مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. خرداد 1396 - 19:56   |   کد مطلب: 21159
وزیر سابق تعاون در ارتباط با شایعاتی مبنی بر این‌که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهادی برای تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد ، گفت: خبری در این مورد ندارم اما تعاون به همه فعالیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و اقتصادی مربوط می‌شود و نیاز نبود با بخشی به نام وزارت کار ادغام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، غلامرضا شافعی، معاون نظارت راهبردی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر تعاون در دولت سازندگی در گفت‌و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی تهران نیوز در ارتباط با تفکیک وزارتخانه‌ها اظهار داشت: بنده در خصوص تفکیک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت نمیتوانم نظر بدهم اما در رابطه با تشکیل وزارتی به نام تعاون مخالف هستم.

وی گفت: در دنیا وزارتخانه‌ای به نام تعاون مرسوم نیست و در زمان وزارت بنده تنها دو کشور ایران و برنه دارای وزارت تعاون بودند.

وزیر سابق تعاون در ارتباط با شایعاتی مبنی بر این‌که ربیعی پیشنهادی برای تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، عنوان کرد: من خبری در این مورد ندارم اما تعاون به همه فعالیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و اقتصادی مربوط می‌شود و نیاز نبود با بخشی به نام وزارت کار ادغام شود این در حالی است که در کشورهای دیگر تعاون است اما به شکل وزارتخانه وجود ندارد.

وی افزود: باید سازمانی وجود داشته باشد تا اشخاصی که تمایل دارند به‌صورت تعاونی فعالیت کنند و دستشان به مراکز مالی نمی‌رسد به آن‌ها کمک کند و آموزش لازم در زمینه‌های حقوقی و مالی به آن‌ها داده شود.

معاون نظارت راهبردی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مورد شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: طی چند سال اخیر با وجود تلاش دولت برای تک رقمی شدن نرخ تورم در اقتصاد این عملکرد تأثیری در بهبود اوضاع اقتصادی مردم نداشته است و باید در این شرایط دولت بیش از پیش به امر رونق اقتصادی در کشور توجه کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار