مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. خرداد 1396 - 14:36   |   کد مطلب: 21115
تفکر شایسته سالاری از مسائل بسیار مهم و‌ مورد تایید دین مبین اسلام بوده و هست ؛ ولی امروزه ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد این امر مهم و موکد در اسلام نیستیم یا اگر هست بسیار کم است ؛ آنچنانکه به چشم نمی آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، علیرضا رفیعی فعال دانشجویی در گفت و گو با خبر نگار صدای دانشجو ضمن اشاره به آیه ی  {إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ سَمِيعاً بَصِيراً }النساء58 گفت: همانطور که از معنی آیه مشخص است خداوند بندگان فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانش برگردانید می گوید واجبات را به خدا و حقوق مردم را به مردم بازگردانید و چون میان مردم داوری می کنید در مورد نزاع یا درباره اشخاص و حوادث عادلانه داوری کنید.
 

وی افزود : وقتی نگاه را به فراسوی تاریخ پر فراز و نشیب اسلام می اندازیم میبینیم تفکر شایسته سالاری از مسائل بسیار مهم و‌ مورد تایید دین مبین اسلام بوده و هست و باتوجه به احادیث و آیات و روایات خواهد بود ؛ ولی امروزه ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد این امر مهم و موکد در اسلام نیستیم یا اگر هست بسیار کم است ؛ آنچنانکه به چشم نمی آید ، و خوشبختانه یا متأسفانه امروز وضعیت کشور با توجه به سیل جمعیت جوان تحصیل کرده و ممتحن و معتمد به گونه ای نیست که انتظار می رود و کشور جوان؛ مدیران جوان میخواهد.

رفیعی گفت : با پیروزی آقای روحانی در انتخابات 96 ، دولت دوازدهم باید به این موضوع توجه کند که منتخب مردم است و باید برای تحقق وعده هایش و رفاه حال عموم جامعه ، بدور از هر گونه فعالیت حزبی و جناحی تلاش کند.

 

ترکیب  کابینه ی دولت دوازدهم باید جوان‌تر باشد

وی ادامه داد : همانطور که در بالا اشاره شد با توجه به تعداد زیاد نیروی جوان و تحصیل کرده در کشور ، این شرایط برای دولت دوازدهم فراهم است که از نیروی مومن و جوان استفاده ی کامل را ببرد و دست اندرکاران دولت را از این نیرو ها انتخاب نماید ، چرا که این جوانان هستند که آینده ی کشور را خواهند ساخت ، لذا در مدیریت‌های کشوری و استانی باید به نیروهای جوان اعتماد و از افکار آنها استفاده بیشتری کنیم.

 

علیرضا رفیعی با اشاره به اینکه در کابینه دولت دوازدهم باید تغییراتی ایجاد شود، ادامه داد:  منظور از عوض شدن چهره کابینه تغییر اصل نیست بلکه منظور این است نیروهایی که ۳۰ الی ۴۰ سال است در پست‌های مدیریتی حضور دارند نیاز نیست مجدداً مقام ویژه‌ای داشته باشند. دولت دوازدهم باید جوانتر باشد  و حداقل سن کابینه به 10سال کاهش پیدا کند. کابینه دوازدهم باید نسبت به کابینه یازدهم تغییرات محسوسی داشته باشد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار