مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. شهريور 1396 - 23:34   |   کد مطلب: 22163
سخنگوى دولت گفت: ما هیچ چیز خارج از چارچوب را نمى پذیریم؛ بویژه بازرسى از أماکن نظامى که دربرگیرنده اطلاعات سرى و طبقه بندى شده است آن هم توسط آمریکا با این وضعیت مشخص. بنابراین اینگونه موارد در زمره آرزوهاى آنها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ محمد باقر نوبخت سخنگوى دولت امروز (سه شنبه) در نخستین نشست خبرى سخنگویى دولت در دولت دوازدهم، با اشاره به خرید تضمینى گندم توسط دولت از کشاورزان، اظهار کرد: تا تاریخ ٦ شهریور، ٧ میلیون و ٧٨٠ هزار تن گندم به ارزش ١١ هزار و ٤٨٠ میلیارد تومان توسط دولت از کشاورزان خریدارى شد.
 وى ادامه داد: ٦٥ درصد از این میزان یعنى مبلغ ٧ هزار و ٤٣٠ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد و ٣٥ درصد آن یعنى مبلغ ٤ هزار و ٥٠ میلیارد تومان باقى مانده است.
 
نوبخت در پاسخ به سوالى پیرامون تحت فشار قرار گرفتن آژانس توسط آمریکا براى بازرسى از مراکز نظامى ایران، گفت : ما هیچ چیز خارج از چارچوب را نمى پذیریم؛ بویژه بازرسى از أماکن نظامى که دربرگیرنده اطلاعات سرى و طبقه بندى شده است آن هم توسط آمریکا با این وضعیت مشخص. بنابراین اینگونه موارد در زمره آرزوهاى آنها است.
 
سخنگوى دولت در پاسخ به سوالى پیرامون تشکیل معاونت اقتصادى در دولت دوازدهم و اینکه بالاخره فرمانده اقتصادى دولت کیست؟ تصریح کرد: معاونت اقتصادى دولت دوازدهم یعنى آقاى نهاوندیان در دولت قبل بعنوان رییس دفتر رییس جمهور در جلسات ستاد اقتصادى دولت که یک پارلمان کوچک است، حضور داشت و حالا ممکن است دو الى سه نفر دیگر نیز به این ستاد اضافه شوند که اتفاقاً بر وزانت ستاد مزبور نیز افزوده مى شود؛ بنابراین فرمانده اقتصادى در دولت به معناى به چپ چپ و به راست راست نیست بلکه در آن ستاد اقتصادى پیرامون اقدامات مهم که آثار فرادستگاهى دارد، تصمیمات جمعى اتخاذ مى شود.
 
 نوبخت در پاسخ به سوالى در خصوص کسرى بودجه دولت و عدم پرداخت حقوق نیروهاى مسلح ، اظهار کرد: دولت بودجه ٩٦ را با رقم ٣١٩ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد اما مجلس این میزان را به ٣٤٦ هزار میلیارد رساند ؛ به علاوه اینکه مجلس مقرر کرد بجاى ٢٠ درصد، ٣٠ درصد از درآمدهاى نفتى به صندوق توسعه ملى اختصاص یابد که با این تصمیم ، ١٦ هزار میلیارد تومان از درآمدهاى دولت تقلیل یافت.

وى ادامه داد: به رغم اینکه اعداد و ارقام بودجه اینچنین است اما حقوق نیروهاى مسلح را بیش از ١٠٠ درصد تخصیص دادیم و مطرح شدن بحث عدم پرداخت حقوق این نیروها، با توجه به این موارد بى انصافى بود.

سخنگوى دولت در پاسخ به سوالى مبنى بر ایجاد معاونت اطلاع رسانى در دولت، افزود: در فکر انسجام بخشى به مقوله اطلاع رسانى در دولت هستیم اما اینکه سخنگوى دولت نیز زیر نظر این معاونت باشد هنوز مشخص نشده است.

وى در ادامه در پاسخ به سوالى پیرامون تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان ، بیان داشت : سازمان برنامه و بودجه با عنایت به اختیارات قانونى خود، بودجه صندوق هاى بازنشستگى را در حد١١٠ درصد پرداخت کرده است؛ اما اینکه بازنشستگان ما کماکان نسبت به میزان دریافت گلایه دارند به این سبب است که امکان ما همین است؛ باید دقت شود که دولت بجاى صندوق هاى بازنشستگى در حال پرداخت حقوق و پاداش بازنشستگان است.

سخنگوى دولت در پاسخ به سوالى پیرامون تغییر استانداران تصریح کرد: طبیعى است که ممکن است در سطح استانداران تغییراتى ایجاد شود و قطعا اختیارات زیادى بویژه با توجه به تغییر ساختار تخصیص بودجه ، به استانداران تفویض مى شود.

وى در پاسخ به سوالى پیرامون پرونده تخلفات انتخاباتى استانداران، گفت : براى برخى از آنها قرار منع پیگرد صادر شده و سایر موارد نیز حل مى شود.

نوبخت در پاسخ به سوالى در خصوص سرانجام تفکیک وزارتخانه ها، افزود: این موضوع هنوز نهایى نشده است؛ برخى کمیسیون هاى مجلس با این تفکیک موافق و برخى دیگر مخالف هستند؛ منتظریم تا این لایحه به صحن علنى مجلس بیاید.

رییس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالى مبنى بر اینکه چه ضمانتى براى تقید بانک ها به نرخ ١٥ درصدى سود سپرده ها وجود دارد، گفت : بانک مرکزى از ابزارهاى متنوعى براى اعمال این سیاست و نظارت بر آن برخوردار است و مى تواند از طریق نرخ سپرده هاى قانونى که در اختیار دارد براى بانک هاى مقید به اجراى نرخ جدید سود سپرده ها امتیازاتى را قائل شود.

نوبخت در پاسخ به سوالى پیرامون تغییر ساختار بودجه ریزى در کشور، گفت : تلاش داریم تا بودجه ریزى را از روش سنتى و افزایشى خارج کنیم؛ دستگاه ها باید مشخص کنند که ماموریت و برنامه هایشان چیست و پس از برآورد از جانب ما بودجه اختصاص مى یابد.

وى ادامه داد : دستگاه ها باید پس از اختصاص بخش اول بودجه، در فواصل سه ماهه گزارش دهند و در صورت تحقق پیشرفت، بخش بعدى بودجه تعلق خواهد گرفت.

سخنگوى دولت خاطرنشان کرد: مصمم هستیم بودجه دستگاه هایى که در چارچوب استانى تعریف مى شوند را بصورت استانى اختصاص دهیم.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار