مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. خرداد 1396 - 10:32   |   کد مطلب: 21216
دولت وظیفه دارد نسبت به تحریم های جدید موضع شفاف و روشن بگیرد ، تمام این تحریم ها نقض برجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، طیب فریادرس مسئول ناحیه ی بسیج دانشجویی همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: این تحریم ها مایه ی تاسف است ، اما این تحریم ها بیشتر از اینکه برای غرب مایه ی تاسف باشد ، برای کسانی که به غرب امیدوار هستند و با شعار تعامل با غرب ملت را چندین سال سر کار گذاشتند و امید های واهی برای خودشان و کسانی که به آنها دلبسته اند ایجاد کردند مایه ی تاسف است.

وی افزود: امروز می بینیم که تحریم هایی شکل گرفته که حتی می توانیم بگوییم از تحریم های قبل از برجام هم شدید تر و گسترده تر است. دولت وظیفه دارد نسبت به تحریم های جدید موضع شفاف و روشن بگیرد و باید وضعیت این مسئله را در خصوص برجام برسی جدی بکند و کمیته ی ناظر بر بجام در این زمینه ورود داشته باشد و موارد نقض را مشخص بکند که البته همه اش نقض است. تمام این تحریم ها نقض برجام است ، چون بنا نبود که تحریم هایی که با برجام حداقل روی کاغذ برداشته شده بود ، مجددا به شکل دیگر برگردد.

 

فریادرس ادامه داد: رهبر انقلاب در صحبت هایشان گفتند : اگر شما در مسئله ی هسته ای هم  کنار بیاید ، فردا در بحث حقوق بشر ، در بحث تروریسم و غیره باید کوتاه بیاید ، و می بینیم که این مسئله اتفاق افتاده و میبینیم که رهبر انقلاب با درکی که از سیاست و دشمنی دشمن های نظام و ملت و رویکرد انقلاب داشتند ، نتیجه را می دانستند و متاسفانه به هشدار های ایشان توجهی نشد.لذا دولت وظیفه دارد به صورت جدی در مقابل این موضوع اقدام متناظر و متقابل انجام دهد.

 

وی گفت: وظیفه ی تشکل های انقلابی مانند بسیج دانشجویی و سایر تشکل ها هم این است که در این موضوع ورود داشته باشند و مطالبات مردم را ذکر کرده و از حق انقلاب دفاع بکنند و با توجه به تعبیر "آتش به اختیار" که رهبر انقلاب آن را ذکر کردند ، بتوانند به صورت جدی این مطالبات را به پیش ببرند.

 

هدف آمریکا آسیب زدن به جمهوری اسلامی است

مسئول ناحیه ی بسیج دانشجویی اظهار کرد : مسلما ما باید بدانیم که آمریکا به شکلی عمل می کند که نتیجه ی نهایی عملکردش آسیب زدن به نظامی باشد که از دل حرکت مردمی این جامعه شکل گرفته و استوار شده همچنان که دیدیم که وزیر خارجه ی آمریکا گفته بود ما در صدد تغییر نظام با عناصر حاضر در قدرت هستیم و اصولا این تحریم هارا هم با همین نیت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امروز این تحریم ها آمده و تصویب شده ، ولزومی نیست که دولت آمریکا بیاید و برجام را پاره کند ، همچنان که برخی از نمایندگان وسناتور های آمریکایی این حرف را زده اند که دیگر لزومی بر حدف برجام نیست ، بلکه همین که دولت آمریکا اجرایش نکند و به آن بی اعتنایی کند کافی است و با این تفاسیر  باید برجام را تمام شده بدانیم و نمی توان این انتظار را داشت که مشکلات  اقتصادی کشورمان با برجام حل شود.

 

طیب فریادرس گفت: راه حل حل مشکلات ما همان است که رهبر انقلاب فرمودند ، اگر بناست این کشور مسائل اقتصادیش حل و فصل شود باید روی پای خودش بایستد ، به اقتصاد مقاومتی اتکا کند ، تولید داخلی را تقویت بکند ، از شرکت های دانش بنیان حمایت بکند ، از جوان ها حمایت بکند که بتوانند برای خودشان و بر اساس توانایی و دانش و ابتکارشان اقتصاد کشور راشکل دهند  ؛ اگر این کارها اتفاق افتاد و ما توانستیم از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم ، این تحریم ها و بزرگتر از این تحریم ها هیچ آسیبی به کشور ما نمی رساند ، اما اگر ما در این زمینه کوتاهی کردیم و اقتصاد مقاومتی را شکل ندادیم نمیتوانیم اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار