مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. ارديبهشت 1396 - 23:31   |   کد مطلب: 20674
برجام و نقض آن علاوه بر غیرقابل‌اعتماد بودن استکبار، غیرقابل‌اعتماد بودن جریان غرب‌گرا و غیرانقلابی را نیز در کشورمان اثبات کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ نقض برجام قطعا به عنوان شکل دهنده یکی از بهترین عبرت ها در حافظه ی تاریخی ملت ایران خواهد ماند.

 

 

گفتمان شکل دهنده برجام، با گره زدن همه ی امورات یک ملت از آب خوردن تا برطرف کردن گرد و غبار محیط زیست به این توافق،  چهره ای فلک زده و شکست خورده از ملت ایران ساخت.

 

 

شفاف تر شدن اندیشه ونگاه این گفتمان برای ملت ایران، پس از نقض برجام نقشی مهم در ساخت آینده جامعه ایرانی خواهد داشت.

 

تاریخ شهادت خواهد داد، در دوران حاکمیت شبه روشنفکران غرب‌زده بر قوه مجریه، توافق برجام برخلاف شروط 9 گانه و تذکرات متعدد ولی‌فقیه به‌عنوان حاکم اسلامی اجرا شد.

 

دقیق‌تر آنکه به تعبیر رهبری جریان غیرانقلابی درون نظام باعجله و بدون در نظر گرفتن تضمین‌های شفاف و عینی، این عهدنامه را پذیرفت.

 

در طول کمتر از یک سال، طرف غربی به روال همه دوران رویارویی‌اش با تمدن و جامعه ایرانی، بار دیگر عدم پایبندی و غیرقابل‌اعتماد بودن خود را به عهد و پیمان نشان داد.

 

این اتفاق علی‌رغم همه کوتاه آمدن‌های طرف ایرانی صورت گرفت.

 

نقض برجام قطعاً یک نمونه خوب و عینی از غیرقابل ‌اعتماد بودن استکبار است، آن هم در زمانه‌ای که هیچ‌کدام از افراد نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی بدعهدی و بدذاتی استکبار و امریکا را تجربه عملی نکره بودند.

 

قطعاً تجربه تاریخی برجام دارای هزینه‌های فراوانی برای حال و آینده کشورمان خواهد بود، اما موضوعات مهمی نظیر؛ مذاکره با دنیای غرب و بخصوص آمریکا در دوران پس از برجام و نقض آن با دوران ماقبل برجام دیگر یکی نخواهد بود.

 

مذاکراتی که نزدیک به دو سال به طول انجامید و منتج به برجام شد، به همگان نشان داد؛ رعایت نکردن شروط تعیین‌شده توسط ولی‌فقیه، اعتماد به غرب باوجود دشمنی آشکار استکبار و فدا کردن منافع ملی در پای منافع حزبی، انتخاباتی و جناحی، چه لطمه‌هایی را به کشور وارد می‌کند.

 

برجامِ نقض شده به‌عنوان یک واقعیت تاریخی، نه‌فقط در مقابل دیدگان جامعه امروز که در برابر چشم همه نسل‌های آینده نیز خواهد بود.

 

برجام و نقض آن علاوه بر غیرقابل‌اعتماد بودن استکبار، غیرقابل‌اعتماد بودن جریان غرب‌گرا و غیرانقلابی را نیز در کشورمان اثبات کرد.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار