مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. ارديبهشت 1396 - 11:53   |   کد مطلب: 20650
در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم های ایرانی موفق شدند آمار خوبی از خود به ثبت برساند و بعد از مدت ها می توانیم 3 تیم در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ورزش3؛ آنچه از هر چیزی دیگری مهم تر است این است که بعد از سال ها استقلال و پرسپولیس همزمان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و این دو تیم در کنار استقلال خوزستان فصل رویایی تیم های ایرانی را در لیگ قهرمانان آسیا رقم می زند. نکته جالب این است که در بین بازیکنان ایرانی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند استقلال و پرسپولیس صاحب بهترین بازیکنان هستند و استقلال خوزستان هم با کار بزرگی که در راه صعود انجام دادند سهم خوبی از بهترین های این مسابقات دارند.

 

دروازه‌بان: 

مهدی رحمتی

 

مهدی رحمتی با 19 سیو بهترین آمار را در بین تمام دروازه بان های ایرانی داشته است. مهدی رحمتی که تا کنون در 2 بازی برابر التعاون و لوکوموتیو موفق شده دروازه تیم خود را بسته نگه دارد، در طول بازی هایی که انجام داده بارها دروازه استقلال را نجات داده است و شاید اگر خط دفاع استقلال عملکرد بهتری داشتند او در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می توانست آمار بهتری از خود به ثبت برساند. البته در جدول بهترین دروازه بان های مرحله گروهی لیگ قهرمانان وحید شیخ ویسی هم می توانست حضور داشته باشد چراکه او هم مثل رحمتی تنها 5 گل دریافت کرده است.

 

مدافعان: 

 

محمد انصاری

 

مدافع چپ سابق پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در این فصل اولین تجربه خود را در دفاع میانی پشت سر گذاشت و چه در کنار سیدجلال حسینی و چه محسن ربیع خواه توانست روند رو به رشد و تاکتیکی خود در این پست را نیز با موفقیت به پایان برساند. او تنها در دیدار برگشت برابر الریان در استادیوم آزادی نتوانست سرخپوشان را همراهی کند. مطمئنا بهترین عملکرد برای محمد انصاری مربوط به این است که او به عنوان یک مدافع میانی توانسته با توجه به تکنیک‌اش 6 بار بازیکنان حریف را مجبور به خطا روی خود کند. انصاری 211 بار اقدام به پاس دادن کرده که 73 درصد دقت پاس داشته و البته در زمین حریف این موفقیت به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و به 53 درصد می‌رسد. تنها نقطه ضعفی که انصاری باید به عنوان یک مدافع میانی روی آن کار کند ضربات سر در قلب دفاعی این تیم است که در مرحله گروهی با موفقیت او همراه نبوده و در 11 دوئل هوایی تنها 3 بار موفق بوده است. مدافع شماره 15 سرخپوشان با توجه به هوش فنی‌اش توانسته 26 بار موقعیت حریف را ناکام بگذارد و از بازیکنان حریف توپ گرفته و هر 4 تکلی که انجام داده صحیح بود.

 

رابسون جانواریو

 

مدافع برزیلی مرد غیر قابل جانشینی در بازی های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. او درطول بازی هایی که به میدان رفته با 35 دفع توپ بهترین آمار را در بین تمام بازیکنان ایرانی به ثبت رسانده است و از این نظر آمارش فوق العاده ای دارد. او همچنین در مجموع این بازی ها 4 تکل زده است که در هر 4 تکل هم موفق بوده است. او همچنین با 15 توپ روبایی جزو مدافعان خوب آسیا است. البته در پست رابسون لئاندرو پادوانی و محمد طیبی هم بازیکنانی بودند که می توانستند در تیم منتخب حضور داشته باشند.

 

پیمان شیرزادی

 

 

مدافع چپ 28 ساله استقلال خوزستان در دور گروهی عملکرد بسیار خوبی داشت، او یک پاس گل سه امتیازی داد و همچنین روی دو گل دیگر نیز تاثیر مستقیم داشت، سانترهای شیرزادی از دو سمت زمین بسیار خطرناک بودند و بارها تا مرز گلزنی استقلالی ها پیش رفتند. شیرزادی برای هم تیمی های خود 12 شانس گلزنی ایجاد کرد و 12 بار با دفع توپ حملات حریف را خنثی کرد و در رجمع بیشترین سانترهای لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. او در 540 دقیقه ممکن برای تیمش در مسابقات آسیایی به میدان رفت.

 

 

دانیال ماهینی

 

 

مدافع راست بوشهری 23 ساله آبی ها که البته سابقه بازی ملی نیز دارد در مسابقات آسیایی عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و مورد تمجید ای اف سی نیز قرار گرفت. او با 25 قطع توپ حریف بیشترین قطع توپ را در بین بازیکنان در مسابقات لیگ قهرمانان 2017 داشته است. ماهینی همچنین 6 بار با دور کردن توپ مانع از گلزنی تیم های حریف شده است.

 

هافبک‌ها: 

 

امید ابراهیمی

 

امید ابراهیمی با 337 پاس دهمین پاسور موفق آسیا است که این آمار پاس برای بازیکنی که در پست هافبک دفاعی بازی می کند فوق العاده است. امید ابراهیمی  در بازی با الاهلی یک گل زد و در بازی با التعاون هم پاس گل سوم  را به پادوانی داد. به جز این امید ابراهیمی در طول بازی ها 4 بار موقعیت گل برای هم تیمی هایش ایجاد کرده که با توجه به منطقه ای که بازی می کند آمار قابل توجهی است. البته در پست امید ابراهیمی کمال کامیابی نیا از پرسپولیس و مهدی مهدی پور زا ذوب آهن می توانستند در این لیست حضور داشته باند اما آمار کمی ابراهیمی از این بازیکنان بهتر است.

 

حسن بیت سعید

 

 

وینگر  27 ساله سوسنگردی استقلال خوزستان در این فصل مسابقات آسیایی توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. او در بین بهترین سانترها، شوتزنان و همچنین با سه پاس گل در بین بهترین گلسازان آسیا قرار دارد.
او علاوه بر این سه پاس گل موفق به زدن یک گل برای تیمش نیز شده است و همچنین 10 بار دیگر بازیکنان تیمش را  در موقعیت گلزنی قرار داده است. او که هفته آینده مراسم عروسی خود را برپا خواهد کرد، در  بازی روز گذشته تیمش با یک پاس گل مانع از این شد تا 10 هزار هوادار خوزستانی با ناراحتی استادیوم را ترک کنند.او در 540 دقیقه ممکن برای تیمش در مسابقات آسیایی به میدان رفت.

 

سروش رفیعی

 

هافبک شماره هفت سرخپوشان با دو کارت زرد در این رقابت‌ها یک بازی این تیم را از دست داد تا مجموع دقایق حضورش در مرحله گروهی به 409 دقیقه برسد. 202 پاس که با دقت 81 درصدی از او بازیکن کم اشتباه در خط میانی شکل داده، دقت پاس او در زمین حریف را به 71.5 درصد رساند. درخشش تکنیکی سروش رفیعی باعث شد تا 50 بار برابر بازیکنان حریف موفق عمل کند و البته 40 بار مغلوب آنها شد. او نیز همچون مسلمان در نبردهای هوایی پیروزی چشمگیری نداشته و 4 بار موفق و 6 ناکامی برای او به همراه داشته است. 9 تکل موفق از ستاره خط میانی پرسپولیس و یک بار قطع حمله حریف عملکرد موفقیت آمیز دیگر او در فاز دفاعی بوده و 25 بار بازیکنان حریف را مجبور به خطا روی خودش کرده است. یک گل زده، یک پاس گل و بهترین عملکرد در شوت به دروازه که هر 4 بار اقدام او درون چارچوب بوده فاز تهاجمی سروش رفیعی را شکل داده است. 11 بار ایجاد موقعیت حمله و 5 بار قرار گرفتن در تله آفساید حریف عملکرد بازیکنی بوده که در 5 بازی سرخپوشان در دقایق پایانی از زمین توسط برانکو ایوانکوویچ خارج شده است.

 

محسن مسلمان

 

زننده اولین گل پرسپولیس در لیگ قهرمانان این فصل برابر الهلال عربستان در ادامه نیز با عملکرد فوق‌العاده‌اش نقشی انکارناپذیر در ترکیب سرخپوشان ایفا کرده است.  شماره 77 سرخپوشان که در جدول برترین پاسورها و ایجادکننده موقعیت در بین برترین‌ها قرار دارد 378 بار اقدام به پاس دادن در طول 522 دقیقه‌ای که برای این تیم به میدان رفته کرده که 81 درصد دقت پاس داشته است. این دقت پاس البته در زمین حریف باز هم آمار جالب توجه 74.6 درصد را به جا می‌گذارد. بازیکن تکنیکی سرخپوشان در 18 نبرد فردی با بازیکن حریف موفق به عبور توپ شده و البته آمار کلی او در تقابل با حریفان 30 نبرد با شکست او را به جا گذاشته است.  هافبک 1.73 سانتی‌متری سرخپوشان مطابق پیش‌بینی تنها در یک نبرد هوایی برنده شده و 6 بار حریفان برتر از او عمل کرده‌اند. بازپس‌گیری توپ از سوی مسلمان 55 بار رقم خورده و او 7 تکل موفق نیز به جا گذاشته است. هافبک سرخپوشان 3 شوت به چارچوب داشته که یک گل نیز برابر الهلال برای او به ارمغان آورده و 4 ارسال موفق از دیگر عملکرد  تهاجمی او بوده است. دو پاس گل و 18 بار ایجاد موقعیت از عملکرد درخشان او در ترکیب سرخپوشان محسوب می‌شود که او را در این زمینه در جمع برترین‌ها قرار داده است.

 

مهاجمان:

 

کاوه رضایی

 

کاوه رضایی در ادامه فصل فوق العاده خود در لیگ قهرمانان آسیا هم بهترین عملکرد ممکن را داشته است. او 4 گل زده است که در این بین 3 گل از داخل محوطه جریمه و یک گل از بیرون از محوطه جریمه به ثمر رسانده است و البته موفق شده یک پاس گل هم بدهد. جالب است که بدانید کاوه رضایی در مرحله گروهی موفق شده 7 موقعیت گل برای هم تیمی های خود ایجاد کند که یکی از آنها منجر به پاس گل شده است. رضایی در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 15 شوت به سمت دروازه حریفان زده است که 9 شوت آن در چارچوب بوده است.

 

مهدی طارمی

 

 

آقای گلی لیگ برتر اکنون در آسیا نیز با 6 گل زده در صدر قرار دارد و در هر 6 دیدار این تیم به طور کامل بازی کرده است. طارمی 129 بار اقدام به پاس دادن کرده که 73 درصد دقت آن بوده است. از 66 باری که او در دوئل با بازیکنان حریف قرار گرفته 27 بار توانسته با موفقیت از آن خارج شود. مهاجم نوک سرخپوشان در 38 نبرد هوایی نیز 16 موفقیت برای خود به جا گذاشته و دو تکل موفق نیز از دیگر آمار موفقیت‌آمیز او محسوب می‌شود. یک پاس گل و 9 بار ایجاد موقعیت در کنار یک پنالتی که از حریف گرفت نشان می‌دهد که اصرار AFC به چهار بار انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن زمین اشتباه نبوده است. 12 شوت به چارچوب و 13 بار اشتباه در نشانه‌روی دروازه، دقت ضربه زدن او را به نمایش می‌گذارد و در نهایت 6 بار نیز در موقعیت آفساید قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار