به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 27. شهريور 1396 - 23:20   |   کد مطلب: 22459
با توجه به فعالیت‌های اقتصادی جانبازان در جهت رفع مشکل بیکاری و کارآفرینی در کشور، اتاق بازرگانی تهران حاضر به همکاری با آن‌ها نیست، و به دلیل تخلفات صورت گرفته از سوی اتاق، فعالان اقتصادی تقاضای تحقیق و تفحص از این مجموعه را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از تهران نیوز ، روز گذشته تعدادی از موسسین چهار تشکل «انجمن روحانیان کارآفرین کشور» «انجمن جانبازان کارآفرین کشور» «انجمن اقتصاد ورزش ایران» و «انجمن اقتصاد فرهنگ و هنر ایران» پس از چهار سال از بدو تاسیسشان گردهم جمع شدند تا گزارشی از روند ثبت و تاسیس و آغاز به کار خود ارائه دهند، اما به دلیل آنچه که کارشکنی و بی‌مهری اتاق بازرگانی می‌خواندند این جلسه تبدیل به جلسه ای سرشار از دردودل شد، دردهایی که بر روی قلب افرادی که هم در دوران انقلاب و دفاع مقدس جهادگر بودند و هم اکنون در جبهه اقتصادی عزمشان را برای جهاد جزم کرده‌اند، سنگینی می‌کند.

*علما درباره اقتصاد اسلامی حرف برای گفتن زیاد دارند

حجت الاسلام مظفری میانجی نماینده علمای آیت الله علوی گرگانی و آیت الله شبیری زنجانی در تهران در بحث اقتصاد، در نشست خبری تشکل‌های اقتصادی جهادی با حضور جمعی از اعضا هیات موسس با بیان اینکه هرکجا علما در صحنه آمدند خیر و برکت به همراه داشت، گفت: علما اقتصاد را به گونه‌ای هدایت می‌کنند که خدامحور باشد، اگر اقتصاد به سمت تولید هدایت می‌شد اکنون با بحران تعطیلی کارخانجات روبرو نبودیم.

میانجی به کم لطفی اتاق بازرگانی نسبت به انجمنهای کارآفرینی جانبازان و روحانیون اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی و مسئولان وعدهای مختلفی دادند اما عملی نشد و قول دادند سنگ تمام بگذارند اما سنگ قبر گذاشتند.

وی با اشاره به استفاده برخی از اشخاص از موقعیت پدرانشان، اظهار کرد: این افراد عنوان می‌کنند ما دارای ژن خوب هستیم و این صحبت من را به یاد این مثل می‌اندازد که که چوب درخت باکلاس از کلاس درس سر در می‌آورد.

میانجی تصریح کرد: علما درباره اقتصاد اسلامی حرف برای گفتن زیاد دارند اما یا ما به سراغ آن‌ها نرفتیم و یا آن‌ها دیدند کسی استقبال نمی‌کند وارد صحنه نشدند.

نماینده دو مرجع عالی‌قدر تشیع در تهران اضافه کرد: مردم قبلا اندوخته خود را به سکه تبدیل می‌کردند و در زیر خاک نگه می‌داشتند، امروزه هم به شیوه‌های دیگر مثل تبدیل سرمایه به طلا و ساخت و سازهای بلا استفاده وارد می‌کنند در حالی که سرمایه باید وارد چرخه تولید شود.

*باید اتاق بازرگانی را تحقیق و تفحص کنیم

در ادامه این نشست بابک نورایی عضو هیات موسس تشکل های اقتصادی جهادی و از پایه گذاران انجمن جانبازان کارآفرین کشور با گلایه به مسئولان اقتصادی کشور به خصوص اعضای اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق خیانت زیادی به ما کردند، روزی که ما به اتاق رفتیم برای ثبت انجمن جانبازان کارآفرین کشور، به گونه ای رفتار شد با ما که انگار داعشی‌ها آمدند.

نورایی افزود: آنقدر ما جانبازان را از سوی اتاق مورد اذیت قرار دادند، و آنقدر کارمندان آن به ما بی احترامی کردند که گویی اسرائیلی دیدند.

وی در خصوص برخورد آقای نهاوندیان با خود اظهار کرد: زمانی که با هزاران دردسر توانستیم با ایشان جلسه‌ای داشته باشیم به ما جانبازان گفتند که، جانباز بودن امتیاز نیست جزو ویژگی‌ها است، ولی من می‌گویم جانباز بودن جزو ویژگی‌های ما نیست یک روز دارایی ما بوده الان جزو بدهکاری ما شده.

او ادامه داد: یک روز که امام خمینی(ع) فرمان جهاد دادند، هر کسی با هر تفکر و انگیزه سریع خودش را به جبهه‌های جنگ رساند اما در آن ایام یک عده درحال مال اندوزی و کارخانجات مصادره شده بودند.

نورایی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود با گمرک معامله کرد؟ آیا اموال عمومی قابل صلح است؟ که اتاق بازرگانی برود گمرک و یک موضوعی را صلح کند و تمام مزایای آن به نفع نائب رئیس اتاق بازرگانی و بزرگ‌ترین شرکت وارد کننده کاغذ تمام شد.

وی انتخابات اخیر اتاق بازرگانی تهران را حاصل رانت موجود برشمرد و اظهار کرد: مگر می‌شود از چهل نفر لیستی که به اتاق دادند ۳۶نفر رای بیاورند، انتخابات را صوری انجام دادند، اما از رانت خود استفاده کردند و اجازه ابطال آن را ندادند.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: اتاق بازرگانی تهران بزرگترین پارلمان اقتصادی خاورمیانه است، اتاق بازرگانی تهران مجلس را دهم چیده است.

نورایی گفت: با پول انجمن و مالیات مردم به مسافرت خارجی می‌روند، چهار سال است ما را در پشت سیم خاردار اتاق بازرگانی نگه داشتند و من تقاضا دارم که تحقیق و تفحص هر چه زودتر از اتاق بازرگانی ایران و اتاق تهران صورت بگیرد و در این راه هر سندی می‌خواهند من در اختیار آن‌ها می‌گذارم.

*مسئولان اقتصادی در صدد ترویج سیستم نزولی در کشور هستند

محمد یگانه تولید کننده و فعال اقتصادی در ادامه این نشست گفت: در قانون کسانی که دو تابعیتی هستند نمی‌توانند مدیران ارشد باشند اما من نمی‌دانم چطور آقای نهاوندیان رئیس اتاق شد.

یگانه افزود: اتاق بازرگانی بعد از انقلاب هیچ‌گونه تغییری در آن رخ نداده و همانگونه شاهنشاهی مانده، حاضر نبود نیروی‌های جهادی مانند جانبازاران و روحانیون راه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که دولت امید روی‌ کار آمد تعداد نیروهای بنده از ۳۰۰تا به ۱۰۰نفر رسیدند، و تعداد زیادی از هم صنفیان ما به دلیل سیاست‌های اشتباه دولتمردان یا تعطیل شدند یا ورشکسته.

این تولید کننده فرش ادامه داد: مدیران بانکی و اقتصادی کشور یا عوامل موساد هستند یا مستقیم از دشمنان نظام جمهوری اسلامی دستور می‌گیرند چرا که آن‌ها هدفشان این است که مردم از فعالیت اقتصادی دست بکشند و مردم پول خود را وارد بانک کنند و یک سیستم نزول خوری را در جامعه ترویج کنند.

یگانه خاطرنشان کرد: اگر اجازه داده شود این تشکل‌های جهادی شکل بگیرند می‌توانند باری از روی دوش جامعه برداند، این افراد هدفشان این است که در عرصه جهاد اقتصادی فعالیت کنند وگرنه نیازی به این نوع فعالیت‌ها ندارند.

*نیاز به یک انقلاب فکری است

دکتر شیدوش یکی از مخترعین جهانی در ادامه گفت: اقتصاد مجموعه‌ای از دانش و پژوهش‌های علمی و کارآمد مالی است که می تواند بر اصول نظم و تثبیت آرامش یک جامعه باشد و اقدام جهادی اولین قدم در این راه است.

شیدوش افزود: از روحانیون انتظار می‌رود که یک روز را به نام مقابله با استکبار فکری که باعث ناراحتی مردم و فاصله گرفتن و کم رنگ شدن دین می‌شود که دلیلی عدم شفافیت اقتصادی است و این اتفاق می‌تواند اتفاق خوبی باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد در هر شرایطی نیاز است من به نوبه خودم به عنوان یک شهروند ایرانی منم الان می خواهیم بروم تمام کسانی که دم از دین میزنند سکوت می دهند و دولت مردان ما باید عقب نشینی کند و جوانان ما را به یک انقلاب اقتصادی دعوت کرد و می توانند جوانان ما را و به چشم جهانیان رساند و صدای اعتراض ما به اصول بی منطق کشور می تواند گره گشا باشد.

این مخترع جهانی اظهار کرد: برای اولین بار شبکه اپراتوری اسلامی را با بیش از ۴میلیارد عضو جهت هم افزایی، ارتقاء سطح آموزش و استفاده از پتانسیل‌های مالی کوچک به یک صنعت مدرن اقتصادی دست پیدا کنیم.

شیدوش اضافه کرد: می‌توانیم با یک رویکرد بسیار ساده اقتصاد کلان را متحول کنیم و نیاز است مردم ما یک بار دیگر حرکت جاودانه علما را در امر اقتصادی ببینند.

*ما مشکل الگو نداریم ما مشکل نادیده گرفتن الگوی جایگزین داریم

حجت الاسلام خرقانی کارشناس شورای الگوی پیشرفت با اشاره به اینکه ما برای اقتصاد کشور الگوی راه داریم گفت: اینگونه نیست که ما الگو نداشته باشیم و باید اعتراف کنم که حوزه‌ی علمیه یک کم‌کاری کردند و آن هم به افراد توسعه گرا اعتماد کردند اما فکر نمی‌کردیم که با ما این‌گونه رفتار کنند و مبانی انقلاب را زیر سوال ببرند.

خرقانی تصریح کرد: مشکل اساسی نداشتن نقشه راه نیست بلکه عدم همکاری افراد توسعه‌گرا با الگوهای جاگزین است، هم اکنون ما در مقابل خودمان فرمانی را داریم به نام اقتصاد مقاومتی که در برابر آن تحریف اقتصاد مقاومتی را داریم.

عضو هیات موسس انجمن روحانیان کارآفرین کشور با بیان اینکه فرمان اقتصاد مقاومتی از سوی تشکل‌های مانند اتاق بازرگانی و ما بقیه تشکل‌های اقتصادی نادیده گرفته شده است اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دستوری است که قبلا نمونه نداشته و به معنای تغییر جزی در ساختار اقتصادی کشور نیست بلکه اجار ۲۴ بند آن است.

وی اضافه کرد: دولت‌مردان به جای اینکه به آمریکا و بانک‌های جهانی روی بزنند یک‌بار به حوزه‌های علمیه سر بزنند، متاسفانه اقتصاد ما ربا و فقر را گسترش می‌دهد و هر روز دامنه فقر را گسترده‌تر می‌کنند.

*با همکاری می‌توانیم مشکلات را حل کنیم

صفر علی صادقی از اعضای هیات موسس انجمن جانبازان کارآفرین کشور در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه ما هیچ وقت نباید با وجود مشکلاتی که اتاق بازرگانی برای جانبازان ایجاد کرده عقب نشینی کنیم گفت: ما هفت سال و ۱۱ماه در بدترین شرایط حرکت کردیم، در طول ۴۰سال با وجود سختی‌هایی که جانبازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نه خانواده آن‌ها نه خودشان اعتراضی نکردند.

صادقی با اشاره به اینکه تمام تار‌ و پود اقتصادی از واردات، صادرات و حتی نفس کشیدن ما به اتاق بازرگانی بستگی دارد، افزود: با وجود اینکه بانک‌های ما دچار مشکلات گسترده‌ای هستند و اقتصاد رانتی در در حال توسعه است، سرمایه‌گذار خارجی جرات ندارد وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: جوانان ما گرفتار شدند، بیکاری روز به روز رشد پیدا می‌کنند و ما جانبازان می‌توانیم با همکاری یکدیگر مشکلات را حل کنیم چرا که دنبال مقام و پست نیستیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار