مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. شهريور 1396 - 19:32   |   کد مطلب: 22364
دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم معاونان سابق دانشگاه با بیان اینکه توانمندسازی نیروها در جهت بهره‌گیری بهتر در دستورکار دانشگاه است، گفت: همچنین توانمندسازی اعضای هیات علمی و هدایت آنان به سمت موضوعات پژوهشی از ماموریت های اصلی معاونت توسعه مدیریت و منابع است که باید بسترهای آن فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پورعباس با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت یاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: آیت الله به حق در توسعه این دانشگاه نقش اساسی داشت و یکی از یادگارهای ایشان در طول تاریخ همین دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت شده ام، گفت:‌ این موضوع برای من افتخارآمیز است و امیدوارم بتوانم در مسیر خدمت به این دانشگاه گام های اساسی بردارم.

دکتر پورعباس با تشکر از حسن اعتماد دکتر ولایتی و دکتر رهبر برای سپردن مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: از دکتر رهنما، دکتر احسانی و مهندس هاشمی که کارهای بسیار بزرگی در این دانشگاه انجام داده اند، تشکر می کنم. ما نیز در این مسیر کار را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مهمترین بخشی که در حال حاضر در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی است، چابک‌سازی و یکپارچه‌سازی مدیریت در سطح دانشگاه است، گفت: به این موضوع به عنوان یک اولویت اصلی نگاه می کنیم و حرکت ما در دانشگاه آزاد اسلامی در بستر دولت الکترونیک خواهد بود.

عبدالرسول پورعباس افزود: در این مسیر بسترهای لازم برای تمامی حوزه های دانشگاه ازجمله حوزه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و... فراهم خواهد شد. البته قطعاً در گذشته بسترهایی وجود داشته است که باید امروز با سازماندهی مجدد آنها، این مسیر ادامه یابد.

ایجاد سیستم سخت‌افزاری یکپارچه در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بنا داریم سیستم سخت‌افزاری یکپارچه در دانشگاه ایجاد شود که تمامی امور در سطح ملی اداره شود، گفت: خوشبختانه این فرآیند از امروز شروع شده و با شناسایی امکانات موجود در دانشگاه و با همکاری مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، این برنامه در مدت کوتاهی عملیاتی خواهد شد.

پورعباس در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه امروز ایجاد بسترهای لازم در جهت تضمین کیفیت، ایجاد مهارت های تخصصی و کیفی‌سازی فارغ‌التحصیلان در دستورکار دانشگاه است، گفت: امروز در مسیر حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، دیگر نمی توانیم دانشجوی نظری تربیت کنیم و انتظار داشته باشیم که در آینده برای او شغلی فراهم شود.

وی افزود: امروز دنیا به سمتی رفته که 30درصد ظرفیت کشور را در حوزه آموزش نظری و 70درصد را در حوزه آموزش های مهارت کاربردی سازماندهی می کند. ما نیز باید بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

دکتر پورعباس با بیان اینکه حوزه درآمدزایی دانشگاه ممکن است با چالش هایی روبرو شود، گفت: امروز به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی، باید بتوانیم از طریق منابع جدید، حذف فرآیندهای زاید و هزینه‌بر از طریق جایگزین کردن سیستم ها، مصارف خود را در دانشگاه بهینه کنیم و قطعاً تمامی این مشکلات با یکپارچه‌‌سازی برطرف خواهد شد.

توانمندسازی نیروها در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توانمندسازی کارکنان جهت بهره‌گیری بهتر در دستورکار دانشگاه قرار دارد، گفت: همچنین توانمندسازی اعضای هیات علمی و هدایت آنان به سمت موضوعات پژوهشی از ماموریت های اصلی معاونت توسعه مدیریت و منابع است که باید بسترهای آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه بودجه ریزی عملیاتی یکی از بخش های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: عملیاتی کردن تمامی فعالیت های دانشگاه در مسیر فعالیت های مبتنی بر دانش و مهارت، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پورعباس با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین بخش های دانشگاه آزاد اسلامی، املاک آن است، گفت: مستندسازی املاک و بهینه‌سازی استفاده از این اماکن باید در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا سیستم یکپارچه الکترونیک که به معنای واقعی دولت الکترونیکی است را در دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کل کشور به صورت ملی یکپارچه کنیم، گفت: این یکپارچه‌سازی به معنی تمرکز عملیاتی است نه تمرکز شکلی. اختیارات در تمامی واحدها وجود دارد. عملیات در خود واحدها انجام می شود اما به شکل مجازی همه چیز تحت کنترل و نظارت سازمان مرکزی خواهد بود و این به معنی جلوگیری از هدررفت انرژی است.

دکتر پورعباس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران بتوانیم این دانشگاه را به نقطه مطلوب خود برسانیم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار