مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. شهريور 1396 - 19:36   |   کد مطلب: 22203
با مقایسه تهران ٨٤ و ٩٦ متوجه تهران جدیدی می‌شوید که در کنار مدیریت قالیباف با تلاش بی حد و اندازه ایشان که روز کاریشان از نماز صبح تا پاسی از شب بود، رنگ و بوى مدرنیت نیز به خود گرفته است.

به نقل از  خبرگزاری دانشجو، این روز‌ها زمان یک خداحافظی تلخ با یک مرد، یک دکتر، یک سردار یا بهتر است بگوییم یک جهادگر خستگى ناپذیر در سکان داری شهرداری پایتخت هستیم.
سردارِ دکتر محمد باقر قالیباف که از ١٨ سالگى زندگى خود را براى کشور و آب و خاک خود گذاشت.
بهتر است مروری کنیم بر کارهایى که ایشان براى پایتخت انجام دادند:
١) مترویی که در سال ٨٤ کمتر از ٧٥ کیلومتر در غالب دو خط مترو بود، اما اینک درسال ٩٦ به ٣٢٠ کیلومتر در غالب هشت خط مترو رسیده است. این در حالیست که دولت باید ٥٠ درصد از هزینه ساخت مترو رو پرداخت کند، اما کمتر از یک درصد از آن را به شهرداری پرداخت کرد و تمام هزینه هاى ساخت مترو توسط شهردارى پرداخت شد.
٢) در زمان مدیریت ایشان مناطق تفریحی همچون دریاچه شهدای خلیج فارس، پل طبیعت و مناطق تفریحى شمال تهران و. ساخته شد که نه تن‌ها در این مکان‌ها خبرى از چماق به دست‌ها و حمله هاى گازانبرى و دیوار کشیدن نیست بلکه اماکنی امن و با آرامش برای آقایان و بانوانی است که صبح آدیینه ى. خود را در آن گذرانده و مشغول به گرفتن عکس هستند.
٣) در زمان شهرداری قالیباف باغ پرندگان که مساحتی بالغ بر ٧ هکتار دارد در آستانه افتتاح است.
٤) زیر ساخت‌های همچون اتوبان امام علی(ع)، بزرگراه صدر، تونل توحید، بزرگراه نیایش، اولین اتوبان دو طبقه در کشور و ١٠٠‌ها طرح دیگر در زمان مدیریت ایشان به بهره برداری رسیدند.
٥) مکانى اختصاصی برای برگزاری نمایشگاه هایی همچون الکامپ، نمایشگاه کتاب و... به نام شهر آفتاب ساخته شد که الحق و الانصاف بار ترافیکی زیادی را از روی تهران برداشت و اینک یک مکان دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌ها در کلان شهر تهران است که کاری بزرگ است.
٦) قالیباف در سکوت خبری باغ کتابى را افتتاح کرد که اگر عده اى پر مدعا سازنده آن بودند ده‌ها سال فریاد می‌زدند که ما سازنده آن هستیم؛ همان هایى که بی شک با رفتن قالیباف هزاران ایراد از مدیریتش می سازند و شروع به بزرگنمایی می کنند، اما این آقایان باید بدانند که مرد عمل بودن قالیباف آنقدر براى مردم ثابت شده است که سخنانى همچون این‌ها در آن بی تاثیر است.
٧) در بحث زیر ساخت هاى فرهنگى اگر به تعداد صندلی‌های سینما، سالن‌های نمایشی، مراکز فرهنگی محلات، کتابخانه‌ها و سایر زیر ساخت‌های فرهنگی نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که از سطح و مقیاس محله تا مقیاس ملی و جهانی اتفاقات بزرگی در شهر تهران رخ داده است. (به عنوان مثال در عرصه کتاب تا سال ٨٤ تن‌ها ۷۵ کتابخانه در شهر تهران وجود داشت، اما از ۷۵ کتابخانه به ۴۰۰ کتابخانه رسیده ایم که تن‌ها ۷۵ کتابخانه شبانه‌روزی است)
آنان که دم از آزادى می‌زدند کجایند که ببینند سینمای آزادى را همین آقایان ساختند و تحویل هنرمندان دادند؛ همان هایی که افرادی فریبکار آنان را متهم به آتش زدن سینما آزادی کردند. آیا به راستى این فریبکاران متولى آزادی اند یا سردارانى همچون قالیباف؟
و هزاران کار دیگر که مجالی برای بازگوی آن نیست...
آری قالیباف در این ١٢ سال کارهایی کرد که بی شک در ذهن منتقدانش هم نمی گنجید.
اما تهران به آقاى نجفى ٦٦ ساله واگذار می‌شود. آقاى نجفى که به علت بیماری قلبی با دولت خدافظی کرده بود.
آیا ایشان توانایی شهرداری پایتختی را دارند که قالیباف براییش خون دل‌ها خورد؟
بی شک از ایشان با ٦٦ سال سن انتظارى نمی‌رود کارهایى کنند که قالیباف با ٤٤ سال سن سکان هدایت شهرداری را بر عهده گرفت.
اگر ایشان قسمتى از وقت خود را براى معالجه و قسمتى دیگر را براى مصاحبه با روزنامه‌ها علیه شهردار قبل بگذارد، چه توقعى می‌رود که با چالش هاى جدى تهران همچون آلودگى هوا و.. دسته و پنجه نرم کند.
با مقایسه تهران ٨٤ و ٩٦ متوجه تهران جدیدی می‌شوید که در کنار مدیریت دکتر قالیباف با تلاش بی حد و اندازه ایشان که روز کاریشان از نماز صبح تا پاسی از شب بود رنگ و بوى مدرنیت نیز به خود گرفته است. خیلی فکر کردم براى محمد باقر قالیباف لقبی پیدا کنم القاب زیادى به ذهنم آمد همچون جهادگر، مرد عمل و....
اما یک واژه خیلی زیبا به ذهنم رسید براى کسی که به تهران را با مدیریت خود مدرنیت بخشید نابغه مُدیریت برازنده ایشان است.
سردار در سال ٢٠٠٨ به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا انتخاب شد. مقامی که منتقدانش هیچوقت به خواب هم نمی‌دیدند. برای نوشتن کارهای سردار هزاران صفحه باید نوشت.
اینک سردار در کنار آقایانى همچون سید ابراهیم رئیسی به عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شده است. امیدوارم در این منصب نیزموفق باشند و از تلاش هاى بی حد و اندازهشان بی نهایت تشکر می‌کنم.
حسين رئيسوندى_ عضو شورای اجرای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار