مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. تير 1396 - 21:11   |   کد مطلب: 21419
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس ا اشاره به مصوبه جدید تجمیع مالیات بر ارزش گفت: با این مصوبه بودجه شهرداری‌ها به نسبت جمعیت کل کشور توزیع و در نهایت بودجه شهرداری‌های کم درآمد و روستاها افزایش و بودجه شهرداری‌های کلانشهرها کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در گفتگو با نارخبر، با اشاره به مصوبه جدید تجمیع مالیات بر ارزش افزوده و کاهش سهم برخی از شهرداری‌ها از ارزش افزوده گفت: بودجه شهرداری‌ها در سالهای گذشته به نسبت جمعیت هر شهرستان تعیین و توزیع می شد؛ اما امسال این بودجه به نسبت جمعیت کل کشور توزیع شد، که موجب کاهش ۲۸ درصدی بودجه شهرداری‌های اراک و ساوه شده است.

وی افزود: بودجه شهرداری‌ها بر اساس ارزش افزوده تعیین می‌گردد و اینکه گفته می‌شود شهرستان ساوه از لحاظ بودجه در جایگاه نخست قرار دارد، ارتباطی به کاهش بودجه شهرداری‌ها ندارد. بحث کاهش بودجه شهرداری‌ها هم در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه مورد بحث بوده تا به مرحله اجرا رسید.

منصوری بیان کرد: اگرچه این مصوبه از سوی نمایندگان شهرهای ساوه، اراک و برخی از شهرهای دیگر مورد اعتراض قرار گرفت ولی رأی اکثریت غالب شد و در مقابل ۲۵۰ نماینده حاضر در مجلس، دفاع چند نماینده موثر واقع نشد. بیشتر نمایندگان که در شهرهای کم برخوردار بودند نسبت به توزیع عادلانه بودجه تاکید داشتند که این مصوب مورد تائید واقع شد.

وی ادامه داد: با این مصوبه بودجه شهرداری‌ها به نسبت جمعیت کل کشور توزیع و در نهایت بودجه شهرداری‌های کم درآمد و روستاها افزایش پیدا  می‌کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: بودجه شهرداری‌های ساوه و اراک ۲۷-۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است ولی بودجه شهرستان خمین افزایش یافته است. بودجه روستاهای ساوه و زرندیه و خود شهرهای زرندیه نیز افزایش پیدا کرد و بحث تجمیع نیز در کل کشور اتفاق افتاده و شاید اراک یکی از شهرهایی باشد که بیشتر از دیگر شهرداری‌ها متضرر شده است.

منصوری با اشاره به نقاط مثبت این مصوبه تاکید کرد: خوشبختانه بودجه روستاها افزایش چشمگیری داشته و شورای روستاها با توجه به بودجه‌ای که در اختیار آنها قرار می‌گیرد باید خروجی خوبی ارائه دهند؛ بخش‌های محروم مانند خرقان که دارای روستاهای محروم بسیاری هستند شاید بالای ۷۰ درصد افزایش بودجه دارند.

وی درخصوص تصمیمات اخیر شورای شهر ساوه برای انحلال تیم فوتسال شهرداری به بهانه کاهش بودجه افزود: کاهش بودجه شهرداری ارتباطی به حضور تیم فوتسال ندارد، با سالم‌سازی و مدیریت هزینه، تیمی ورزشی را که امروز جزو تیم‌های مطرح است را باید در لیگ برتر حفظ کرد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار