به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 2. شهريور 1396 - 22:03   |   کد مطلب: 22100
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقدامات دولت در خور شان و منزلت مردم سیستان وبلوچستان نیست، از دولتمردان خواستند نگاه ویژه به اشتغال و معیشت مردم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از عصرهامون، همزمان با هفته دولت برخی از ائمه جمعه اهل سنت سیستان وبلوچستان در گفت و گو با رسانه های بومی استان با بیان اینکه اقدامات دولت در خور شان و منزلت مردم سیستان وبلوچستان نیست، از دولتمردان خواستند نگاه ویژه به اشتغال و معیشت مردم داشته باشد.
 
دولت به وعده های خود عمل نماید
مولوی جان داد نارویی امام جمعه اهل سنت نصرت آباد در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به وعده های رئیس جمهور دولت دوازدهم گفت: دولت به وعده هایی که داده رسیدگی و مشکلات مردم را رفع کند.
وی با بیان اینکه مهمترین مسئله بیکاری جوانان است، تصریح کرد: دولت اقدام به احداث کارخانه تولیدی نماید تا جوانان مشغول به کار شوند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 توسط رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: دولت تا کنون تلاشی برای رفع بیکاری انجام نداده لذا به وعده های خود عمل نماید و به خط تولید کشور اهمیت دهد.
مولوی نارویی در خصوص خدمات نظام خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب در تحریم هستیم اما با اتکا به تولید داخل توانستیم در این سال ها در بسیاری از محصولات خودکفا شویم و اجازه ندهیم کسی بر سرنوشت ما تصمیمی بگیرد.
 
انتقال آب از چابهار به سیستان در برنامه های دولت قرار گیرد
امام جمعه اهل سنت نصرت آباد در ادامه با اشاره به خشکسالی های اخیر سیستان گفت: در سال های اخیر که خشکسالی بیشتر شده بود شاهد کوچ بسیاری از مردم این منطقه به شهرهای شمالی کشور بودیم لذا دولت باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مهاجرت مردم این منطقه نماید و از بندر چابهار آب شیرین به سیستان بیاورد و یا از مرز استفاده مناسب نماید.
وی در ادامه به وزرا و دولت توصیه کرد تا نصایح رهبر معظم انقلاب را مبنی بر اشتغال زایی و تکیه به تولید داخل جامه عمل بپوشاند.
 
اقدامات دولت در خور شان و منزلت مردم سیستان وبلوچستان نیست
مولوی ملکی پور امام جمعه اهل سنت کنارک در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان بالاترین آمار رای را در سبد دولت دوازدهم ریختند، اظهار داشت: دولت باید توجه ویژه تری به این استان داشته باشد و در راستای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم به ویژه جوانان این مرز وبوم گام بردارد.
وی ادامه داد: مردم این استان انتظار دیگری از دولت روحانی داشتند لذا وی باید با رفع معضل بیکاری به انتظار مردم استان پاسخ دهد و وضعیت سیستان وبلوچستان را سرو سامان دهد.
امام جمعه اهل سنت کنارک با توجه به اینکه هفته دولت فرصتی برای ارائه خدمات گزارش دولتمردان است، گفت: اقداماتی در خور شان و منزلت مردم در استان انجام نشده است در همین راستا می طلبد دولت قبل از هرچیز نیازسنجی کند تا مشکلات استان حل و سایه محرومیت از استان برداشته شود. 
 
روحانی به وعده های خود جامه عمل بپوشاند
وی بیان کرد: امیدواریم در این مرحله از ریاست جمهوری، دولت روحانی به وعده های خود جامع عمل بپوشاند.
مولوی ملکی پور ضمن تاکید بر این مطلب که خدمات نظام در طی سالهای باشکوه و پربرکت انقلاب اسلامی بی نظیر و قابل تحسین بوده است، افزود:همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی عملی کردن و اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی و بومی است در این راستا دولت نیز باید در این راه گام بردارد تا شاهد کاهش بیکاری و روند رو به رشد اشتغالزایی در کشور به ویژه در دیار کویر و دریا سیستان وبلوچستان باشیم.
 
دولت در شمال سیستان و بلوچستان می توانست بهتر عمل کند
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: متاسفانه عملکرد دولت در شمال استان چندان رضایت بخش نیست در حالی که می توانست بسیار بهتر عمل کند.
مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا؛ ابراز کرد: خدمات دولت بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که وقتی تغییرات و تحولات موجود نسبت به زمان ستم شاهی و طاغوت بررسی می شود عملکرد مثبت دولت از ابتدای انقلاب تاکنون به خوبی مشاهده می شود.
وی افزود: پروژه های بسیاری در سطح استان ناتمام مانده که در این راستا میتوان به بزرگراه زابل به زاهدان، پروژه آبیاری به سطح مزارع استان و  کارخانه ها اشاره کرد که امیدواریم تا قبل از پایان دولت دوازدهم عملی شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون تاکید کرد: مردم صبور و ولایتمدار سیستان و بلوچستان قدردان خدمات دولت هستند اما در این راستا انتظار دارند با توجه به جوان بودن جمعیت این استان خدمات بیشتری به این استان ارائه شود.
 
دولتمردان از فرصت خدمت استفاده کنند
وی اظهار کرد: نرخ بیکاری در سطح شمال استان بسیار بالاست که با توجه به ظرفیت و توان بالای دولت امیدواریم با بهره برداری از کارخانجات و سایر ظرفیت های شمال استان، اشتغالزایی بیشتری در منطقه ایجاد شود تا از انحطاط جوانان جلوگیری به عمل آید.
مولوی حسن زهی خاطرنشان کرد: مسولان و دولتمردان از فرصتی که در دست دارند در راه توسعه و اعتلای کشور بهره برداری کنند چرا که این فرصت محدود و گذرا است و با بهره برداری درست از این دوران می توان در پایان دوره کاری از رضایتمندی نسبت به خود برخوردار بود.
وی بیان کرد: با توجه به آغاز دولت دوازدهم امیدواریم دولتمردان برنامه ریزی خوبی جهت افزایش خدمات به مردم فهیم ایران داشته باشند تا در پایان دولت دوازدهم تغییر و تحول ارزنده ای ایجاد شود.
 
رفع مشکلات سیستان و بلوچستان انتظار مردم از روحانی است
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای تجدید پیمان مدیران با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهیدان دولت، رجایی و باهنر است، اظهار کرد: اگر مدیران و مسئولان سعی و تلاش کنند که راه بزرگ مردانی مانند شهیدان رجایی و باهنر را ادامه دهند، همچون آن بزرگان در قلب همه مردم جای می‌گیرند.
وی بیان کرد: شهیدان با هنر و رجایی اسوه تقوا و علم و عمل هستند و همیشه ماندگار و زنده هستند زیرا با تقدیم خون خود در راه خدمت به مردم بسیار تلاش کردند و هرگز زحمات این عزیزان فراموش نخواهد شد.
مولوی شهنوازی با اشاره به رای بالای مردم سیستان و بلوچستان به دولت دوازدهم، افزود: مردم رسالت و وظیفه خود را با حضور بر سر صندوق های رای ثابت و نشان دادند و حالا باید دولت جواب این آرای مردم را بدهد و به وعده های خود عمل کند و در حقیقت در عمل خود را به اثبات برساند.
وی با بیان اینکه خدمت به مردم بهترین عبادت است، تصریح کرد: مسئولان لازم است که از این فرصت که در اختیار آنهاست به نحو شایسته و مطلبی در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده و بهره ببرند.
وی با بیان اینکه حل مشکلات مردم اجر معنوی و اخروی بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: آن چیزی که در یک دولت مهم است اقتدار ملی است و آن چیزی که سبب اقتدار است ارتباط با خدا و مردم است و این همان چیزهایی است که یاد شهیدان رجایی و باهنر را زنده نگه داشته است.
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش اذعان کرد: امروز اگر مسئولین می خواهند در رفع مشکلات مردم موفق شوند باید منویات و بیانات رهبری را انجام دهند و در خط ولایت فقیه حرکت کنند.
وی اظهار کرد: همه موظفیم به دولت کمک کنیم و در این برهه سخت این مسئولیت دو چندان است و هفته دولت برای دولت مردان یک فرصت برای خدمت رسانی و اعلام دست آوردهای نظام است.
 
سراوان بالاترین رأی اعتماد را به روحانی داده است
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق گفت: مردم سراوان و استان در انتخابات بالاترین میزان رأی اعتماد را به آقای روحانی داده اند پس دولت به وعده های خود عمل کند.
مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه مسئولین باید مقابل خواسته ها و مطالبات مردم پاسخگو باشند و با توجه به اینکه رئیس جمهورپس از مقام معظم رهبری دومین مقام ارشد کشوری محسوب می شود، اظهار داشت: قوه مجریه و رئیس جمهور باید به وعده هایی که به مردم داده است عمل کند به ویژه مردم سراوان و استان که بالاترین میزان رأی اعتماد را در انتخابات به وی داده اند.
وی افزود: دولت باید نگاه ویژه ای به مشکلات معیشتی و اشتغال مردم این استان  باتوجه به رأی اعتماد بالا دولت داشته باشد.
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق مرز را پتانسیل و فرصت مناسبی در این ممنطقه برشمرد و ادامه داد: در راستای اشتغال جوانان بیکار باید از این فرصت استفاده بهینه کرد که یکی از مطالبات مهم مردم ایجاد اشتغال است.
 
دولت باید نگاه ویژه به اشتغال و معیشت مردم این منطقه داشته باشد
مولوی رئیسی  با بیان اینکه در شهرستان سراوان هیچ کارخانه ای که سبب ایجاد شغل شود وجود ندارد، گفت: لازم است که در زمینه ایجاد کارخانه تلاش کنند چراکه بسیاری از جوانان که دارای تحصیلات بالایی هستند بیکار می باشند که دولت باید در این زمینه چاره اندیشه کنند.
 وی خاطر نشان کرد: بسیاری از راه ها و جاده های مواصلاتی که در این شهرستان وجود دارد خاکی و فرعی هستند که بسیار حادثه ساز می باشند که آسفالت و بازسازی جاده های این منطقه یکی دیگر از خواسته های به حق مردم است.
امام جمعه موقت اهل سنت شهرجالق ایجاد سد میر عبدل را از مطالبات مهم مردم بخش جالق عنوان کرد و افزود: احداث سد در همه ادوار به روسای جمهور طرح موضوع شده که همچنان این موضوع عملی نشده است.
 
مسئولان اجرایی باید خدمات ۳۸ ساله نظام اسلامی را اطلاع رسانی کنند
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت: مسئولان اجرایی باید خدمات سی و هشت ساله نظام جمهوری اسلامی را به مردم اطلاع رسانی کنند.
مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت یادآور خدمت گزاری های شهیدان رجایی و باهنر است که خود را وقف محرومان کرده بودند.
وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: این دو شهید بزرگوار با ایمان قلبی و اعتقاد، در خدمت به مردم بودند و در این راه هیچ گونه سهل انگاری و کوتاهی نداشتند.
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه چهار سال دولت دوازدهم از چند روز قبل آغاز شده است، گفت: این بهترین فرصت برای مسئولان اجرایی است که با تجزیه و تحلیل چهار سال گذشته، درصدد رفع نقاط ضعف خود باشند.
مولوی بلال مقدسیان تصریح کرد: مسئولان اجرایی باید خدماتی را که در سی و هشت ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی با اشاره به خدمات 38 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم در جنوب سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: خدماتی که در سال های پس از انقلاب به مردم محروم و مستضعف جنوب سیستان و بلوچستان داده شده است، بسیار چشمگیر بوده است.
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: باید مسئولان تلاش کنند تا در جهت اجرایی نمودن فرامین مقام معظم رهبری که همان خدمت رسانی و توجه به محرومان است، گام بردارند.
 
دولتمردان ، رهنمود های حضرت امام (ره) را مد نظر داشته باشند
مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه شهرک کهک شهرستان زهک در گفت و گو با ندای هیرمند بیان داشت: محرومیتی که در منطقه سیستان وجود دارد در هیچ کجای کشور ایران نمی توان آن را مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در سیستان وجود دارد گفت: امروز در کل منطقه سیستان کشاورزی، دامداری نابود شده و مرز به طور کل بسته شده است،مردم گرفتار آب و برق هستند چندین برابر پول آب و برق برای مردم سیستان صادر می شود که این مسئله باعث فقر و محرومیت گسترده ای خواهد شد.
امام جمعه اهل سنت شهرک کهک شهرستان زهک بیان داشت: سودهای کلانی که برخی از بانک ها از مردم دریافت می کنند، نیز یکی دیگر از معضلاتی است که گریبانگیر مردم شده ، مردم اگاه باشند تا این گول سپرده گذاری برخی از بانک ها را نخورند.
وی ادامه داد: انتظار ما از دولت مردان این است که بتواند مشکلات بیان شده در منطقه سیستان را رفع و محدود کند، دولتمردان ، رهنمود های حضرت امام (ره) را مد نظر داشته باشند تا اهداف آنان با بنیان گذار انقلاب یکپارچه شود.
 
دولت دوازدهم به وعده های خود عمل نماید
مولوی درواخ گفت: رای مردم نباید در عملکرد دولت تاثیرگذار باشد، همه می دانند که استان سیستان و بلوچستان  یکی از محرومترین استان های کشور است لذا باید محرومیت را مد نظر داشته باشند.
امام جمعه اهل سنت شهرک کهک زهک گفت: هزینه رفت و برگشت یک دانش آموز به مدرسه در شهرستان زهک دو الی سه هزار تومان است، در صورتی که در شهرهای دیگر مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در منطقه سیستان حتی خط واحد هم وجود ندارد، مردم بیکارند و باید به شهرهای بزرگتر مهاجرت کنند تا هزینه زندگی خود را به دست آورند.
مولوی درواخ همچنین گفت: آنچه ما از دولت مردان انتظار داریم، عمل به وعده هایی است که در گذشته به مردم داده و هیچ موضوع دیگری مردم سیستان انتظار ندارند تنها عمل به وعده های دولت می تواند بخشی از محرومیت منطقه را بکاهد.
 
انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار