مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. تير 1396 - 16:27   |   کد مطلب: 21593
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: پس از بی‌توجهی دوباره سازمان ملل و کشور‌های حامی صدام به درخواست ایران و با در نظر گرفتن اینکه هنوز ارتش بعث «نفت‌شهر» را ترک نکرده بود، ما از حق خودمان دفاع کرده و عملیات رمضان را ترتیب دادیم و متجاوز را در خاک خودش دنبال کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از میزان، سردار اسماعیل کوثری با اشاره به ایام سالروز عملیات رمضان که نخستین نبرد گسترده برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود، اظهار کرد: ما در آن زمان به دلایل مشخص و روشنی، نبرد را به داخل خاک دشمن کشاندیم.

وی ادامه داد: در آن مقطع جمهوری اسلامی ایران به صورت پیاپی از سازمان ملل درخواست می‌کرد که متجاوز را معرفی کند، اما با سنگ‌اندازی‌های کشور‌های استکبار جهانی، هربار سازمان ملل از انجام این کار طفره می‌رفت.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه پس از آزادسازی خرمشهر به تاریخ 3خرداد 1361 مجددا جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل درخواست کرد که متجاوز را مشخص و رژیم بعث عراق را مجبور کند که به ما خسارت بدهد، گفت: پس از بی‌توجهی دوباره سازمان ملل و کشور‌های حامی صدام به درخواست جمهوری اسلامی ایران و با در نظر گرفتن اینکه هنوز ارتش بعث «نفت‌شهر» را ترک نکرده بود، ما از حق خودمان دفاع کرده و عملیات رمضان را در 22 تیر سال 61 ترتیب دادیم و متجاوز را در خاک خودش دنبال کردیم.

عملیات «رمضان» شامگاه ۲۲ تیر سال ۱۳۶۱ توسط قرارگاه مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (قرارگاه مرکزی کربلا) به منظور دور نمودن آتش توپخانه دشمن از شهر‌های مرزی، کنترل معابر وصولی شهر استراتژیک بصره و دستیابی به خطوط پدافندی مناسب در امتداد ساحل شرقی شط العرب در خاک عراق طرح ریزی و طی پنج مرحله اجرا شد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار