مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. ارديبهشت 1396 - 14:20   |   کد مطلب: 20628
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان گفت:
فضای بسته دانشگاه امکان تفکر و تحلیل را از دانشجو می گیرد
انشگاه فرهنگیان از دانشجومعلمان استفاده سیاسی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دانشگاه محیطی ست برای تبادل و نقد اندیشه ها ، دانشجو باید در کمال آزادی و با رعایت قانون و تقوای سیاسی به بیان نظرات خود و نقد نظرات سایرین بپردازد. دانشجو به عنوان قشر فرهیخته موذن جامعه است و وظیفه ی روشنگری برای برای مردم جامعه را دارد .

 

فضای بسته دانشگاه امکان تفکر و تحلیل را از دانشجو می گیرد

 محمد مهدی یوسفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو  با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان حقوق دانشجویان را پایمال می کند، گفت : از چهار سال پیش که که دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد و علاوه بر تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت این دانشگاه، متاسفانه شاهد این هستیم که تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی این دانشگاه را مورد بی لطفی قرار داده اند و به عنوان بچه سر راهی به آن نگاه می کنند.

 وی افزود: این بی لطفی را در این چهارسال در تمامی زمینه های علمی ،فرهنگی،اداری و مالی شاهد هستیم اما متاسفانه فضای بسته و امنیتی این دانشگاه شور و نشاط را از دانشجو  گرفته و فضای خمودگی را در دانشگاه ایجاد کرده است که تمامی مسئولین این دانشگاه به این مهم تاکید دارند. نگاهی به تعداد برنامه های سیاسی و بصیرتی این دانشگاه، خود اثبات گر این مدعاست.
 

محمد مهدی یوسفی ادامه داد: فضای بسته دانشگاه امکان تفکر و تحلیل را از دانشجو می گیرد . به تعبیر مقام معظم رهبری دانشجویی که سیاسی نباشد گول می خورد.  وقایع بسیار تلخی در این سال ها در این دانشگاه اتفاق افتاده است که می توان به عنوان نمونه به جمع آوری پوستر های برنامه های 9دی در دانشگاه فرهنگیان یزد و یا اتفاقات تاسف بار دانشگاه فرهنگیان استان گلستان  اشاره کرد.
 

 

تشکل ها برای دریافت مجوز باید از هفت خوان رستم عبور کنند

 

وی افزود: تشکل های دانشگاهی برای دریافت مجوز برگزاری برنامه های سیاسی باید از هفت خوان رستم عبور کنند. با برنامه ها مخالفت می شود و به آن ها می گویند که شما می خواهید دانشگاه را جناحی کنید و از یک جناح خاص حمایت نمایید، در صورتی که هیچ یک از دوستان این نیت را در ذهن خود ندارند و خود را بالاتر از جناح بندی های سیاسی می دانند، اما در برخی مواقع  شاهد هستیم که خود دانشگاه یا برخی از مسئولین از دانشجو برای رسیدن به اهداف سیاسی  جناح خاصی سو استفاده می کنند و دانشجو را ابزاری برای این کار قرار می دهند. بارز ترین نمونه استفاده ابزاری از دانشجو همین اتفاق قابل تاملی است که روز دوشنبه در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر (پردیس خواهران) همزمان با حضور دکتر حسن روحانی در همدان اتفاق افتاد.
 

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان گفت: شنیده ها حکایت از آن دارد که در چند ماه گذشته در این دانشگاه فضا سنگینی ایجاد شده که جلوی برگزاری سلسله جلسات حلقه صالحین با موضع نقد و‌بررسی سند ۲۰۳۰ گرفته شده و با دانشجویانی که در این جلسات در محیط خارج از دانشگاه شرکت کرده اند برخورد شده است.
 
یوسفی گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان مخالفت صریح خود را با این دست از اتفاقات و اعمال نظرات شخصی در محیط دانشگاه فرهنگیان اعلام می کند و از مراجع قانونی انتظار دارد تا تخلفات را پیگیری نمایند تا شاهد این اتفاقات تاسف بار در آینده نباشیم.

 

 

جلسات باید دوطرفه باشد

 

جلال سبحانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و عضو شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان همدان گفت : کسانی که برای دادن مجوز تصمیم میگیرند قبلا شورای فرهنگی بوده ولی به تازگی تغییراتی ایجاد شده که در این مورد مدریت دانشگاه و مسئول نهاد رهبری تصمیم میگیرند؛ مدیریت دانشگاه به عنوان نمایننده ی دولت حرفش این است که برای تشکیل هر برنامه از دوطرفین ماجرا باید حضور داشته باشند ، اصل حرف این است که جلسات دوطرفه باشد ، نه این طرف ، نه آن طرف .

وی افزود : در برگزاری جلسات اگر نظر مدیریت دانشگاه یکی باشد جلسه برگزار می شود ولی اگر هم نظر نباشند مجوز برگزاری آن جلسه صادر نمی گردد.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار