مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. شهريور 1396 - 21:35   |   کد مطلب: 22233
نماینده مشهد در مجلس تأکید کرد: تبرئه مدیران نجومی‌بگیر از سوی دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی مانع از رسیدگی به پرونده آنان در سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس،رضا شیران نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری، با اشاره به تفکیک قوای بالادست دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، گفت: تبرئه مدیران نجومی‌بگیر از سوی دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی مانع از رسیدگی به پرونده آنان در سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه نیست.

وی افزود: دیوان محاسبات عمدتاً جهت سنجش میزان انحراف از قوانین بودجه، پرونده‌‌ها را بررسی می‌کند تا مشخص شود آیا درآمدها و هزینه‌ها مطابق سرفصل مصوب بوده است یا نه؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از موارد دیوان محاسبات رای به برائت افراد داده است، اما سازمان بازرسی کل کشور، اتهامات را رسیدگی کرده و با اثبات آنها متخلفان مجازات شده‌اند.

لازم به ذکر است محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس صبح امروز به خبرنگار فارس خبر داد که دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در دفاع از خودشان قوانین و مقررات مترتب بر پرداخت‌ها را ارائه دادند، از این رو اکثر این پرونده‌ها مختومه و افراد تبرئه شدند.

براساس این گزارش، نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه خاطرنشان کرده بود: تعدادی از مدیران نجومی‌بگیر بعد از صدور این رأی از سوی دیوان محاسبات به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا بتوانند آن حقوقی را که طبق قانون و بر اساس قوانین آن زمان تعلق می‌گرفته و دریافت کرده‌اند، اما مسترد شده بود، دوباره پس بگیرند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار