مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. ارديبهشت 1396 - 12:58   |   کد مطلب: 20654
عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: با توجه به اینکه کاندیداها می‌خواهند دومین پست عالی کشور را داشته باشند، ضرورت دارد تا کسی که قرار است رئیس‌جمهور شود، دارایی‌های خود و اطرافیانش را اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر شفاف‌سازی مالی از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه قرار است این کاندیداها دومین پست عالی کشور را در اختیار بگیرند و با توجه به شرایط خاص کشور و مشکلاتی که در این سال‌های اخیر به وجود آمده، زندگی حاکمان هرچه شفاف‌تر و در دید مردم قرار داشته باشد، اعتماد اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه کشور ما اعتماد اجتماعی است، افزود: کشور ما که همواره از سوی نظام سلطه تهدید می‌شود تا در داخل کشور گسل‌هایی را ایجاد کند، ضرورت دارد تا زندگی حاکمان ما شفاف و مشخص باشد.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهار داشت: همچنین ضرورت دارد رئیس‌جمهوری که شروع به کار می‌کند، اموال خود و اطرافیانش را شفاف اعلام کند و بعد که دوران ریاست جمهوری به پایان رسید نیز اعلام کند چه مقدار تغییر در دارایی‌های خود و اطرافیانش ایجاد شده است.

قوامی خاطرنشان کرد: وقتی که شفافیت در بحث مالی مسئولان وجود نداشته باشد،‌ بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌شود و موقعیت‌هایی برای سوءاستفاده‌ عده‌ای ایجاد شود.

وی افزود: برای اینکه اعتماد عمومی بیشتر شود، کاندیداها لیست دارایی‌های خود را  به مردم ارائه کنند، امری مطلوب است که به‌عنوان مثال مردم بدانند که امروز معاون اول رئیس‌جمهور است، ابتدای انقلاب چه‌کاره و میزان دارایی‌های او چه مقدار بوده است و در طول مسیر که پست‌های مختلفی را داشته چه تغییری در دارایی‌های وی و اطرافیانش ایجاد شده است.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در پایان گفت: این مسئله در مورد سایر کاندیداها که رئیس‌جمهور، شهردار، معاون اول قوه قضائیه و... بوده‌اند نیز مناسب است که مردم از میزان دارایی‌های آنها اطلاع داشته باشند و هرچه شفاف‌سازی در این رابطه بیشتر شود، به اعتماد عمومی کمک بیشتری می‌کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار