مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. تير 1396 - 11:15   |   کد مطلب: 21391
سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با اشاره به موضوع آثار جبران ناپذیر قاچاق کالا در کشور گفت: افزایش چشم گیر آمار قاچاق کالا و ارز در کشور اقتصاد ایران را با خطرات جدی مواجه کرده است که در این خصوص می توان به کاهش تمایل افراد به تولید در کشور اشاره کرد زیرا که کالاهای خارجی بازار کشور را احاطه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع آثار جبران ناپذیر قاچاق کالا در کشور و آغاز تحقیق و تفحص از «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» طی هفته جاری گفت: افزایش چشم گیر آمار قاچاق کالا و ارز در کشور اقتصاد ایران را با خطرات جدی مواجه کرده است که در این خصوص می توان به کاهش تمایل افراد به تولید در کشور اشاره کرد زیرا که کالاهای خارجی بازار کشور را احاطه کرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره رشد آمار قاچاق کالا به کشور اظهارداشت: با توجه به آثاری که قاچاق در کشور بجای گذاشته است و روز به روز شاهد تعطیلی کارخانه ها و بیکاری افراد می شویم می توان گفت که آمار قاچاق از سال گذشته تا کنون افزایش یافته است.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه اغلب کالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می شود ، عنوان کرد: امروز وقتی به آماری که از گمرکات تهیه می شود نگاه میکنیم شاهد این هستیم که بیش از 70 درصد کالاهای قاچاق از مبادی رسمی کشور که گمرکات باشند وارد کشور می شود.

 

نوروزی افزود: هنگامی که ما از قاچاق در کشور صحبت می کنیم منظور افرادی نیستند که از کوه ها در شهرهای مرزی کالای قاچاق وارد کشور می کنند بلکه کسانی اند که از طریق مبادی رسمی کشور و به صورت سازمان یافته و حساب شده از طریق نفوذی که دارند کالاهای گران قیمتی از قبیل خودروهای لوکس وارد کشور می کنند و باید برخورد جدی با این افراد توسط دستگاه های دولتی و نظارتی کشور صورت پذیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به آغاز تحقیق و تفحص از «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» طی هفته جاری در مجلس گفت:بنابر دغدغه های نمایندگان مجلس در خصوص افزایش آمار قاچاق در کشور به صورت سازمان یافته از سال گذشته در پی این بودیم تا هیاتی را برای تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق تشکیل دهیم تا علت افزایش قاچاق کالا و ارز در کشور را پیدا کنیم.

 

قابل ذکر است با توجه به آغاز به کار مجلس از هفته جاری، جلسات  هیأت تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از این هفته تشکیل و به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

 

چندی پیش نشست کمیسیون اقتصادی برای تشکیل هیأت تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد که بر این اساس، احمد انارکی محمدی، سید ناصر موسوی لارگانی، زهرا سعیدی مبارکه، عین‌الله شریف‌پور، تقی کبیری، علی‌اکبر کریمی، شهاب نادری، الیاس حضرتی، معصومه آقاپور، محمود شکری و محمد حسن‌نژاد، جواد کریمی قدوسی، حسن نوروزی، حسینعلی حاجی دلیگانی و حشمت الله فلاحت‌پیشه به عنوان اعضای این هیأت انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار