مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. خرداد 1396 - 22:30   |   کد مطلب: 20899
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه مدیرعامل فولاد مبارکه حقوق پایه ۳۶ میلیون تومان دارد، گفت: آقای نعمت زاده گزارش کذب به مجلس ندهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 7 خرداد) قوه مقننه ، در تشریح سئوال خود  از محمدرضا نعمتی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سال 1400 و براساس برنامه پنج‌ساله ششم توسعه باید تولید فولاد در کشور به 54.66 میلیون تن افزایش پیدا کند که طبق استراتژی توسعه صنایع کشور حداقل تا آخر سال 94 باید به 47.63 میلیون تن می رسیدیم. طبق این برنامه باید 9 میلیون تن آن صادر می شد که با عملکرد بسیار بد، ضعیف و جانب دارانه هنوز موفق نشده ایم که کل مصرف داخلی را تولید کنیم چه برسد به اینکه صادرات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه  فولاد یعنی زیرساخت توسعه ای کشور اما امروز تنها 5 تن تولید داخل داریم که هزینه بسیار زیادی به دنبال دارد، ادامه داد: باید حداکثر استفاده از مواد اولیه و منابع داخلی در مراحل مهندسی و احداث مورد توجه قرار می گرفت اما در سال 92 شاهد بودیم که شما 5 نفر را به عنوان مدیرعامل و سرپرست سازمان ملی فولاد عزل و نصب کردید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: گزارشی از طرح های در دست احداث دولت احمدی نژاد در کمیسیون صنایع مجلس مطرح شد که انتظار داشتیم شما با سابقه کاری که دارید و حداقل هزینه و زیان طرح ها را به سرانجام برسانید اما اوضاع برعکس شد.

قاضی پور ادامه افزود: در جهان ایجاد کارخانه فولاد با ظرفیت 5 میلیون تن صرفه اقتصادی ندارد اما شاهد هستیم در ایران اسلامی به دلیل پایین بودن دستمزد کارگران و ارزان قیمت بودن مواد اولیه کارخانه های فولاد با ظرفیت 2.5 میلیون تن بدون سود و زیان احداث می شود.

وی اظهار داشت: دادن اخبار کذب به مجلس جرم است و بنده می توانم با استناد به ماده 206 آئین نامه داخلی شما را به قوه قضائیه معرفی کنم چرا که شما 3 سهام مدیریتی دارید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق های نجومی در زیرمجموعه های وزارت صنعت و معدن گفت: طبق صحبت مقام معظم رهبری در 22 مرداد سال 93 افرادی که حقوق نجومی دریافت کرده اند تنها نباید عزل و نصب شوند و نباید موضوع برداشت های غیرمجاز و حقوق نجومی فراموش شود بلکه باید پرداخت ها پیگیری شود.

قاضی پور اضافه کرد: حتی مراجع تقلید به حرام بودن حقوق های نجومی تاکید کردند، ما موضوع را طی نامه ای از شما پیگیری کردیم چرا که مدیر فولاد مبارکه اصفهان که در چند شرکت عضو هیات رئیسه است طی سال های 93 و 94 حقوق های نجومی دریافت کرده است اما تاکنون پاسخی از شما دریافت نکرده ایم.

وی گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه حقوق پایه ای برابر 36 میلیون تومان دارد که شما در گزارشی به کمیسیون صنایع عنوان  کردید این فرد تنها 3 میلیون دریافتی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: آیا در اصفهان خانم های باسواد کم است که مدیرعامل ذوب آهن اصفهان آقای صادقی همسرش را به عنوان مشاور انتخاب کرده است، این عزل و نصب ها باعث پرداخت حقوق های نجومی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدیرعامل فولاد مبارکه همزمان در چند شرکت عضو هیئت مدیره است به طور نمونه عضو هیات مدیره یک موسسه خیریه است که چندین شرکت هلدینگ را تحت پوشش دارد چرا به موضوع حقوق های نجومی در اصفهان رسیدگی نمی شود؟

قاضی پور ادامه داد: بسیاری از فرزندان شهدا، ایثارگران شاغل در ذوب آهن درخواست اعمال آئین نامه استخدامی فصل 16 را دارند اما شما این موضوع را قبول نکردید.

وی تصریح کرد: بیمه عمر و حوادث بازنشستگان ذوب آهن همچنان بلاتکلیف است پس چرا رسیدگی نمی کنید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه باز هم شاهد آمار کذب در صحن و همچنین در کمیسیون از جنابعالی بودیم و این در حالی است که با افتتاح قارچ گونه فروشگاه های زنجیره ای تنها در شهرستان ارومیه 329 پروانه خواروبار فروشی ابطال شد و این امر بدین معنا است که هزاران نفر با این شرایط بیکار شده اند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار