت یونسکو و فرانسه برای نظام آموزشی کشورهای دیگر برای تسلط به نظام آموزش کشورهاست؛ یکی از مظاهر تحقق 2030 در کشور طرح برون سپاری دانشجو معلمان است به طوریکه طراح برون سپاری دانشجو معلمان همان مسئول اجرای 2030 در کشور است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار