مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. شهريور 1391 - 15:25   |   کد مطلب: 2181
کمپین یهودیان اسرائیل علیه جنگ طلبی صهیونیست‌ها:
تلاش برای رسیدن از فیسبوک به خیابان‌های تل آویو
همزمان با رجز خانی های پوشالی رژیم اشغال گر قدس علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، یک کمپین فیس بوکی مخالف جنگ اسراییل علیه ایران، با پیام های ضد جنگ خود تلاش دارد خود را به تبلیغات روی اتوبوس ها و پوسترهای سراسر تل آویو برساند.
تلاش برای رسیدن از فیسبوک به خیابان‌های تل آویو

به گزارش صدای دانشجو به نقل از هاآرتص، کمپین فیس بوکی موسوم به "علاقه و احترام میان ایرانی ها و اسرائیلی ها" امیدوار است که نوشته های خود را به روز کرده و بتواند به پوسترهای خیابان های قلمرو رژیم صهیونیستی، راه یابد.

طی چند ماه اخیر که سخن از احتمال جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران، گاه  به اوج رسیده، گاه  آرام گرفته و دیگر بار از سر گرفته شده است، صفحه ای در شبکه اجتماعی فیس بوک راه اندازی شده که با نام «اسرائیل ایران را دوست دارد» سعی دارد علاقه ساکنان اراضی تحت اشغال صهیونیست ها را به "برادران و خواهران ایرانی" شان را نشان دهد و تاکنون از سوی 80 هزار تن از اعضای این شبکه اجتماعی تایید (لایک) شده است.

این صفحه به کاربران اینترنت در قلمرو فلسطینی تحت اشغال صهیونیت ها، در ایران و هر کشور دیگری این امکان را می دهد که تصاویر خود را با شرح «ایرانی ها، ما دوستتان داریم. ما هرگز به کشور شما حمله نمی کنیم» در معرض دید دیگر کابران قرار دهند.

به نوشته هاآرتص، «اسرائیل، ایران را دوست دارد» فشردن مجازی دست هایی است که با امید رسیدن به صلح دراز شده اند و اعلام مخالفت کامل با جنگ میان دو طرف است. حال راه اندازان این صفحه مجازی به دنبال آن اند که پیام هایشان را به آن سوی صفحه های کامپیوتر و به حوزه عمومی برسانند و برای رسیدن به این هدف، یک کمپین تبلیغاتی را به منظور جمع آوری بودجه لازم جهت تهیه بیلبوردها در سراسر تل آویو به راه انداخته اند.

رونی ادری، یک گرافیست ساکن تل آویو و طراح این صفحه، کمپینی را در ایندیگوگو (وب‌سایتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی برای اهداف خیریه و انسان‌دوستانه که توسط اریک شل در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا است.) راه اندازی کرده تا از این طریق 150 هزار دلار برای تهیه پوسترها و فضای تبلیغاتی جمع آوری کند. شعار وی برای این کمپین جدید «آماده مردن در جنگ شما نیستیم» است؛ جمله ای که زیر عکس افراد واقعی از سراسر جهان قرار می گیرد.

رونی ادری می گوید: «زمانی که اولین عکس را در صفحه شخصی خودم گذاشتم، آنقدر مورد استقبال هم کیشانم قرار گرفت که صفحه جدیدی که امروز می بینید را راه اندازی کردم. هدف از این کمپین رساندن پیام مردم به دولت اسرائیل و نشان دادن چهره مردم واقعی به آنها است. عمده مسائلی که در رسانه های رسمی می بینیم و می شنویم در مورد جنگ است، و می خواهیم به مردم نشان دهیم که ما با دولت مان متفاوت هستیم و جنگ آن چیزی نیست که می خواهیم.»

ادری می گوید: «آنچه که این بار تفاوت دارد این است که بسیاری از ایرانی ها بیش از گذشته به اینگونه شبکه ها علاقه نشان می دهند و تصاویر خود را بیشتر روی پوسترها می گذارند. در گذشته ترس زیادی وجود داشت، بنابراین ایرانی ها عکس های خود را ارسال نمی کردند یا صفحه را تایید (لایک) نمی کردند.»

افراد زیادی از صفحه فیس بوک ادری دیدن می کنند اما پدر 41 ساله وی معتقد است که برای رساندن این پیام به اسرائیلی های بیشتر، باید این پوسترها در خیابان ها نیز نصب شوند.

وی می گوید: «جامعه فیس بوکی در مقایسه با خیابان های اسرائیلی، آگاهی بیشتری نسبت به این صفحه دارند. ما به دنبال تامین بودجه بیشتر هستیم تا بتوانیم تبلیغات روی اتوبوس ها را آغاز کنیم تا مردم به طور مستقیم با تصاویر مردمی که دقیقاً شبیه به آنها هستند، روبرو شوند. در ایستگاه های اتوبوس فضای لازم برای نصب دو پوستر وجود دارد، ما قصد داریم یک پوستر از یک اسرائیلی و پوستری دیگر از یک ایرانی نصب کنیم.»

به گفته ادری، جامعه جهانی و رسانه های خارجی به شکل باورنکردنی از آنها حمایت کرده اند؛ شاید از رسانه های داخلی اسرائیل نیز بیشتر.

وی می گوید: «اگر بخواهم مسئله ای را در سی ان ان مطرح کنم، آسان تر از آن است که مطلبی را در برنامه صلج اسرائیل اعلام کنم. البته تردیدها و بدبینی های زیادی در خیابان های اسرائیل به چشم می خورد. ضمن اینکه بی علاقگی بسیاری نسبت به دورنمای جنگ وجود دارد. حتی در شرایطی که موشک ها در آسمان باشند، قشر متوسط اسرائیل در کافه می نشیند و طعم و ظاهر قهوه خود شکایت می کند.»

وی تلاش دارد که بودجه لازم برای اهداف خود را تامین کند و در این راستا با بسیاری از افراد معروف و مشهور خارجی صحبت کرده اما به گفته ادری، آنها با مثبت خواندن اقدام وی، ترجیح داده اند که عکسی از آنها منتشر نشود. وی می گوید: «ما خوشحال می شویم که چهره هر شخصی که خواهان کمک مالی به پوسترهای ما است را منتشر کنیم.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار