مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. مرداد 1396 - 23:00   |   کد مطلب: 21985
فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کسانی که تاکید می کردند که با برجام می توانند انرژی هسته ای را ارتقا بدهند سخت در اشتباه بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از پایگاه انقلاب نیوز، بعد از گذشت چند ماه از برجام بود که ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفته بود توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، تا کنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است.
 
سیف گفته بود ایران سه ماه بعد از اجرای شدن برجام، توان دست‌یابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط‌شده‌اش در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.
 
رئیس بانک مرکزی ایران اضافه کرد با آنکه قرار است سپرده‌های ایران در بانک‌های خارج از کشور قابل دسترس باشند، بانک‌های اروپایی کماکان نگران نقض قوانین آمریکا و مواجه شدن با جریمه‌های سنگین این کشور هستند.
 
 
 
توقع از برجام اشتباه بود
 
سردار محسن رفیق دوست عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره سطح توقعات از برجام به چه اندازه ای است در گفت و گو با انقلاب نیوز اظهار داشت: برجام فقط حق غنی سازی در امر هسته ای را برای ما تسهیل می کرد که آن را هم انجام نداد و توقعات دیگر مثل اقتصادی در این رابطه اشتباه است.
 
وی گفت: برای بهبود اقتصاد کشور باید به اقتصاد مقاومتی که فرمایش مقام معظم رهبری است روی بیاوریم و هر کسی که منتظر است برجام برای ما کاری انجام دهد اشتباه فکر کرده است.
 
رفیق دوست در ادامه افزود: کسانی که تاکید می کردند که با برجام می توانند انرژی هسته ای را ارتقا بدهند سخت در اشتباه بودند. دولتمردان ما به جای اینکه از دنیا توقع داشته باشند که معضلات و مشکلات را حل و فصل کنند به ملت و مردمی تکیه کنند که در همه زمینه ها توانمند و قدرتمند است.
 
وی با اشاره به اینکه با تکیه بر توان ملی بود که قدرت نظامی ما پیشرفت کرد و خود کفا شدیم گفت: تجربه نشان داده که هر جا به توان ملی تکیه کرده ایم پیشرفت حاصل شده است و از لحاظ مختلف نیز باید این رویه را ادامه دهیم.
 
سردار رفیق دوست تاکید کرد: اگر راه را برای متخصصان داخلی باز کنیم و اگر به توان داخلی اعتماد داشته باشیم دیگر نیازی به مذاکره با دشمنان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/چ
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار