مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1396 - 22:53   |   کد مطلب: 21690
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل ژئوپولیتیکی گفت:تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نقض کامل برجام محسوب می شود که باید دولتمردان پاسخ مناسبی به آن بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، پیروز مجتهد زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران، اظهار داشت: تحریم های جدید انجام شده در سنای امریکا نقض کامل برجام است.

وی با اشاره به اینکه تحریم های جدید ادامه پیدا خواهد کرد،گفت: سرانجام این تهدیدها برجام دیگری برای تغییر برنامه های موشکی ایران است.

این کارشناس ادامه داد: تسامح وزارت خارجه و رئیس جمهور موجب ایجاد چنین مشکلاتی شده است و اگر با این وضعیت دلخراش روند ادامه یابد، باید منتظر عواقب بدتری بود.

وی برضرورت تذکر رسمی و جدی دولتمردان به امضا کنندگان برجام تاکید کرد و گفت:برای برون رفت از این مشکل و به احترام رای 24 میلیون ایرانی به رئیس جمهور، باید این اخطار به این کشورها داده شود.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل ژئوپولیتیکی برگشت به غنی سازی 20 درصدی را یکی از راهکارهای ایران برای جوابگویی به تحریم های جدید عنوان کرد و گفت: باید آمریکا متعهد به انجام تعهدات باشد.

مجتهدزاده با بیان اینکه با چنین وضعیتی ایران موظف به ادامه تعهدات در برجام نیست،ادامه داد: باید دولتمردان پاسخ مناسبی به اقدامات دولت آمریکا بدهند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در دوسالگی برجام دولتمردان از عنوان تعامل با دنیا استفاده نمی کنند؟ گفت:تعاملی وجود نداشت تا سخنی از آن به میان آورده شود.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل ژئوپولیتیکی با طرح سئوالاتی از قبیل کدام تعامل؟، کدام فضای باز؟ وکدام برون رفت از انزوا؟،گفت:در حال حاضر تعاملی وجود ندارد.

 مجتهد زاده با بیان اینکه روحانی خودش را گول می زند، گفت: روحانی با شعار توانست رای مردم را به دست آورد وگرنه دستاوردی نداشت.

انتهای پیام /چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار