مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مرداد 1396 - 23:47   |   کد مطلب: 21724
یکی از شهروندان ساکن در مسکن مهرشهر زاهدان با بیان اینکه در ساخت و تحویل این واحدها به مردم بی مهری شده است، گفت: بسیاری از شهروندان به اجبار در این واحدها سکونت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  عصرهامون، مسکن مهر پروژه ای که آغاز و پایان آن فراز و نشیب های فراوانی به همراه داشت از کمبود امکانات اولیه و رفاهی تا تکمیل نبودن مجتمع های مسکونی، عدم وجود کابینت. پریز. آسانسور در واحدها و در و پنجره، فضا سازی نامناسب و احداث پارک های محله ای با توجه به اسکان انبوه جمعیت در این مسکن ها و همچنین سایر بحث های خدمات شهری و رفاهی که همه این عوامل دست به دست هم داده تا آسایش را از مهرنشینان مسکن مهر سلب و آنها را برای گرفتن حق و حقوقشان به مقامات ذیربط همانند توپی سرگردان میان اداره تعاون مسکن مهر، سازمان راه وشهرسازی، فرمانداری و استانداری قرار داده و در نهایت که جواب قابل قبولی از متولیان امر دریافت نمی کنند کماکان با ناامیدی به خانه هایی چون مخروبه باز می گردند.

گرچه کاستی های مسکن مهر را پایانی نیست اما انتظار می رود مسئولان به دغدغه مردم اهمیت داده و در صدد رفع آن برآیند زیرا این واحدهای مسکونی از مرکز شهر فاصله زیادی داشته و در حاشیه شهر واقع شده اند.
 
علی ای حال اجرای طرح مسکن مهر در سیستان و بلوچستان که از سال 86 آغاز شد با بی مهری مسئولان خاتمه نمی یابد زیرا برخی تعاونی ها که از ابتدا تحت عنوان مسکن مهر پای کار آمده اکنون جوابگوی متقاضیان نیستند و این مهم باعث سرگردانی میلیون ها تومان پول از هر شهروند شده است.
جهانتیغی یکی از ساکنان مجتمع های مسکونی مهرشهر زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به وجود مشکلات بی شمار در ساخت و ساز این واحدها اظهار داشت: وضعیت داخلی ساختمان ها نشان از کار غیر اصولی و مهندسی نشده پیمانکاران مربوطه دارد.
وی گفت: گرچه سالهاست مردم در این مجتمع ها ساکن شده اند اما از کمترین امکانات اولیه و رفاهی برخوردارند به گونه ای که ساختمان های مجتمع ولایت یک مهرشهر، علاوه بر اینکه فاقد آسانسور، روشنایی محوطه و فضاسازی مناسبی باشد فاقد هرگونه درب در قسمت پشت بام است.
 

وی وجود سگ های ولگرد را از دیگر معضلات ساکنان مهر شهر دانست و افزود: عدم نام گذاری میلان ها، خیابان های فرعی و کوچه ها از دیگر مشکلاتی است که نه تنها باعث سردرگمی ساکنان مهرشهر شده بلکه تازه واردها و میهمانان هم در خم و پیچ این کوچه های بی نام و نشان گم می شوند.
این شهروند زاهدانی افت فشار آب، کمبود فضای سبز، تاریکی معابر، نبود امنیت کافی با وجود سگ های ولگرد را از دیگر مشکلات مهرنشینان بیان کرد و ادامه داد: برای افرادی که ساکن در طبقات سوم و چهارم هستند تردد روزانه چندین نوبت از پله های غیراستاندارد بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد به گونه ای که تاکنون هیچ شخصی به این مسئله که چرا این واحدها فاقد آسانسور است و چرا پیمانکاران آن به تعهدات خود عمل نکرده اند  پاسخی قانع کننده ارائه نداده است.
وی با بیان اینکه این واحدها بدون پنجره، در، روشنایی و کلید و پریز به مردم تحویل داده شد، افزود: مردم برای تردد در راه پله‌ها به هنگام غروب مجبور به استفاده از نور موبایل خود هستند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار