مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. شهريور 1396 - 23:16   |   کد مطلب: 22238
حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع گردهمایی دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرحی که دولت برای اشتغال‌زایی ارائه داده است که دانشجوی لیسانس بعد از ۶ ماه مهارت‌آموزی سر کار برود، همانند خربزه بی‌مزه‌ای است که بخواهیم شیرینش کنیم و انشجویان از همان ابتدای تحصیل باید دارای مهارت‌های لازم برای اشتغال شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در گردهمایی دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه آزاد نجف‌آباد در حال برگزاری است حضور پیدا کرد و ساعاتی را به گفت‌وگو با شرکت‌کنندگان در ضیافت «شمیم بصیرت» پرداخت.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع دانشجویان و فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این ضیافت درباره علم نافع و اهمیت پرداختن به این نوع از علم بیان کرد دانستن برخی مطالب نه باعث شکوفایی است نه باعث تخریب و هیچ سود و منفعتی ندارد. اگر علم مفید باشد، فارغ‌التحصیلی بی‌معنا می‌شود، چنانکه پیامبر (ص) می‌فرماید: «رب زدنی علما» با اینکه خداوند همه علوم را به پیامبر عطا کرده بود، اما باز این گونه بیان می‌کنند که طبق این آیه فارغ التحصیلی وجود ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور درباره کیفیت علم‌آموزی خاطرنشان کرد خداوند در قرآن می‌فرماید: «و ما اوتیتم من العلم قلیلاً» که طبق این آیه اگر تمام دانش‌های بشری جمع شود، باز علم بشری قلیل است و اگر همین علم کم، نافع باشد، تمام مشکلات برطرف خواهد شد. آنچه در جامعه علمی امروز باعث ایجاد مشکل در زمینه اشتغال شده است، نبود مهارت و تخصص لازم است.

طرح دولت برای اشتغال‌زایی همانند خربزه بی‌مزه است/ دانشجو از همان ابتدای تحصیل باید دارای مهارت‌های لازم برای اشتغال شوند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان مثالی ادامه داد طرحی که دولت برای اشتغال‌زایی ارائه داده است که دانشجوی لیسانس بعد از ۶ ماه مهارت‌آموزی سر کار برود، همانند خربزه بی‌مزه‌ای است که بخواهیم شیرینش کنیم، چرا ذات لیسانس را شیرین نکنیم، چرا دانشجو از همان ابتدای تحصیل دارای مهارت‌های لازم برای اشتغال نشود.

وی تصریح کرد علم آموزی را باید از نشانه‌های الهی آموخت که چگونه یک عضو کوچک همانند شصت دست، کار چند وزارتخانه را انجام می‌دهد که اگر این امور با کارشناسی و تخصص همراه شود، فایده و استفاده مطلوب را خواهد داشت و اخذ این مدارک تحصیلی بدون داشتن تخصص و مهارت، هیچ فایده‌ای جز هدر دادن عمر نخواهد داشت.

این معلم اخلاق به برخی از معضلات نظام آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری برخی سمینار‌ها با هزینه‌های گزاف، خودباختگی و بی‌هویتی جوانان، تعطیلی بی‌دلیل فصل تابستان برای علم‌آموزی که در همین سه ماهه حدود ۱۸ میلیون فرهنگی از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان و فرهنگیان بیکار هستند خسارت عظیمی را به بدنه نظام آموزشی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار