مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. شهريور 1396 - 16:40   |   کد مطلب: 22309
یکی از دادگاه‌های استیناف آمریکا به لغو بخش دیگری از فرمان ضدمهاجرتی ترامپ و صدور مجوز ورود برای اقوام درجه 2 اتباع آمریکایی از 6 کشور مسلمان رأی داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ دادگاه استیناف بخش 9 آمریکا که رسیدگی به فرجام‌خواهی پرونده‌های 13 ایالت را بر عهده دارد، امروز رأی جدیدی بر علیه فرمان ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور داد.

فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، فرمانی است که بر اساس اختیارات ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و در قالب فرمان اجرایی صادر شده و بر اساس آن، اتباع ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن از سفر به آمریکا منع می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، هر 3 قاضی دادگاه بخش 9 امروز به فرجام‌خواهی برخی اتباع این 6 کشور بر علیه رأی ترامپ پاسخ دادند و رأیی صادر کردند که بر اساس آن، اقوام درجه 2 اتباع فعلی آمریکا که ریشه در این 6 کشور دارند، از ممنوعیت‌های فرمان اجرایی ترامپ معاف می‌شوند.

این بدان معناست که پدربزرگ، مادربزرگ، دایی و دایی‌زادگان، عمه و عمه‌زادگان، خاله و خاله‌زادگان و عمو و عموزادگان اتباع آمریکایی که تابعیت 6 کشور فوق را دارند، منعی برای سفر به آمریکا نخواهند داشت.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار