مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. مرداد 1396 - 23:09   |   کد مطلب: 21838
حالا همه می دانند بارسا خریداری با یک چمدان پر از پول است پس گاهی شاید بهتر باشد که هیچ کاری انجام ندهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ورزش3؛ اگر جوزپ بارتومئو، ریاست باشگاه بارسلونا در مورد آینده مردد است، بهتر است از درب دفتر باشگاه خارج شده و با قدم زدن بعد از درب های فلزی ، سمت راست به سمت انتهای استادیوم از کنار آکادمی لاماسیا رد شده و به سمت دفتری که با عکس ستارگان سالهای دور بارسا پوشیده شده حرکت کند؛ دفتر خوان گاسپارت.

 

در حال حاضر بارسلونا نیمار را از دست داده و بارتومئو به دنبال راهی برای بهبود شرایط است اما پاسخ این سوال را خوان گاسپارت بهتر از همه می داند؛ کاری انجام نده ، حداقل حالا نه ، نه اینقدر، بایست، گوش کن، نگاه کن، فکر کن، صبور باش.

 

آخرین باری که چنین شرایطی برای بارسا حاصل شد که ستاره ای را از دست داده بودند و تیمی با فعال کردن بند آزادسازی یک بازیکن، آن را از چنگ بلوگرانا ربوده بود، خوان گاسپارت مدیریت این تیم را بر عهده داشت.

 

 

 

 

لوییس فیگو، ستاره ناراضی بارسا در آن سال راهی رئال مادرید  شد و 600 کیلومتر آنطرف تر، فلورنتینو پرز با وعده جذب غیرممکن بهترین بازیکن رقیب به ریاست رئال مادرید رسید و در نهایت موفق به انجام این پروژه نیز شد.

 

در انتها کهکشانی ها 10 میلیارد پزوتا یا بیش از 50 میلیون دلار برای جذب ستاره پرتغالی پرداخت کردند و اگرچه گاسپارت تلاش زیادی کرد تا این انتقال را منتفی کند، اما در نهایت مجبور به پذیرش شکست شد.

 

اما مشکل اینجا بود که گاسپارت احساساتی، لجباز و با افکار مدیریتی ضعیف خیلی سریع برای جبران وارد عمل شد و به قول یکی از مدیران بارسا، شکست در پروسه فیگو منطق را از وی سلب کرده و باعث شد همه چیز بدتر هم بشود.

 

گاسپارت در مورد جدایی فیگو گفت: این انتقال ما را نابود کرد، نه به خاطر اینکه وی را از دست دادیم، بلکه به این دلیل که این اتفاق بدون مجوز ما صورت گرفت.

 

 

 

 

رئیس وقت بارسا اینگونه توضیح داد: 2 اتفاق رخ داده است. اول اینکه در روز انتخاب شما، فیگو می گوید که قصد انتقال به رئال مادرید را دارد و دوم اینکه آنها پول زیادی بابت این انتقال پرداخت کردند پس من به جای اینکه بگویم "آقایان این فصل ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد"، سعی بر جبران شرایط داشتم.

 

پس من برای جبران و خرید ستارگان جدید راهی بازار نقل و انتقالات شدم اما همه می دانستند که ما پول زیادی در اختیار داریم و البته، فیگو را نیز از دست داده ایم پس مجبور به جذب ستارگان جدید هستیم.

 

پس بدین ترتیب، گاسپارت تا آخرین سِنت پول و حتی بیشتر از آن را نیز هدر داد. مارک اورمارس 39.6 میلیون ، جرارد لوپز 21.6 میلیون ، آلفونسو پرز 15 میلیون ، امانوئل پتی 9 میلیون. البته همه این بازیکنان ستارگان بزرگی بودند اما بعد از جدایی فیگو بازار تکان خورده بود و این بازیکنان گران تر از مبلغ واقعی خریداری شده بودند.

 

پس بارسا سقوط کرد و نا امیدی ها نیز افزایش یافت. بازیکنانی که فصل بعد به خدمت گرفته شدند حتی از این هم بدتر بودند؛ ساویولا 30 میلیون، جیوانی 20.6 میلیون، فلیپه کریستانوال 16.8 میلیون، فابیو روچمباک 14.6 میلیون، فرانچسکو کوکو 2.4 میلیون. این ناامیدی  ایجاد شده در نهایت منجر ایجاد بحران و فروپاشی کامل کاتالونیا شد.

 

 

 

 

این اتفاق در مورد موضوع انتقال نیمار باید یک درس بزرگ برای بارسا باشد. اگرچه 222 میلیون یورو منبع مالی قدرتمندی است، اما عاقلانه هزینه کردن و یافتن زمان مناسب برای خرج کردن این مبلغ بستگی به مدیران بلوگرانا دارد.

 

پروژه جدایی نیمار تنها مختص به از دست دادن یک ستاره نبود، بلکه نشاندهنده ضعف هیئت مدیره در حفظ یک ستاره و عدم توانایی در جلوگیری از رخ دادن این اتفاق نیز بود زیرا اگرچه مبلغ گرانترین بازیکن همه ادوار 2 برابر شده اما مبلغ 222 میلیون یورویی برای فسخ قرارداد نیمار در مقایسه با 500 میلیون یورو برای گرت بیل ناچیز به نظر می رسد.

 

موضوع مهم بعدی، از دست رفتن فلسفه بارسا و نقش جوانان در این تیم است. به جای بیرین و وراتی، گومس و آردا توران به این تیم ملحق می شوند و لیورپول هم تاکید می کند که امکان فروش کوتینیو وجود ندارد.

 

 

 

 

ستارگانی چون سبایوس، تونی کروس و آسنسیو راهی اردوی رقیب می شوند. انتقال نیمار حسرت به بار آورده و مدیری که باعث این انتقال شده در زندان است و این نگرانی که "مادریدی ها بازار را بهتر مدیریت می کنند" روز به روز در حال افزایش است.

 

عجیب نیست که بسیاری شک دارند که بارسا از این 222 میلیون یورو به درستی استفاده کند . بارسا قصد داشت برای تقویت میانه میدان خود از پاری سن ژرمن ستاره ای به خدمت بگیرد اما حالا یکی از بهترین بازیکنان خود را به آنها واگذار کرد.

 

مدتی پیش جرارد پیکه به درستی اذعان داشت که باید برای حفظ نیمار جنگید زیرا بازیکنی مانند او در بازار وجود ندارد زیرا ممکن است در این سطح از قیمت بازیکنانی وجود داشته باشند اما شاید نتوانند کیفیتی مانند نیمار را از خود ارائه بدهند؛ ستاره ای که قرار بود روزی جانشین مسی بشود اما حالا دیگر به تاریخ بارسا پیوسته است.

 

 

 

 

در حال حاضر شرایط بارسا به گونه ای است که انگار شما با یک چمدان پر از پول نقد برای خرید راهی خیابان شده اید و همه می دانند که شما مقدار زیادی پول به همراه خود دارید.

 

همیشه لزوما هزینه کردن منجر به بهبود اوضاع نمی شود و عجله فراوان معمولا به ندرت منجر به کسب نتیجه خوبی شده است. جدایی رونالدو از یونایتد در تابستان 2009 باعث شد تا این تیم آنتونیو والنسیا، مایکل اوون، گابریل ابرتن و بیرام دیوف را به خدمت بگیرد. شما ترجیح می دادید کدام یک را در اختیار داشتید؟

 

 

 

 

طبیعتا فشار روی بارسلونا رو به افزایش بوده و روند بازار نیز به سرعت در حال تغییر است. در این میان هواداران نیز به دنبال راه حل هستند و می خواهند که به سرعت ستاره ها راهی نوکمپ شوند اما آیا این واقعا راه حل درستی خواهد بود؟

 

بارسلونا با خروج نیمار دچار گرفتاری شد اما آنها باید به سرعت و فارغ از احساسات واکنش نشان بدهند اما در این میان یک استدلال وجود دارد که معتقد است می توان هیچ کاری انجام نداد زیرا این روش بهتر از تکرار خطای گاسپارت خواهد بود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار