مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. خرداد 1396 - 15:49   |   کد مطلب: 20933
موزه ی "آمادای" دانشگاه آزاد چهارمین موزه در استان همدان است که با تلاش های فراوان و مساعت های دانشگاه آزاد اسلامی در دو طبقه و در زیربنایی حدود 600مت ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، جعفر محمد علی زاده مسئول موزه آمادای دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: موزه ی "آمادای" دانشگاه آزاد چهارمین موزه در استان همدان است که با تلاش های فراوان و مساعت های دانشگاه آزاد اسلامی در دو طبقه و در زیربنایی حدود 600متر توسط بنده ساخته شد.

وی افزود : شروع به کار این موزه که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان واقع شده از سال 1386 بود که در سال 1390 طبقه ی اول آن پایان یافت و در سال 1396 طبقه ی دوم این موضوع به بهره برداری رسید که طبقه ی اول ، موزی مردم شناسی است که به معرفی آثار و روش زندگی مردمان ایران زمین در سال ها قبل می پردازد و طبقه ی دوم ، موزه ی تاریخ طبیعی است که مجموعه ای کم نظیر از نمونه انواع گونه های حیوانی، گیاهی و طبیعی اقلیم ایران در این موزه قابل مشاهده است.

 

محمد علیزاده گفت: تلاش ما در موزه ی مردم شناسی آمادای این بوده که مردم و به خصوص قشر جوان با فرهنگ و روش زندگی گذشتگان خود آشنا شوند و از فرهنگ و آداب رسوم غلط غربی فاصله بگیرند.

 

وی افزود: آثار موجود در قسمت مردم شناسی این موزه تماما خریداری شده و آثار موجود در طبقه ی فوقانی که شامل سنگ ها و فسیل ها و حیوانات ، حشرات ، است غالبا توسط بنده جمع آوری شده است.

جعفر محمد علیزاده در راستای گسترش موزه ادامه داد: در همدان هنوز به آن مدینه ی فاضله نرسیدیم اما هنوز هم جای کار بسیاری وجود دارد ؛ درصورت توان اقدام به جمع آوری آثار بیشتری در این موزه خواهیم کرد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار