مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. شهريور 1396 - 23:21   |   کد مطلب: 22305
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ٧٢ درصد جوانان 18 تا 29 سال در فضای مجازی عضویت دارند و سنین 16 تا 24 سال 3.5 برابر بیشتر از دیگران در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از صبح توس؛ محمدمهدی حیدریان ظهر امروز در سیزدهمین روز از «دهمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی» که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به اینکه سرمایه‌های فرهنگی این نظام متولیان و هنرمندان مساجد هستند، گفت: در طول 22 سال، 1/1 دهم میلیارد، محتوا به زبان فارسی تولید شده است، اما تنها در سال 95، 1/2 میلیارد پیام به زبان فارسی تولید شده است.

 

معاون وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی، اضافه کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که آنچه به دنیا مسلط شده فضای مجازی و فراگیری این فضا در دنیا است.

 

حیدریان با اشاره اینکه فراگیری اینترنت در ایران و ضریب نفوذش در آقایان و خانم‌ها برابر است، بیان داشت: مردان 54 درصد و خانم‌ها 57 درصد در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

 

وی با یادآوری این موضوع که در سال 95 و ابتدای سال 96 نیز 35 میلیون نفر از اینترنت همراه استفاده کرده‌اند، ابراز داشت: شبکه‌های اجتماعی به عنوان جمع‌هایی است که بیشتر از خانواده به آن پرداخته می‌شود، ٧٢ درصد جوانان 18 تا 29 سال در فضای مجازی عضویت دارند و سنین 16 تا 24 سال 3.5 برابر بیشتر از دیگران در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند.

 

تنها 16 درصد کاربران فضای مجازی تولید می‌کنند

 

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: 72 درصد کسانی که در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند، تماشا می‌کنند و 34 درصد تماشا کرده و انتشار می‌دهند و تنها 16 درصد تولید می‌کنند؛ یعنی 84 درصد مصرف‌کننده داریم.

 

حیدریان با بیان اینکه مساجد امروز باید پایگاه تولید محتوا مبتنی بر معرفت دینی باشد، گفت: امروزه منبر ما به وسعت هفت میلیارد است، برای این جماعات، چگونه حرف زدن بسیار مهم است، باید برای حیات در فضای امروز تقویت معرفتی کنیم و هنرمند باشیم.

 

وی ادامه داد: چاره‌ای نداریم جز این که نهضت تولید محتوا را راه‌اندازی کنیم، تولید تنها تولید متن و کلام نیست، موثرترین تولید، تولید تصویری است، باید خودتان را مهیا سازید و مساجد را به آن مجهز سازید.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تقلید در آثار هنری به سرعت شما را لو می‌دهد، زمانی می‌توانیم اصل باشیم که متکی بر فرهنگ خودمان باشیم، نهضت تولید محتوا یکی از وظایفش آموزش است، باید پایگاه‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه آموزشی باشد، باید از تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم که در این زمینه دوره‌های آموزش مجازی در حال اجرا است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار