مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. مرداد 1396 - 23:35   |   کد مطلب: 22025
رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: سازمان تأمین اجتماعی قانون را دور می زند و لذا خدمات دارویی و بیمه ای رفته رفته کمرنگ شده و کیفیت خدمات داروخانه ها تحت الشعاع قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با مرآت از عملکرد نامطلوب سازمان تأمین اجتماعی در قبال داروخانه ها انتقاد کرد.

مژدهی آذر در ابتدای این گفتگو با تأکید بر ضرورت سنجش میزان بازدهی سازمان تأمین اجتماعی گفت: لازم است روشن شود که سازمان تأمین اجتماعی با این تعداد عظیم پرسنل در کشور و با این حجم از امکانات، وظایف خود را تا چه حد به انجام می رساند؟

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به هزینه های هنگفت مدیریت سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارشناسان امر باید بررسی کنند که میزان بهره وری این سازمان چه نسبتی با استانداردهای جهانی دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان تأمین اجتماعی به سلامت مردم لطمه می زند گفت: به دلیل اهمال نهادهای بیمه گر، بیماران خدمات درمانی را به طور مطلوب دریافت نمی کنند و گاه مشاهده می شود که درمانگاه ها از ویزیت بیماران سر باز می زنند.

مژدهی آذر با اعلام این مطلب که سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه ها، قانون را دور می زند گفت: به همین خاطر است که خدمات دارویی و خدمات بیمه ای رفته رفته کمرنگ شده و کیفیت خدمات داروخانه ها تحت الشعاع این بی قانونی قرار گرفته است.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بسیاری از وظایف قانونی خود را فراموش کرده است گفت: نمایندگان مردم در مجلس برای سلامت مردم قانون تصویب می کنند اما این قوانین در عمل به انجام نمی رسد.

مژدهی آذر افزود: طبق قانون مطالبات داروخانه ها باید حداکثر ظرف سه ماه پرداخت شود و در غیر اینصورت مبلغ جریمه نیز به مطالبات افزوده می شود اما نهادهای مسئول از پرداخت این مبالغ سر باز می زنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که اگر از چراغ قرمز عبور کنید بلافاصله جریمه می شوید سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان مطالبات معوق داروخانه ها را بر خلاف قانون نمی پردازد و کسی جلودار این سازمان نیست.

رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان ضمن اشاره به پیامدهای نامطلوب این روند بر سلامت مردم گفت: متاسفانه بیماران تحت پوشش بیمه سرسری معاینه می شوند، بسیاری از داروها در اختیار آنان قرار نمی گیرد و به طور کلی ارائه خدمات به آنان کمرنگ شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار