مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. مرداد 1396 - 23:03   |   کد مطلب: 22069
حسین رویوران گفت: این موضوع در حافظه مردم دنیا باقی مانده است که بارها و بارها دولت امریکا اعلام کرده بود که در اوایل جنگ نیروهای داعش را تجهیز و کمک می کند، همچنین اوباما و کلینتون اعتراف کرده بودند که آنها داعش را علم کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از انقلاب نیوز، حسین رویوران کارشناس مسائل کشور های عربی درباره آزاد سازی تلعفر گفت: این شهر با یک شهرستان با 100 روستا به مرکزیت تلعفر در مرز با سوریه  در استان نینوا قرار دارد. عملیات آزاد سازی این شهر فعلا در روستاهای اطراف ای شهر شروع شده است. عمده  مردم این شهر ترکمن و غیر عرب هستند و دو سوم شهر را شیعیان مهاجری تشکیل می دهند که با حمله داعش از این شهر کوچ کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیروهای حشد الشعبی و چه تعداد از نیروهای دولتی در این عملیات شرکت داده می شوند  گفت: اهمیت این شهر به خاطر هم مرز بودن با استان حصکه سوریه و وجود یک فرودگاه که از ابتدا تحت تصرف نیروهای دولتی بوده است می باشد. طبق خبری که دولت عراق اعلام کرده است نیروهایی که از 9 ماه پیش این شهر را محاصره کرده اند 10 هزار نفر است و 30 هزار نفر دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد و می توان گفت تقریبا بیشتر آنها را حشد الشعبی است ولی پلیس فدرال، ارتش و نیروهای ضد خرابکاری نیز در آن شرکت دارند.

 

رویوران در رابطه با اینکه داعش معمولا از شهروندان عراقی به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند نیز گفت: شهرستان تلعفر 25 درصد استان نینوا است، و این شهر نسبتا تاریخی است و وجود کوچه های تنگ و باریک این موضوع را قوت داده که نجات جان افراد ساکن در این شهر با مشکلات فراوانی رو به رو شود. بیشتر جمعیت شهر از تلعفر فرار کرده اند و فقط 25 درصد از جمعیت باقی مانده اند. با این حال دولت عراق اعلام کرده حدود 2 ماه زمان لازم دارد تا آزاد سازی این شهر اتفاق بیافتد.

 

این کارشناس حوزه کشورهای عربی در ادامه به اهمیت آزاد سازی این شهر اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از استانهای مهم آلوده به داعش استان نینوا است که  این عملیات استان نینوا را به طور کامل از وجود داعش پاکسازی می کند. در این بین استان کرکوک و شهر حویجه و شهر های عانه، راوه و قائم در استان الانبار همچنان در اختیار تروریست ها باقی مانده است.

 

وی افزود: قطعا آزادسازی استان نینوا دولت را به سمت پاکسازی کرکوک و الانبار می برد و تسلط بر زمین و اعلام خلافت قطعا از بین خواهد رفت.

 

ریوران همچنین با اشاره به اینکه امریکا فقط به دنبال این است که پیروزی های عراق و سوریه به نام خود مصادره کند اظهار داشت: سوال اینجاست که چه کسی داعش را بوجود آورده است؟! با اعلام دولت عراق 10 ها هزار نفر از نیروهای تروریستی سعودی، چچنی، اروپایی، سوری در داعش حضور دارند، این نیروها از چه طریق و با دستور چه کسی وارد عراق شده اند؟! آیا غیر از امریکا و ترکیه دخیل هستند؟

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار