مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. مرداد 1396 - 23:33   |   کد مطلب: 21953
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام صورت اموال وزاء، فرزندان و خانواده آنها به نمایندگان مجلس یک قانون است اظهار داشت: این قانون بایستی اجرا میشد، دولت در این رابطه کوتاهی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل ازنافع،حسینعلی حاجی دلیگانی در رابطه با اقدام  فراکسیون شفاف سازی مجلس که طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار اعلام صورت اموال وزاء، فرزندان و خانواده آنها به نمایندگان مجلس شدند، اظهار داشت: من هم این نامه را امضا کردم و این یک قانون است که بایستی اجرا میشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را بر عهده دارند، افزود: بحث نظارت یکی از کارهای مجلس است که باید حتما صورت بگیرد و ما ایستاده ایم و منتظر هستیم تا لیست اموال اعلام شود.

حاجی دلیگانی اذعان داشت:دولت در این رابطه کوتاهی کرده است.

*برخی وزراء در حال طفره رفتن از اعلام صورت اموال خود هستند

وی افزود: علت عدم ارائه اطلاعات از دارائی برخی از وزرا که داده نشده است این است که به نظر می رسد برخی نمیخواهند دارائی هایشان را اعلام بکنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی از وزراء به نوعی در حال طفره رفتن هستند، بیان کرد: الان که قرار است به وزراء مجددا رأی اعتماد داده شود حرکت خوبی است که اموال آنها اعلام شود تا در مقاطع بعدی بشود بر اساس مبنایی که الان گزارش میدهند مقایسه ای صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر وجود چنین سیستم نظارتی عنوان کرد: این عناوین و پست هایی که نام برده شده است در قانون و حتی بالاتر و بیشتر از آن در شرایطی هستند که ممکن است وسوسه هایی رخ بدهد و یا از اطلاعات خاص ایران استفاده شود ضرورت دارد که چنین سیستم نظارتی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار