مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. ارديبهشت 1396 - 16:19   |   کد مطلب: 20574
رئیس ستاد قالیباف در استان همدان اظهار داشت: تشکیل ستاد مشترک به منظور ایجاد وحدت کلمه است، در زمان جنگ سردار سلگی فرمانده همه ما بود الان هم ما نیروی ایشان هستیم، اگر قرار به ماندن آقای رئیسی شود ما پشت سر آقای رئیسی خواهیم بود و اگر نه قرار بر ماندن آقای قالیباف باشد، سردار سلگی باز هم فرماندهی ما را به عهده میگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ گفت و گویی اختصاصی با احسان اسدبیگی رئیس ستاد دکتر قالیباف در استان همدان داشتیم که  در بخش اول آن به مسائلی پیرامون ارتباط این ستاد یا سایر ستادهای کاندیداها در این استان پرداخته شده است.

 

 

 

 

 

از ارتباط ستاد دکتر قالیباف با ستاد دیگر کاندیدایی که از جبهه مردمی نیروهای انقلاب است بگویید؟

 

 

چیزی که ما به عنوان ستاد انتخاباتی میشناسیم محل تجمعی است برای نیروهایی که دغدغه های فکری خاص خودشان را دارند، حس میکنم اوضاع آنطور که باید باشد نیست، حالا یکی مثل من قدیمی تر است و هنوزم که هنوز است حال و هوای آن از خودگذشتگی ها و تظاهرات ها و اتفاقات آن دوران در ذهنمان است، این پیوند خورد به دوران دفاع مقدس، در آن دوران در دبیرستان با بچه هایی فعالیت میکردیم که سیستم کاری خیلی متفاوتی با وضعیت فعلی داشتند و ارزش های خاصی را پیروی میکردند.

 

 

همین بچه ها در زمان جنگ هم بحث های حضور در جبهه و مسائل دفاع از ارزشهای انقلاب را در خط اول جبهه با آن شرایط سخت و نابرابر ادامه دادند.

 

 

 

بعد از جنگ شرایط متفاوت شد به جایی رسیدیم که حس کردیم هرچه میگذریم علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری کارها آنطور که مد نظر هست پیش نمیرود ، دولتهای متفاوتی با طرز فکر و گفتمان متفاوتی آمدند و هرکدام سعی بر این داشت که بگوید من بهتر هستم در بعضی از قسمتها خوب کار کردند و بعضی قسمت ها به نظر بنده میشد بهتر از این کار کرد اما برخی بحث ها باعث شد که علی رغم زحمت های زیادی که کشیده می شد نتوانیم به نقطه ایده آل مورد نظرمان برسیم.

 

 

در عرصه های سیاسی همانطور که خودتان میدانید اتفاق هایی افتاد که نباید می افتاد آخرین مورد هم در سال 92 انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات مجلس که یک لیست خاصی به روش خاصی رأی آورد و حتی آن لیست مورد نظر رأی دهندگان همان لیست هم نبودند، ولی بخاطر فضا سازی که ایجاد شد نتیجه ای که بدست آمد متفاوت از نتیجه ای بود که حتی شاید خود رأی دهندگان می خواستند.

 

 

به همین دلایل دوستان تصمیم گرفتند دور هم جمع شده و جمنا را شکل دهند خود ما نه اینکه عضو جمنا باشیم ولی خودمان را وابسته به جبهه مردمی میدانیم و چه آقای رئیسی و چه آقای قالیباف هیچ فرقی نمیکنند همه نیروهای انقلابی هستند که در کنار هم قرارگرفته و میخواهند جلو بروند.

 

 

اگر متهم به خشونت طلبی و سرهنگی نمیشویم یک مثال جنگی بزنم؛ وقتی قرار بود عملیاتی نطامی انجام بشود، قرارگاه لشکر ها را به خط میکرد، سه تا فرمانده لشکر بود ولی هر سه یک نیت و یک هرف کلی داشتند انجام میدادند، شاید دو تا لشکر وظیفه داشتند تا پای قله برسند و لشکر سوم پرچم را به قله برساند، نمیشود گفت دو لشکر دیگر شکست خوردند پیروزی از آن همه است.

 

 

در آن زمان میگفتند مردم انقلابی ایران رزمندگان ما موفق به فتح فلان نقطه شدند یا هنوز به یاد دارم که در آزادی خرمشهر هم امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

 

الان هم همان زمینه حاکم است و نه به آن شدت اما به نوعی دیگر در حال تکرار است و من فکر میکنم در حال حاضر آقای قالیباف فرمانده یک قسمت و حجت الاسلام رئیسی فرمانده قسمت دیگری از لشگر اسلام هستند که هر دو یک هدف دارند.

 

 

در رابطه با ستاد مشترکی که با ستاد آقای رئیسی شکل داده اید برای ما بفرمایید؟

 

 

ستاد مشترک جایی است که نیروها را با یکدیگر همسطح میکند برای جلوگیری از موازی کاری و دوباره کاری است.

 

 

یکی از مواردی که امام در سخنرانی هایشان بر آن تأکید داشتند وحدت کلمه بود، ستادی هم که در نظر گرفته شده است به منظور ایجاد وحدت کلمه است، در زمان جنگ سردار سلگی فرمانده همه ما بود الان هم ما نیروی ایشان هستیم.

 

 

اگر قرار به ماندن آقای رئیسی شود ما پشت سر آقای رئیسی خواهیم بود و اگر نه قرار بر ماندن آقای قالیباف باشد، سردار سلگی باز هم فرماندهی ما را به عهده میگیرند و ما هم نیروهای بسیجی خاکی پوش اگر خدا بخواهد هستیم.

 

 

به نظرتان ستاد مشترک برای پیروزی در انتخابات باید دست به چه اقداماتی بزند؟

 

 

 ببینید ستاد مشترک  به آن صورت که دفتری با اعضای مستقر داشته باشد نیست در حد جلسات مشترکی است که بین اعضا انجام می شود، در افتتاحیه ستاد دکتر قالیباف نیزسردار سلگی حضور داشتند و لوح قائم مقام ما را ایشان به آقای محرمی لطف کردند و اهدا کردند، ستاد ایکس یا ایگرگ وجود ندارد هردو با هم هستند و به دنبال یک نتیجه هستند.

 

 

من خودم شخصا با ماکیاولیستها مخالفم که بگویند هدف وسیله را توجیه میکند و فکر نمیکنم کسی هم در جبهه نیروهای انقلاب و بچه های انقلابی موافق باشند، چون میدانید که طبق فرمایش رهبر ما چپ و راست نداریم اصول گرا و اصلاح طلب نداریم، یا انقلابی هستند و یا غیر انقلابی. ضد انقلابی را اصلا راجع بهش صحبت نمیکنیم مثل سازمان منافقین که اسلحه به دست گرفته است مزدور بیگانه شده است.

 

 

 

 

بعضی ها هستند که ممکن است اصلا انقلابی نباشند، ولی یک تعداد زیادی از جامعه ما هم انقلابی هستند، اما با هم اختلاف سلیقه دارند و ممکن است فکر کنند روش کار متفاوتی داشته باشند اما اهداف آنها یکی است.

 

 

زیاد مهم نیست این اختلافات مهم این است که به پیروزی برسیم ولی نه به هر قیمتی. مهمترین نکته باز همان فرمایش امام است، تنها راه پیروز شدن همان وحدت است یکدل بودن و پای روی دل خودمان گذاشتن است.

 

 

فرض مثال اگر من فکر کرده باشم که بروم ستاد آقای ایکس کار بکنم که فردا به من پستی بدهند هم در دنیا ضرر کرده ام هم در آخرت، ان الانسان لفی خسر ان الذین آمنو و عملوا الصالحات، یعنی ما همه ضرر میکنیم مگر اینکه کار خوب بکنیم کار خوب چیه یعنی انکه ما پیروز شویم با راههای خوب نه با راههای بد.

 

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار