مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. تير 1396 - 21:46   |   کد مطلب: 21351
مجید حسین زاده رئیس انجمن خوشنویسان تهران بزرگ با ارسال تصویر نامه خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار ورود وزیر ارشاد و جلوگیری از دخالت های نابه جا و گاه و بیگاه نماینده این وزارتخانه در انجمن خوشنویسان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ داستان پر فراز و نشیب انجمن خوشنویسان ایران هنوز ادامه دارد و هیچ مقام مسئولی تاکنون به صدای انتقاد هنرمندان بزرگ و بی حاشیه ی این عرصه گوش فرا نداده است.

انتقاداتی که از سوی هنرمندان فرهیخته و اساتید بزرگ این هنر اصیل ایرانی مطرح می شود، گاه به صورت حضوری و گاه به صورت رسانه ای به اطلاع صاحب نظران رسیده است اما سکوت عجیب مسئولان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی و حامی اصلی این انجمن در خصوص اتفاقات صورت گرفته؛ مدیر انجمن خوشنویسان تهران بزرگ را بر آن داشت با رسانه ای کردن نامه سرگشاده ی  ده روز قبل خود، خواستار احقاق حقوق خوشنویسان شود.

استاد مجید حسین زاده رئیس انجمن خوشنویسان تهران بزرگ با ارسال تصویر این نامه به شبکه اطلاع رسانی راه دانا، خواستار رسانه ای شدن آن با عنوان (سخنی با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی) شده است که متن آن در ذیل می آید:

در این نامه خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

اتفاقی ناگوار در عرصه ی خط و خوشنویسی توسط انتخاب ناآگاهانه ی سلف تان جناب اقای جنتی رخ داده است که متاسفانه در حال حاضر از چشمان شما دور مانده یا می دانید و به روی خود نمی آورید. آقای ساکت نماینده آن وزارتخانه در انجمن خوشنویسان ایران که به هدف همدلی و وفاق بین خوشنویسان ماموریت داشت از سر عدم اطلاع از امور و مسائل بسیار ریشه دار تحت تاثیر شانتاژهای گروه تمامیت خواه به طرفداری از جناحی خاص وارد میدان عمل شده است.

آقای وزیر امروز آقای ساکت همچنان در راس امور انجمن و نوک پیکان و سر معارضان به خط و نشان کشیدن برای خوشنویسان باقی مانده است.

در بخش دیگری از این نامه به سوابق عملکرد و برخوردهای ناصواب با انجمن خوشنویسان تهران بزرگ و هنرمندان شاخص این عرصه اشاره و خواهان رسیدگی و پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این مسئله شده است.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار