مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. شهريور 1396 - 18:37   |   کد مطلب: 22107
توجه ویژه آیت‌الله رئیسی به حوزه سلامت و خدمت زائران و مجاوران/ صعود ۱۷۰۰ رتبه‌ای آستان قدس در رنکینگ جهانى علمى-پژوهشى

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خدمات پزشکی و بهداشتی این آستان را بادآور شد

بسمه تعالی
وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند آستان قدس رضوی در دوران تولیت آیت‌الله رئیسی (کمتر از یک سال و نیم) توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت و خدمت به زائرین و مجاورین (به ویژه حاشیه شهر مشهد) داشته است ولی به نظر می‌رسد انتظارات از تولیت معزز در جهت برطرف کردن مشکلات زائران و مجاورین بسیار فراتر از سیر طبیعی چندین سال گذشته است اگر چه معتقدم در یک و نیم سال گذشته تلاش‌های زیاد و قابل تقدیر و غیرقابل انکاری در حوزه زائران و مجاورین توسط آستان قدس رضوی صورت گرفته است که در ذیل به اهم نکات آن که صرفاً در ارتباط با حوزه سلامت است، اشاره می‌کنیم:

1. تشکیل معاونت امداد مستضعفان و معاونت علمی و نیز بنیاد سلامت ذیل معاونت علمی آستان قدس رضوی نشانگر توجه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تلاش در جهت اجرایی شدن منشور هفتگانه ابلاغی معظم‌له است.

2. توجه ویژه به حاشیه شهر مشهد و محرومین(مجاور و زائر) در تمام حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست بیمارستان رضوی برخلاف روال قبلی در اختیار آحاد مردم قرار گرفته است به‌طوری‌‎که کمک به پرداخت هزینه‌های بیماران نیازمند در مقیاس زمانی مشابه 20 برابر شده است.

3. شروع و استفاده از تله مدیسین جهت پوشش پزشکی مناطق محروم استان و خارج استان برای نخستین بار در کشور از دهه مبارک کرامت آغاز شده است، اعزام تیم پزشکی به سیستان و بلوچستان  و حمایت از اردوهای جهادی با محوریت درمان و سلامت محرومین.

4. فعال کردن حوزه پزشکی کشور تحت عنوان خادمین سلامت رضوی از ابتکارات ویژه‌ای است که توسط تولیت محترم جهت برطرف کردن مشکلات بهداشتی و درمانی بیماران محروم در استان و زائران و مجاورین جامه عمل پوشیده شده است و روز به روز با استقبال بیشتر جامعه پزشکی و حوزه سلامت روبه‌روست.

5. همراهی و همفکری با مسئولان کشوری و استانی و شهری و به ویژه مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بی‌نظیرترین تعاملات با مجموعه خارج از آستان قدس است که در یک و نیم سال گذشته شکل گرفته است از آن جمله دعوت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شرکت ایشان در جلسات حوزه سلامت و عضویت در هیئت مدیره بیمارستان رضوی می‌باشد.

6. تغییر رویکرد و سرمایه‌گذارى وسیع در حوزه داروسازى در جهت تولید داروهاى وارداتى در داخل کشور از جمله فاکتور 8 و فعال کردن تولید داروهاى گیاهى در راستاى اجرایی شدن اقتصاد مقاومتى.

7. همانطور که همگان اطلاع دارند آستان قدس رضوی با در اختیار قرار دادن بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان منتصریه به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز مجموعه دارالشفاء و بیمارستان رضوی و داروخانه امام و مراکز درمانی خیریه در خارج از استان فی نفسه سهم به‌سزایی در خدمت به زائران و مجاورین دارد و در راستای منشور هفتگانه ابلاغی مقام معظم رهبری و نگاه ویژه به مرجعیت علمی و نیز محرومین ضمن تشکیل معاونت علمی و بنیاد سلامت در جهت تحقق بخشیدن به دستورات معظم له سعی در گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌‎های خود در زمینه‌های سلامت را دارد که از آن جمله می‌توان به تشکیل کمیته سلامت زائر در ذیل بنیاد سلامت با کمک متخصصان دانشگاهی اشاره کرد.

8. ارتباط بسیار نزدیک با مراکز علمى و دانشگاهى کشور و انجمن‌هاى علمى و پژوهشى خارج از کشور در راستاى سیاست‌هاى ابلاغى تولیت معزز به صورت فراگیر در حال شکل‌گیرى است راه‌اندازى مرکز تحقیقات کانسر -بیوبانک کانسر کولون -راه‌اندازى آزمایشگاه تحقیقات کانسر - چاپ 64 مقاله isi در یک سال گذشته و همکارى در جهت استفاده آموزشى رزیدنت‌هاى پزشکى هسته‌اى از بیمارستان رضوى و پذیرش دانشجوى. تخصصى در رشته دوره تکمیلى پاتولوژى گوارش و کنگره قلب انجمن قلب ایران و اروپا و همچنین صعود حدود 1700 رتبه‌ای در رنکینگ جهانى علمى وپژوهشى وبومتریکس از آن جمله‌اند.

9. به نظر می‎رسد دوستان و عزیزان مسئول در حوزه سلامت مشهد مقدس اطلاعات کافی در مورد اهداف، سیاست‎ها و تلاش‌های آستان قدس رضوی و گام‌های بلند و بی‌نظیری را که در یک و نیم سال گذشته با کمک دانشمندان و متخصصان سراسر کشور در جهت برطرف کردن مشکلات زائران و مجاورین برداشته شده است را در اختیار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار نداده‌اند و امیدواریم در جلسات مشترک ضمن همفکری و همکارى بیشتراطلاع رسانی دقیق‌تری انجام گیرد.

با احترام فراوان

دکتر شبستری

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار