مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مرداد 1396 - 22:24   |   کد مطلب: 21969
هرچند کاهش تعرفه برق در سیستان و بلوچستان روز شنبه هفدهم تیرماه به دستور «حمید چیت چیان» وزیر نیرو به این استان ابلاغ شده که نه تنها این کاهش تعرفه در قبوض مشترکان اعمال نشده بلکه افزایش هزینه برق بسیاری از سیستان و بلوچستانی ها را شوکه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از عصرهامون، خرداد ماه امسال بود که در پی وقوع گرمای بی ­سابقه در استان سیستان و بلوچستان و اعزام حمید چیت چیان وزیر نیرو از سوی رییس ­جمهور برای بررسی موضوع و اقدامات عاجل به منظور حل مشکلات ایجاد شده برای مردم جنوب این استان، وزارت نیرو در جلسه هیات دولت گزارشی را از بررسی وضعیت مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان ارایه کرد.
بررسی اُفت ولتاژ برق در مناطق دور شبکه و اتخاذ تصمیمات لازم برای تأمین ولتاژ مناسب و همچنین تعیین تعرفه­‌های برق در شرایط گرمسیری و تأمین آب شرب مورد نیاز از محورهای مورد بررسی در این گزارش بود.
هیات وزیران نیز با مشاهده این گزارش با کاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف استان از یک ماه تا ۹ ماه به تناسب درجه گرمسیری آنها موافقت کرد.
به موجب این تصمیم، تعرفه نوع گرمسیر (۱) برای شهرهای چابهار، کنارک، نگور و دشت یاری با دوره زمانی 
۹۹ ماهه (اول فروردین تا پایان آذر) و شهرهای ایرانشهر، دلگان، بزمان و سیستان (زابل، زهک، لیمروز، هامون و هیرمند) با دوره زمانی ۶ ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) تعیین شد.
همچنین تعرفه نوع گرمسیر (۲) شامل شهرهای جالق، سیرگان و ایراندگان با دوره زمانی ۳ ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (۳) برای شهرهای میرجاوه، روتک، گورین، نصرت­آباد، سراوان، سوران و مهرستان با دوره زمانی ۳ ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد)، تعرفه نوع گرمسیر (۱) و (۳) برای شهرهای نیکشهر، قصرقند، فنوج، بنت و اسپکه با دوره­ های زمانی ۶ ماهه (اول اردیبهشت تا پایان مهر) و ۳ ماهه (فروردین، آبان و آذر) و شهرهای سرباز و راسک با دوره­ های زمانی ۶ ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور) و یک ماهه (مهر) و تعرفه نوع گرمسیر (۴) شامل شهرهای زاهدان و خاش با دوره زمانی ۳ ماهه (اول خرداد تا پایان مرداد) تعیین گردید.
این مصوبه در 17 خرداد ماه به تصویب هیات دولت رسید و کاهش تعرفه برق در سیستان و بلوچستان روز شنبه هفدهم تیرماه به دستور «حمید چیت چیان» وزیر نیرو به این استان ابلاغ شد، اما مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در خرداد ماه و پس از تصویب این طرح در هیات دولت گفته بود: اجرای تعرفه های جدید مناطق گرمسیری سالانه صد میلیارد تومان تخفیف را برای هزینه برق مصرفی مردم سیستان و بلوچستان بهمراه خواهد داشت.
 
وی همچنین گفت: برق مصرفی از این پس طبق تعرفه های جدید محاسبه خواهد شد.
هر چند این مصوبه دولت و سخنان مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان بر اجرایی شدن آن باعث خوشحالی مردم سیستان و بلوچستان شده بود که قبض های دریافتی مشترکین نه تنها از کاهش هزینه ها خبری نداشت بلکه افزایش قیمت برق بسیاری از مردم را شوکه کرد.
در همین خصوص مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان به خبرنگار عصرهامون گفت: اجرای تعرفه مناطق گرمسیری به تازگی به شرکت توزیع برق استان ابلاغ شده و فیش‌های برق دوره دوم به نرخ دوره‌های گذشته محاسبه شده است.
میلاد شجاعی افزود: صورتحساب دوره دوم برق که شامل ماه‌های خرداد و تیرماه است با همان تعرفه قبلی محاسبه شده است و صورتحساب مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور با تعرفه جدید مناطق گرمسیری محاسبه می‌شود.
 
وی افزود: مقرر شد از 17 خرداد تعرفه‌های جدید اعمال شود. اما ثبت تعرفه‌های جدید در سیستم زمان بر است به همین دلیل فیش دوره دوم با تعرفه قبلی صادر شده است. در فیش دوره سوم که تا پایان شهریورماه محاسبه می‌شود مابه التفاوت فیش‌های اول و دوم با تعرفه جدید مناطق گرمسیری محاسبه و تخفیف‌های آن در این فیش اعمال می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: تعرفه برق افزایش نداشته است و تنها دلیل افزایش بهای برق در قبض‌های دوره اخیر افزایش مصرف مردم است و به همین دلیل قبض برق آن‌ها متفاوت و بیشتر از دوره قبل یا مدت مشابه سال گذشته محاسبه شده است.
گفتنی است با توجه به تصویب کاهش تعرفه برق مشترکین سیستان و بلوچستان در خرداد ماه هنوز این کاهش تعرفه در قبوض مردم لحاظ نشده است.
 
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار