مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. خرداد 1396 - 13:18   |   کد مطلب: 20959
چه بسیار روزه دارانی که بهره ای از روزه نمیبرند مگر تشنگی و گرسنگی؛ ارزش روزه ی ما به تشنگی و گرسنگی نیست، بلکه روزه دار حقیقی باید تمام اعمال و جوارحش را تحت کنترل و اختیار بگیرد تا بتواند روزه ی حقیقی را درک کند و به خدا نزدیک شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام سعید نجفی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: اگر بخواهیم درباره ی ماه مبارک رمضان صحبت کنیم، بهتر است از کلام مولی‌الموحدین علی بن ابی طالب(ع) بهره ببریم،چرا که این ماه،ماه علی(ع)است.
 

وی با اشاره به این سخن حضرت درباره ی ماه مبارک رمضان که فرمود:فرّض الله صیام ابتلاء لاخلاص الخلق،ادامه داد: در کلام امیرالمومنین اینطور بیان شده که خداوند روزه را بر مردم واجب کرد تا اخلاص بندگان را امتحان کند، از این جهت که همه ی اعمال انسان وقتی مورد قبول حق واقع می شود ذره ای ریا در این اعمال وجود نداشته باشد؛ و روزه از اعمالی است که امکان ریا در آن بسیار کم وجود دارد،به همین دلیل خداوند روزه را وسیله ی آزمایش اخلاص بندگان قرار داد.

حجت الاسلام نجفی در ادامه گفت: حضرت علی(ع) در حکمت ۱۳۶نهج‌البلاغه می فرماید: و لکل شیء زکاتا و زکات البدن صیام ؛ (برای هرچیزی زکاتی است و زکات بدن روزه است.) و این زکات بدن یکی از فلسفه های روزه گرفتن در این ماه است ؛ از نظر پزشکی وعلمی نیز روزه برای سلامت انسان بسیار مفید است.
 

ماه رمضان ، ماه تقرب به خداوند

وی ارزش روزه را با اشاره به سخن حضرت علی(ع) در خطبه ی ۱۰۹نهج‌البلاغه توسل و نزدیک شدن به خدا دانست و گفت: ان افضل ما توکل به المتوکلون الی الله ادعونی یوم شهر الرمضان؛ یکی از بهترین اعمالی که می توان بوسیله ی آن به خدا تقرب جست و به او متوسل شد، روزه ی ماه مبارک رمضان است. روزه پله ایست برای نزدیک شدن به خداوند متعال.
 

وی در پایان با اشاره به حکمت ۱۴۶ نهج البلاغه  گفت: چه بسیار روزه دارانی که بهره ای از روزه نمیبرند مگر تشنگی و گرسنگی؛ ارزش روزه ی ما به تشنگی و گرسنگی نیست، بلکه روزه دار حقیقی باید تمام اعمال و جوارحش را تحت کنترل و اختیار بگیرد تا بتواند روزه ی حقیقی را درک کند و به خدا نزدیک شود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار