به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 16. ارديبهشت 1396 - 16:20   |   کد مطلب: 20575
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در جاده‌ای استان همدان فوت کردند و ۲۲۸ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سرهنگ رضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان از کاهش 9 درصد تصادفات برون شهری در استان همدان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته 358 در تصادفات جاده‌ای استان همدان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد تلفات جاده‌ای استان همدان در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است، افزود: چهار عامل انسانی، راه، وسایل نقلیه و شرایط جوی زمینه‌ساز تصادفات است اما توسعه راه‌های مواصلاتی به کاهش تصادفات جاده‌ای کمک قابل توجهی کرده است.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: 106 نقطه حادثه‌خیز در استان همدان شناسایی شده است که تاکنون 36 نقطه اصلاح و ایمن‌سازی شده است و در این راستا هنوز 70 نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 35 نفر براثر تصادف رانندگی در محورهای مواصلاتی استان همدان فوت کردند و 228 نفر نیز مجروح شده‌اند.

عزیزی تصریح کرد: عامل 49 درصد تصادفات برون شهری در استان همدان واژگونی خودرو است که به دلیل عدم بستن کمربند ایمنی میزان آسیب‌دیدگان این حوادث بیشتر است.

وی عنوان کرد: عامل 23 درصد تصادفات جاده‌ای در استان همدان به دلیل سرعت غیرمجاز و 49 درصد به دلیل واژگونی خودروها بوده است و از طرفی تغییر مسیرهای مداوم سبب افزایش ترافیک و حادثه می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در هوای بارانیبه دلیل لغزندگی سطح جاده‌ها میزان سوانح رانندگی پنج برابر روزهای آفتابی است، اظهار داشت: سوانح رانندگی در جاده‌های لغزنده به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودرو جلویی رخ می‌دهد.

وی از کاهش 46 درصدی حوادث ترافیکی در طول 10 سال اخیر خبر داد و افزود: نصب 55 دوربین ثبت سرعت در راه‌های مواصلاتی استان همدان از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی تردد در جاده‌ها و کنترل مسیرها است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار