مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. تير 1396 - 20:51   |   کد مطلب: 21406
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: از مدت‌ها پیش موضوع قرارداد با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان پارس جنوبی مطرح بوده است ولی به دلیل مشکلاتی که این شرکت برای ایران داشته که در برخی از پروژه ها دست از کار کشیده این امر به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، هدایت الله خادمی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به قرارداد ایران با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان پارس جنوبی گفت: از مدت‌ها پیش موضوع قرارداد با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان پارس جنوبی مطرح بوده است ولی به دلیل مشکلاتی که این شرکت برای ایران داشته که در برخی از پروژه ها دست از کار کشیده این امر به تعویق افتاده است.

 

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت های مختلفی برای این امر پیش قدم شدند ولی در هر مورد به دلایلی تفاهم صورت نگرفت و چندین سال است که دولت کشور را برای این امر معطل نگه داشته بود و می گفتند با IPC می توان مشکل پارس جنوبی را حل کرد.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تفاهم هایی که با توتال برای پارس جنوبی شد، اظهارداشت: توتال چند سال پیش صحبت هایی را با ایران برای توسعه میدان پارس جنوبی کرده بود و در این رابطه اطلاعات این میدان را در اختیار خود قرار گرفت، ولی بجای آنکه در ایران کار کند با تجمیع اطلاعات قطر در آن طرف مشغول بکار شدند و عملا دست ایران در این باره خالی ماند.

 

خادمی با اشاره به سوابق توتال در ایران بیان کرد: متاسفانه این شرکت سابقه قابل قبولی از خود در ایران بجای نگذاشته است و در برخی پروژه ها به دلیل تحریم عرصه را خالی کرده اند، اما به هر دلیل امیدوارم دیگر این اتفاق در کشور نیافند و توتال پایبند به قراردادی که با ایران منعقد کرده است باشد.

 

وی با بیان اینکه مجلس نقش نظارتی خود را در این پروژه ایفا خواهد کرد، گفت: به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی و نماینده مردم در مجلس ما نقش نظارتی خود در خصوص قرارداد ایران با توتال ایفا می کنیم و گزارشات این قرارداد را و نحوه فعالیت توتال را تحت نظر و رصد داریم تا مشکلی برای کشور بوجود نیاید.

 

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در پایان اظهارداشت: هنوز ایرادات IPC (مدل جدید قراردادهای نفتی ) مرتفع نشده است و نکاتی در این قرارداد ها وجود دارد که باید اصلاح شود و ما تمام تلاش خود را در مجلس برای اصلاح قراردادهایی که در این قالب طراحی می شوند می کنیم و نظارت کامل بر این امر داریم .

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار